Service????

Yawgmoth

Moderator
Staff member
Lid sinds
4 januari 2002
Berichten
6.269
Locatie
Grou
Recent wat gear aangeschaft. Viel me op dat zulke simpele dingen door leverancier bewust zo slecht worden uitgevoerd.

Bij 2 bedrijven wat gekocht. Om de discussie niet direct te polariseren noem ik ze A en B.

Bij A gear (assortiment op web, bestelling per fax) gekocht. Direkt per e-mail een bevestiging en vervolgens elke 5 dagen tot de aanlevering een update over de verzendstatus. Door het bedrijf werd de gear zelf aan huis gebracht, het spul uitgepakt om te zien of de handel wel ok was en afgerekend. No problemo dus.

Bij B gear gekocht (webshop), 2 bestellingen direkt achter elkaar geplaatst (dus ook opeenvolgende ordernummers), en daarbij vastgelegd dat alles in 1 pakket verzonden moest worden. Mijn voordeel daarbij is dat ik maar 1x verzendkosten hoef te betalen. Betaling direkt(zo'n 950 euro), dan pas levering.
Hoe gaat het dan? Eerst volgt een klein deel van de bestelling, wordt aan huis gebracht door een koerier. Omdat leverancier het pakket ongefrankeerd heeft verstuurd (!!!!) moet ik de verzendkosten aan de deur betalen. Had op dat moment geen geld in huis, dus mocht het pakket niet houden.

Na 1 dag afhalen bij het post depot. Da's lekker want die zijn geopend tussen 09:00 uur en 17:00 uur. Aangezien ik niet op het Gemeentehuis werk begin als stop ik voor resp. na deze tijden. Dus weer een heel circus om het pakket, dat al voor mijn deur stond alsnog te krijgen.
Vervolgens mailen, en de afleveringsverklariing (waarop staat dat het pakket ongefrankeerd is verzonden) naar de leverancier gefaxt, met het vriendelijke verzoek contact met mij op te nemen. Ik had immers verzendkosten betaald, en moet die nu weer betalen. Ik wil dat bedrag gecrediteerd hebben. Nog een keer mailen, nog een keer faxen. De leverancier weigerd contact met mij op te nemen.

Het 2e en meest belangrijke deel van de zending nog steeds niet ontvangen. Maar ja.....spul zal wel bij de importeur staan, we kennen die feestjes allemaal wel.

Ben ik gek of is dit normaal: een nieuwe klant besteld voor €950,- handel bij je, en vervolgens ga je die klant niet serieus nemen!

Ook zulke ervaringen?

Greetz,

Yawgmoth
 
Plebweb vs. XX

Wat is de naam van die webshop. Lijkt me wel handig om in de gaten te houden in de toekomst. Voor zulke dingen moet je gewaarschuwd zijn vind ik, dus wat mij betreft noem je meteen de naam van de webshop. En ere wie ere toekomt.
 
Mee eens, met de billen bloot met die hap.

En zowieso schandalig dat ze je zo schofterig behandelen. Misschien dat een klacht naar de konsumentenbond je nare gevoel wat verbeterd, maar ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat die gasten een bord voor hun kop hebben en alleen naar de €'s kijken.
 
Back
Top