Nieuw "best of" album Jarre op komst

Nieuw "best of" album Jarre op komst

  • Ja, wat hij nu maakt is absurd

    Stemmen: 0 0,0%
  • Nee, hij blijft een vernieuwer

    Stemmen: 7 87,5%
  • Geen mening of houd helemaal niet van zijn muziek

    Stemmen: 1 12,5%

  • Totaal aantal stemmers
    8

CreOn

Alles naar de knoppen....
Lid sinds
6 februari 2002
Berichten
1.150
Locatie
Terneuzen
Aero album details

Jean Michel Jarre's new best of-album 'Aero' is scheduled for release on 20 September 2004 and will be released as a normal stereo CD and as an audio DVD containing 5.1 surround sound versions of the songs.
The album contains newly recorded versions of Jean Michel's best compositions as well as three brand new tracks. The album was recorded by Jean Michel Jarre, Francis Rimbert & Patrick Pelamourgues. Joachim Garraud took care of the mixing and audio optimisation.

Tracklist:

Aero Opening - Scene 1
Oxygene 2 - Scene 2
Aero - Scene 3
Equinoxe 8
Oxygene 4 - Scene 4
Souvenir of China - Scene 5
Aerology - Scene 6
Equinoxe 3 - Scene 7
Equinoxe 4 - Scene 8
Last Rendez-Vous - Scene 9
Zoolookologie - Scene 10
Aerozone - Scene 11
Magnetic Fields 1 - Scene 12
Chronologie 6
Rendez-Vous 4


Bron: Het internet :D
 
Het begint er een beetje op te lijken dat het brein van Jarre uitgeput dreigt te geraken. Na de wat mindere cd's Sessions 2000 en Gravity Of Love (natuurlijk niet slecht, maar toch anders) krijg ik de indruk dat we de 'oude' Jarre niet meer zullen meemaken (Oxygene, Equinoxe). Drie (nieuwe????) nummers op weer een verzamelalbum en dan volgend jaar weer een vervolg op de Sessions, dan misschien getiteld Sessions 2002 of 2003.

Phochos=(
 
OVerigens, dat van Sessions 2002, dat denk ik dan hoor, dat is zeker niet een nieuw te verschijnen album volgend jaar.

Phochos:D
 
Hoeveelste verzamelalbum van hem is dit al niet? :frons:
En volgens mij had hij ook al een remix album :)

Maar goed, ben geen fan, dus wellicht zou ik gewoon :bekdicht: dicht moeten houden.
 
je bedoeld Geometry Of Love Phochos >>

Nou die Joachim Garraud heeft ook meegewerkt aan Metamorphoses, en we weten allemaal hoe :frons: dat album was!...

Ik als fan vanaf mn 7e denk ook dat Jarre misschien toe is aan de VUT ofzo...hij heeft al zijn mooiste werken wel zo'n beetje gehad t/m Revolutions...
(het is ook al uit met Isabelle Adjani dus...)
 
eens wat betreft metamorphosis mensen, maar phochos: hoe kun je Sessions 2000 een minder album noemen??? ik bedoel ja, het is anders dan wat we van jarre kennen, maar steevast als ik bij mijn vader ben knallen we die cd in zijn B&O set en is het weer ouderwets genieten van hi-fi stereo :D
 
Origineel geplaatst door Zhanox
eens wat betreft metamorphosis mensen, maar phochos: hoe kun je Sessions 2000 een minder album noemen??? ik bedoel ja, het is anders dan wat we van jarre kennen, maar steevast als ik bij mijn vader ben knallen we die cd in zijn B&O set en is het weer ouderwets genieten van hi-fi stereo :D

Zhanox,

Zoals ik dus al zei vind ik het geen slecht album, maar anders dan anders inderdaad. En het lijkt me weer eens leuk om wat nieuwe muziek in de stijl van het oude Oxygene of Equinoxe van de Franse Meester te horen.

Phochos:D
 
Allereerst dit, ook ik vind zijn eerste albums het beste, zondermeer.
Aan de andere kant vind ik het een goede zaak dat een muzikant inventief/innovatief en creatief is en nieuwe stijlen probeert te creeëren of daaraan meedoet in plaats van steeds op het oude werk verder te borduren. De kans dat je de fans gaat vervelen is dan ook aanwezig lijkt me. Neemt niet weg dat ik wel weer eens een album á la Oxygene of Equinoxe zou lusten. Maar ja, de man wordt misschien wat belegen (wordt in Augustus 56 (!)) en dit vertaalt zich waarschijnlijk terug in zijn huidige werk.
Wel jammer dat Isabelle Adjani hem de bons heeft gegeven. Een man mag ook niets meer tegenwoordig.
Wel een lekker dotje trouwens, die Isabelle.

Bericht door een moderator:
Plaatje van artistiek semi-blote dame verwijderd
 
Last edited by a moderator:
Bericht door een moderator:
Zmoke, om klachten van de synthforum lezertjes betreffende seksisme te voorkomen, heb ik je plaatje verwijderd.
 
