Novation Supernova II

Subatomic

Stamgast
Lid sinds
7 april 2004
Berichten
451
Locatie
Wapenveld
Ik ben al enige jaren 'zoet' met het maken van psytrance en heb sinds enige tijd een Micro Modular. Nu vroeg ik mij af hoe de Supernova II zich verhoud in geluid tot de Access Virus KC. Ik hoor veel mensen zeggen dat beide bakken vrij vet zijn alleen de Novation bak is wat 'braver'. Ik had mij voorgenomen aan het eind van het jaar een Access Virus KC te kopen, maar er is een Supernova II op mijn pad gekomen. Hoeveel is zo'n beestje tweedehands nog waard?
 
Laatst gewijzigd:
De supernova klinkt duidelijk veel dunner. Maar je kan wel makkelijker sounds layeren met effecten per part, Maar goed dat kan met de virus ook, alleen dan globale effecten. Ik vind ze beide erg lekker klinken. Ik zou ze allebei kopen, Maar dan toch liever eerst de virus :) Supernova 2's zijn nog zo rond de 1000/1200 waard.
 
Heb ze allebei (wel de rack-versies dan, maar da's qua geluid 't zelfde..) en idd: de Virus vind ik "vetter" klinken. Lekker vaag begrip, maar goed.. Je kan de SuperNova2 ook zéker ranzig laten klinken, maar hij blijft een beetje killer vind ik.
Zijn een goeie aanvulling op elkaar.
Maar ik zou idd eerst een Virus kopen (tenzij de SN2 in goede staat ver beneden die 1000 euri zit!).

Succes met Uw keuze!
 
Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
De supernova klinkt duidelijk veel dunner. Maar je kan wel makkelijker sounds layeren met effecten per part, Maar goed dat kan met de virus ook, alleen dan globale effecten. Ik vind ze beide erg lekker klinken. Ik zou ze allebei kopen, Maar dan toch liever eerst de virus :) Supernova 2's zijn nog zo rond de 1000/1200 waard.

Totaal niet mee eens dat de supernova dun klinkt. Met wat in depth programmeerwerk haal je er zeker vettige sounds uit.





Verder zijn het beide goede synths. De presets van de SN zullen mischien vrij dun klinken,maar wanneer je echt diep gaat haal je er echt mooie dingen uit. En de sn past bijna altijd perfect in de mix,zeker een goede aanvulling op een setup. Maar zou ik moeten kiezen dan had ik een virusc eerst gekocht en ergens een goedkoop novaje vandaan gehaalt. Maar nogmaals kan de sn2 echt vet klinken!,je zult er gewoon wat meer mee moeten werken. Jammer dat me spullen op dit moment even niet goed werken.Ik zal in deze thread eens een patch plaatsen die ik op de sn2 heb gemaakt die letterlijk echt VET klinkt.
 
precies! laten we nu eens ophouden de novations af te rekenen op hun presets....

mijn k-station klinkt behoorlijk dik! en volgens mij is ie op dezelfde engine als de (super)nova's gebaseerd...
 
Origineel geplaatst door Zhanox
precies! laten we nu eens ophouden de novations af te rekenen op hun presets.......

't Is een vergelijk met een andere bak. En dan ZOU 't wel eens kunnen zijn dat ie minder klinkt.. ;)
 
Het lijkt me dus vrij duidelijk dat ik er dan goed aandoe deze 'aanbieding' te laten liggen voor een slordige 1000 euro en nog ff te sparen voor een Access Virus C/KC. Ik hoop dat de prijzen van deze twee schatjes nog gaan dalen. Hoewel ik het grootste deel van de financien al rond heb, zou ik toch een KC voor 1500 hebben of een C voor een eurootje of 12/1300. De prijzen de winkels als Feedback nu vragen lijken me nogal exorbitant. Misschien toch maar eens een tweedehandsje opzoeken dan...:maffia:
 
(tenzij de SN2 in goede staat ver beneden die 1000 euri zit!).

In dat geval wil ik er nog wel een stuk of tien;)

Eigenlijk wil ik ook mijn zinnen zetten op een KC, Wie kan mij vertellen welke Winkel deze het goedkoopst aanbiedt momenteel?
Of ligt de prijs gewoon overal rond de 2000 euri's?
 
Origineel geplaatst door trancer
In dat geval wil ik er nog wel een stuk of tien;)

Eigenlijk wil ik ook mijn zinnen zetten op een KC, Wie kan mij vertellen welke Winkel deze het goedkoopst aanbiedt momenteel?
Of ligt de prijs gewoon overal rond de 2000 euri's?

kjik eens bij piens die schijnen vrij goedkoop te zijn
 
Novation heeft een heel lekker trancegeluid dat lekker "rond" is, alleen is hun customer service echt WAARDELOOS.

Mijn supernova had een defect en daar heb ik meer als 3/4 jaar op moeten wachten.
Gelukkig hadden ze bij feedback begrip voor mijn probleem en mocht ik een ander apparaat uitzoeken.



2 keer raden welk apparaat dat geworden is:

De virus C.

Absoluut geen spijt van hoewel ik af en toe toch het karakter en de directheid(programmeren Multiparts e.d.) van de supernova mis..

