Soundart Chameleon mkII

Soundart komt met de opvolger van de Chameleon, de Chameleon mkII!

ChameleonMkII.png


De Chameleon is een programmeerbare rack-unit, waarin je nieuwe applicaties kan laden. Zoals synthesizers en effecten. Hiervan komt dus nu de opvolger. Meer DSP power, een verbeterde interface, meer I/O en meer soundskins.

Meer info via deze link :)
 
Origineel geplaatst door Saskija
De Creamware Noah is niet alleen een gesloten platform, maar een afgesloten platform.

:D

Zo ist maar net! Volgens mij blijft die CHAMELEON nog lang bestaan, en zal gedragen worden door een kleine maar sterke gebruikers- maar vooral developersgroep... veel open source werk, veel gratis skins, en natuurlijk wat betaalde skins...

Mag ik dit gaan vergelijken met VST-plug-ins? veel gratis, een handvol hele goed betaalde, en doe-het-zelf met SynthEdit... Nu zal het doe-het-zelf gehalte voor de Chameleon beperkt blijven tot échte programmeurs... dat is een nadeel omdat niet iedereen wat kan maken, en dat is ook meteen het voordeel: niet iedere zak hooi gaat hier aan werken, zodat de kwaliteit van de skins gemiddeld beter zal zijn dan veel VST's... IMHO

Groet,
Roy
(m'n TR606 staat te koop... ik wil een Chameleon!)
 
moet zeggen dat ik me er niet echt in verdiept hebt maar is dit eigenlijk niet net zoiets als de nord modular?
 
(extra) DSP power........wie heeft zoiets nodg
 
Origineel geplaatst door chielos
moet zeggen dat ik me er niet echt in verdiept hebt maar is dit eigenlijk niet net zoiets als de nord modular?

Nee absoluut niet, een nm heeft kant en klare modules die je aan elkaar moet koppelen. Bij deze bak moet je echt programmeren c++ en assembly en als ik het goed begrepen heb is het meer assembly dan c++.
 
Origineel geplaatst door Blinx
Nee absoluut niet, een nm heeft kant en klare modules die je aan elkaar moet koppelen. Bij deze bak moet je echt programmeren c++ en assembly en als ik het goed begrepen heb is het meer assembly dan c++.

Precies, maar vergeet niet dat je al een heleboel kant en klare skins kan downloaden.

Een modulaire synth voor de Chameleon komt vast ook nog wel eens. Ik ving ergens een gerucht op over een modulaire drumsynth, maar pin me daar niet op vast.
 
Origineel geplaatst door Lacertus
Ik heb de Chameleon mkI nu ff thuis, en ik heb gisteren mkII maar meteen besteld!!
Wat is dit mooi spul zeg! :{

Groet,
Roy
Ik zie in je gearlist dat je ook een noah hebt. Hoe vergelijken die zich met elkaar? Of is dat niet te vergelijken?
 
Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Ik zie in je gearlist dat je ook een noah hebt. Hoe vergelijken die zich met elkaar? Of is dat niet te vergelijken?

Dit zijn echt compleet verschillende machines! Het doel van Creamware was om enkele brute oude analoge bakken te emuleren, terwijl Chameleon maar een paar emulaties heeft, en de rest zijn eigen ding doet, en laat doen door derden en door gebruikers als Greenskin die hun eigen synths programmeren. Dit open source karakter zie je helemaal niet bij de NOAH. Als je verrassende nieuwe dingen wilt blijven zien, dan moet je naar de Chameleon, wil je oud en bekend (maar vet), dan moet je NOAH gaan... Behalve de kale DSP technologie zijn er weinig overeenkomsten tussen de twee systemen...

edit: de huidige 'skins' voor de Chameleon zijn toch veel op effecten gericht: amp-moddelers, filter/vocoder, reverb, multi-fx. Als ik ff snel tel, is meer dan de helft van de huidige plug-ins géén synth maar effect. Zelf gebruik ik meestal de Australis VA-synth: de Pads en Strings vind ik echt geweldig!
 
Laatst gewijzigd:
Mogen wij het ook horen? :D

Die ene .ogg is zo weinugh.
 
hieronder twee linkjes:
- LINK EEN
- LINK TWEE

De eerste is een verzameling presets van de Chamy-Australis VA, droog gespeeld, arpeggio's met MAP1, geen nabewerking, alleen genormaliseerd. (128k; 4:20min; 4.0MB)
De tweede is een kort 'nummertje' met alleen Australis presets, in een keer opgenomen, 16maten loop, gesequenced met MPC4000, alleen genormaliseerd. (128k; 3:57min; 3.6MB)

Ik heb niet echt mijn best gedaan (ik sta niet bepaald op het reclame budget van Soundart!), maar heb zo wat leuke dingetjes gespeeld... e.e.a. is het resultaat van een anderhalf uur werk. Wil je meer? P.B. maar, of kom eens langs!

Groet,
Roy
 
Back
Top