Seksisme??
Hallo!!! We leven in 2004 hoor!
Affijn, voor de geïnteresseerden, het was een plaatje van Isabelle waar ze inderdaad bloot op te zien was, maar zelfs nog geen tepel in beeld, laat staan iets meer!
Zo dan!
Dior3.jpg


Ben benieuwd wanneer ze op het idee komen om het forum op zondag te sluiten ;)
 
Goed idee... ik neem het even mee in het moderatorsoverleg :D

Ik zou dit soort dingen niet weghalen, als we nooit klachten in dit kader ontvangen... helaas is de praktijk anders.
Omdat er al gauw op dit forum wordt gesproken over "inconsequent moderaten", en sommigen blijkbaar menen ook rechten te kunnen ontlenen aan eerdere postings, ben ik ook in dit geval vrij rechtlijning geweest.

En of iets seksistisch is, staat natuurlijk los van de vraag of er tepels of andere vleeswaren zichtbaar zijn.
 
Wat vinden we eigenlijk van Jean Michel Jarre tegenwoordig??

Wat vinden we eigenlijk van Jean Michel Jarre tegenwoordig??

Binnenkort verschijnt er een nieuw album van Jean Michel Jarre, getiteld "Aero". Er staan remixversies op van al bestaande nummers + nog vier nieuwe nummers.
Na de albums "Sessions 2000" en "Geometry of Love" (die ik persoonlijk redelijk vond klinken), krijg ik sterk de indruk dat dhr. Jarre uitgeput is geraakt met muziek maken en nu alleen nog maar "Best Of"-albums produceert, als dan niet met remixen erop gemaakt door andere artiesten.

Wat vinden we eigenlijk nog van Jean Michel Jarre? Moet hij niet genegeerd worden vanwege dit soort cd's? Of mag hij gewoon zijn gang blijven gaan op deze manier?

Geef je stem bij deze.

Phochos:D
 
Tsja, het is natuurlijk creatieve uitverkoop wat hij nu houdt, maar iedereen heeft het recht puur voor het geld te gaan, ook Jarre, ook al doet dat zijn imago geen goed. Maar als consument heb je een hele praktische (en goedkope) manier om hier tegen te protesteren: gewoon allemaal die cd niet kopen, dan houdt het vanzelf op.
 
Origineel geplaatst door ZmokE
Neemt niet weg dat ik wel weer eens een album á la Oxygene of Equinoxe zou lusten. Maar ja, de man wordt misschien wat belegen (wordt in Augustus 56 (!)) en dit vertaalt zich waarschijnlijk terug in zijn huidige werk.
Wel jammer dat Isabelle Adjani hem de bons heeft gegeven. Een man mag ook niets meer tegenwoordig.
Wel een lekker dotje trouwens, die Isabelle.

En weet je wat het erge is, Isabelle Adjani is 49 maar ziet er eeuwig jong uit.

Links een foto uit 1977, rechts een uit 2002 toen ze 47(!) was...
 

Attachments

  • adjani.jpg
    adjani.jpg
    31,5 KB · Bekeken: 98
ik kijk erg uit naar AERO van Jarre, het is niet zomaar oude opnames die over 5.1 kanalen zijn verdeeld maar nieuwe arrangementen die noot voor noot voor 5.1 geschreven zijn. Ik ga aanstaande donderdag naar een luistersessie voor de pers en een groepje fans waar het album voor het eerst in nederland ten gehore wordt gebracht. Ik verwacht een unieke ervaring.

meer info vind je op:
www.jarre.net

Ik vind trouwens dat geometry of love een geweldig album is, schitterende solo's met veel expressie en emotie gespeeld, ik vind het een heerlijk melancholisch album. Metamorphosis vond ik ook schitterend, met het geluid van een landbouw sprinkler een track bouwen, Cést la vie zit ook vol met vette sounds. toen Oxygene7-13 uitkwam waren veel fans en"fans" ook al niet te spreken, er zat zeker teveel nord lead ipv arp2600 in het album......

tuurlijk zou ik het niet erg vinden als Jarre een album zou maken met zijn eminent, vcs3 en arp2600 maar ik vind zijn nieuwe albums echt niet minder goed, is gewoon anders. Enigma, dat begint pas te vervelen, ik heb na de eerste drie albums geen eentje meer gekocht want dat was nieuw met het eerste album en daarna meer van hetzelfde. Ik ben blij dat jarre nieuwe wegen blijft inslaan.

en zoolook klonk nou ook niet bepaald als oxygene of equinoxe, zoolook lijkt nog meer op metamorphosis, maar zoolook is schijnbaar wel nog goed....
:confused:

Jarre gaat ons blij verrassen denk ik, ik kijk iig uit naar volgende week, dan kan ik em weer eens ontmoeten en weer deel uitmaken van een bijzonder event.
 
Van Jarre.net

European Tour in 2005
In today's interview in The Independent, Jean Michel Jarre announced that he has plans for a European tour in 2005.
Details are sketchy at the moment, but the tour should include four concerts in the United Kingdom, one of them at Glastonbury. More information about the tour should be announced during October.
 
Origineel geplaatst door Slipperman
die is van enigma :)

Klopt, Slipperman, ik bedoelde natuurlijk Geometry of Love:stupid :stupid :stupid
 
I'm in!

I'm in!

Origineel geplaatst door synthmann
Jarre gaat ons blij verrassen denk ik, ik kijk iig uit naar volgende week, dan kan ik em weer eens ontmoeten en weer deel uitmaken van een bijzonder event.

Heb ook net een bevestiging binnen, ik mag er ook heen! Ben zo blij als een klein kind :)
 
Back
Top