Overigens heb ik meer mensen over de service zowel in mijn directe omgeving als daar buiten, horen klagen..
 
Origineel geplaatst door jrs
Novation heeft een heel lekker trancegeluid dat lekker "rond" is, alleen is hun customer service echt WAARDELOOS.

Mijn supernova had een defect en daar heb ik meer als 3/4 jaar op moeten wachten.
Gelukkig hadden ze bij feedback begrip voor mijn probleem en mocht ik een ander apparaat uitzoeken.



2 keer raden welk apparaat dat geworden is:

De virus C.

Absoluut geen spijt van hoewel ik af en toe toch het karakter en de directheid(programmeren Multiparts e.d.) van de supernova mis..

Overigens heb ik meer mensen over de service zowel in mijn directe omgeving als daar buiten, horen klagen..

toevallig over een K-Station? ;)
 
Origineel geplaatst door hansbakker
toevallig over een K-Station? ;)

Hmm? Je bedoelt de K-Station van Lex met de kapotte f-toets?
Nee mijn supernova zoals er in de post stond... Maar wel toevallig idd dat ze beiden van het merk Novation waren...

Bij mij leek het probleem zich te verschuilen in de Aansturingsmodule voor de LED's.. Ze bleven of allemaal aan, of allemaal uit, of willekeurig. Het geluid bleef het wel doen..
 
Origineel geplaatst door Subatomic
Het lijkt me dus vrij duidelijk dat ik er dan goed aandoe deze 'aanbieding' te laten liggen voor een slordige 1000 euro en nog ff te sparen voor een Access Virus C/KC.

weet niet hoe je die Nova gaat gebruiken, maar wellicht is de goedkopere laptop versie ook iets voor je.
 
Overigens heb ik meer mensen over de service zowel in mijn directe omgeving als daar buiten, horen klagen..

't is geloof ik nu wel algemeen bekend dat Novation zo'n beetje de slechtste customer support heeft van alle synth bakkers (leuk voor een nieuwe thread). Wie weet komen ze over 5 jaar met een OS update voor de KS serie. Wie weet brengt de juist bekend geworden bedrijfsovername daar verandering in.

Naar mijn bescheiden mening zijn de nova's beter als dat nieuwere spul (KS). Lekker geluid, geldt ook voor de budget Laptop versie.
 
De Supernova is toendertijd zeker voor een andere markt gemaakt dan de K-station nu. Ik weet zeker dat de Superenova serie een klassieker word. Blijkbaar hebben ze gerealiseerd dat ze met de K-station een grotere markt kunnen bereiken,dus meer inkomsten. Is alleen jammer dat tegenwoordig de commercie zoveel meespeelt en het er tegenwoordig om gaat dat er gewoon maar veel omzet word gemaakt,zie Roland met hun Juno-D. Ik zeg niet dat het de K-station een slechte synth is! Ik wil alleen zeggen dat het vaak lijkt dat die dingen massaal geproduceerd worden om maar zoveel mogelijk te verkopen,liefst aan een toegankelijker doelgroep. De meesten hebben wel een k serie in hun setup,gewoonweg omdat hij te betalen is en goed klinkt. Maakt mij verder ook niet uit,maar op den duur lijkt het wel een massaproduct die in duizenden van de band gaan. Snappie beetje?
 
Ik sanappie wel maar wat verwacht he dan? dat synth bouwers een soort van liefdadigheids instellingen zijn die geen winst willen maken? Het is net als bij auto fabrikanten. Je hebt nou eenmaal 1 of meerdere volume modellen nodig om je hoofd boven water te houden. in novations geval is dat de K-station denk ik zo.
 
Hmmm, bij de meeste winkels zijn ze tochwel rond de 2000 euri, vrees ik..
Je kan ook natuurlijk voor een 'gewone' C gaan met een los masterkeyboard.. Scheelt iets.

Maar hier heb je een overzichts pagina van muziekwinkels: [klikken maar]

Succes!!
 
Origineel geplaatst door mc_kwok
't is geloof ik nu wel algemeen bekend dat Novation zo'n beetje de slechtste customer support heeft van alle synth bakkers (leuk voor een nieuwe thread). Wie weet komen ze over 5 jaar met een OS update voor de KS serie. Wie weet brengt de juist bekend geworden bedrijfsovername daar verandering in.

Naar mijn bescheiden mening zijn de nova's beter als dat nieuwere spul (KS). Lekker geluid, geldt ook voor de budget Laptop versie.

Das onzin. Ik heb ooit een 2e hands Bstation KB gekocht (jaar of 2 geleden ofzo) en daar zelf 3 toetsen van gesloopt...een mailtje naar Novation was genoeg om van Novation gloedniewe toetsen opgestuurd te krijgen met een persoonlijk briefje erbij. Dus ik had dat ding 2e hands, jaren na het verlopen van de garantiedatum gekocht EN nog eens zelf gesloopt. Toch kreeg ik alles netjes en kostenloos uit Engeland toegestuurd.

Hulde voor zulke service, dat heb ik nog nergens meegemaakt.
 
Back
Top