RM1x: vraagje over decay

ProtoHuman

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
15 februari 2003
Berichten
6.605
Locatie
Weesp
In ben wat bezig geweest met de interne geluiden van de RM1x, en kom een probleempje tegen. Ik heb van een geluid de decay op -33 gezet, maar tijdens het solo afspelen van dat kanaal wordt het geluid ook af en toe met een decay van 0 gespeeld. Als ik vervolgens ook andere kanalen aanzet, dan gebeurt dit steeds vaker.
Ik heb ff een demo'tje gemaakt waarin je het kan horen. (het geluidje staat er extra hard overheen) Aan het begin het geluid solo, en af het toe hoor je het geluid ineens verspringen, er komt veel meer hoog bij. Vervolgens gooi ik er een paar kanalen bij, waardoor het geluid bijna altijd met een decay van 0 afgespeeld wordt.

Is dit een bekend probleem? Ik heb er verder nog nooit last van gehad. Of heb ik ergens een instelling verkeerd?

zo klinkt het:
http://pu.solidbasics.com/tracks/rm1x.mp3
 
ff checken voor de zekerheid.... nee.
En het wordt ook steeds erger als ik meer kanalen van mute af haal. Erg vaag, ik heb er ook nog nooit eerder last van gehad.
 
Origineel geplaatst door Yawgmoth
Radicaal voorstel: zet de fabrieks instellingen er weer in. Dit moet je wel willen natuurlijk.
hmm... geen slecht idee. ik had 'm laatst al gereset om vervolgens er vervolgens live-sequences in te zetten. Da's nu klaar, dus dan dump ik 't ff op een diskette en ff resetten maar. Ik ga het even proberen.
 
Ben nieuwsgierig hoe dat afloopt. Ik ken dit probleem niet, en ben het ook nog nooit tegengekomen op forums's als rm1x.co.uk of natuurlijk synthforum.
 
Na factory reset is me het niet gelukt om het geluid zo te krijgen als het eerst was. (en dus flipte hij ook niet). Ik zal het zo nog ff proberen. Waarschijnlijk komt het gewoon door de verkorte decay en een ook een korte gate-time. Als ik namelijk met de groove optie de gate-time langer maak, gebeurt het niet meer. Misschien kan de processor dergelijk korte dingen niet aan of zo? Ik weet niet of de RM1x intern op dezelfde snelheid werkt als MIDI. In dat geval zou ik me het wel kunnen voorstellen. Korte gate-time, dus note-on en note-off signaal komen heel kort na elkaar. Als ik meer kanalen aanzet, heb je meer MIDI-data, waardoor het niet mogelijk is dergelijk korte note-on note-off signalen te geven. Zou dat een mogelijkheid zijn? Ik hang de MIDI out wel ff aan de PC en kijk met midi-ox welke midi-signalen hij uitspuugt.

tis trouwens geen dringend probleem of zo hoor. Ik was gewoon wat aan het rommelen en kwam dit toevallig tegen. Was benieuwd of meer mensen hier last van hadden.
 
Back
Top