andromeda 1800 €

Da's een mooie prijs! Ik heb er al 1! Maar ik zou zeker zeggen?! Kopen die bak!!! ;) :{
 
ik zou 'm denk ik toch liever dichter bij huis zoeken. hoeft in prijs niet veel uit te maken. op het moment denk ik dat je hem nieuw in de winkel kan lospeuteren voor 2000 euro, met een beetje praten. is veel geld hoor, voor een winkel die 'm op voorraad heeft staan.
 
euro 1800 + 150 verzending + 20% BTW/invoerrechten over 1950 Euro...

Nee, echt goedkoper dan hier... ;-(
 
Origineel geplaatst door Leo
ik zou 'm denk ik toch liever dichter bij huis zoeken. hoeft in prijs niet veel uit te maken. op het moment denk ik dat je hem nieuw in de winkel kan lospeuteren voor 2000 euro, met een beetje praten. is veel geld hoor, voor een winkel die 'm op voorraad heeft staan.

Maar, hij is het waard?! Of niet! Leo?! :confused:
 
alleen verzenden naar usa is altijd wel een mouw aan te passen, daar gaat het niet om.

ik stond net nog onder de douche te denken over de andromeda (en de voyager). is ie het waard? dat zal best wel, als je ziet wat andere apparaten kosten. maar eigenlijk ken ik 'm niet zo goed.
onder de douche stond ik een beetje weg te dromen over kapotte condensators en andere kleine problemen bijoude synths, en of nieuw niet makkelijker zou zijn, bv andro en voyager, maar.... ze kunnen zoveel. met 16 outputs vraagt een synth om allerlei effecten en zo, een grote mengtafel, de voyager met al zijn cv ins, die mag gewoon niet zonder cp251 expander en maq16/3 en weet ik veel staan. en dan? modulatie en effecten tot in het oneindige.
terwijl ik alleen maar een lekkere sound wil, die staat. lekker rond en zwevend. en niet hoeven kiezen uit 100 presets, maar gewoon even aan de knoppen draaien en weg is ie weer.
voor mij dus toch maar even geen andromeda. maar ik denk wel dat ie 2000 waard is, ja, voor iemand die wel alles eruit wil halen.
 
Ik was mezelf altijd onder de douche... :eureka:


(ja ja... en dát ook soms... maar dit is een synth-forum)
 
en of nieuw niet makkelijker zou zijn, bv andro en voyager, maar.... ze kunnen zoveel.

hier heeft Leo toch wel de spijker op zijn kop geslagen onder de douche;)

ik ben dus nog steeds niet vet aan de gang met mijn andromeda die ik toch nu zo een jaartje heb. het is echt geen kwestie van aanzetten, patch initialiseren naar huidige knoppenstand en dan een beetje knoppen draaien. dan komt er dus weinig soeps uit, je moet echt ook in de menu's duiken om de tricks te programmeren met subtiele sub osc's bijvoorbeeld en de envelopes.

en de envelopes zijn voor mij een nachtmerrie, zat er maar gewoon ADSR met schuiven ipv draaiknoppen.

ik ben dus ook van plan strakkies weer een MS10 en juno60 aan te schaffen die ik vroeger had, daarmee deed ik meer.
 
Origineel geplaatst door synthmann

en de envelopes zijn voor mij een nachtmerrie, zat er maar gewoon ADSR met schuiven ipv draaiknoppen.

... JP8000 ....:okdan:
 
Origineel geplaatst door D-mike-E
Ik was mezelf altijd onder de douche... :eureka:


(ja ja... en dát ook soms... maar dit is een synth-forum)

zal wel geen routineklus zijn, als je daar bij na moet denken.

en over dát eh gesproken.

doe ik ook. komt ijn vrouw de badkamer binnen, zegt ze: 'wat doe jij nou???' zeg ik: 'ik mag toch zeker zelf weten hoe snel ik mijn pik was?!'
(flauw hè)
 
ja , inderdaad zou je hem hier ook voor zoiets kunnen krijgen, dus misschien valt het aanbod wel tegen. van de andere kant is dat de nu kopen prijs dus minder bieden kan natuurlijk ook.
en of hij het waard is . ik moet zeggen dat ik ook wel de nadelen steeds beter zie : je moet best wel hard werken voor een prima geluid, de mogelijkheden zijn ook nog eens immens en de autotuning heb ik echt m'n vragen bij.
van de andere kant vindt ik momenteel geen alternatief wat even analoog klinkt, werkt en bedienbaar is , en bovendien ook nog eens zo bij de tijd en daarmee betrouwbaarder dan m'n andere "museum"stukken.
ik neem m'n minimoog of een jp8 echt niet meer mee naar optredens !
ik zal er niet snel iets van sampelen maar avonden schroeven aan een geluid daar is hij wel grenzeloos goed in.
zou hem niet willen missen, toch echt wel een eigen karakter.
 
Origineel geplaatst door synthmann
hier heeft Leo toch wel de spijker op zijn kop geslagen onder de douche;)

ik ben dus nog steeds niet vet aan de gang met mijn andromeda die ik toch nu zo een jaartje heb. het is echt geen kwestie van aanzetten, patch initialiseren naar huidige knoppenstand en dan een beetje knoppen draaien. dan komt er dus weinig soeps uit, je moet echt ook in de menu's duiken om de tricks te programmeren met subtiele sub osc's bijvoorbeeld en de envelopes.

en de envelopes zijn voor mij een nachtmerrie, zat er maar gewoon ADSR met schuiven ipv draaiknoppen.


De envelopes zijn toch gemakkelijk om te vormen tot standaard ADSR. Probeer vooral eerst gemakkelijke dingskes te maken, met één OSC en een LFO en een filtertje kun je echt al leuke sounds maken hoor. Je kan ook proberen de opbouw van een minimoog in gedachten te nemen, dies ook zeer simpel en toch maak je zo de vetste bas sounds (die hebben meestal niet eens modulatie nodig).

Toch moet ik toegeven dat een A6 ook geen polysix (of juno 60) is qua programmeren. Modulatie instellen schiet eigenlijk langs geen kanten op (probeer die maar eens fijn af te regelen pffff) en zo zijn der nog wel een paar zaken, maar ik ben er toch nog altijd zeer content van.
 
ik ben qua synths echt opgegroeid met Juno60, MS20, MS10, korg X5, prophecy, nord lead, doepfer. zelfs op de X5 heb ik meer geluiden geprogrammeerd. nu moet ik ook zeggen dat ik in mijn tienerjaren en studententijd veeeeeeel meer tijd had dan nu en ik nu na het werk vaak niks anders wil dan op de bank ploffen of ff met de wielrenfiets erop uit.

toen ik mijn eerste juno kocht zaten daar alleen maar die bagger presets in, daar moest je wel programmeren, het was ook mijn enige synth dus je was erop aangewezen.

nu hoef ik maar MOOG modular V op te starten en wat presets te flipperen en al snel heb ik iets wat ik zoek.

daarom is de Andromeda nu ook maar een veredelde presetbak. maar als iemand mij kan helpen filterinstellingen te maken die de Korg MS10 nabootsen (ik krijg ze maar niet aant schreeuwen, ook niet met wat distortion erachter of filter feedback). niet zo als de MS10 althans.

wat ik zelf ook een gemiste kans vind aan de Andromeda is dat de effecten niet aan midi syncen en die milliseconden hoe het nu werkt toch niet altijd lekker lopen.

ik ga er nog maar eens goed voor zitten!
 
Back
Top