Prime klust zn eigen studiomeubel

DJ-D_Prime

Die Rakete zu den Planete
Lid sinds
10 juni 2003
Berichten
856
Locatie
Toulouse - France
Zie hier hoe t eerst was:
studio2.jpg



Dit was ik dus helemaal zat, ik moest steeds half over mn bureau om bij mn synth te kunnen en lekker spelen deed t al helemaal niet, dus.. ik besloot iets te klussen waardoor ik mn synth gewoon onder mn bureau in en uit kon schuiven :D

Men hale bij de Gamma (Jawel):
- 1 MDF plaat : 22mm dik , 244x122 cm lengte maal breedte en laat t in een aantal stukken zagen (handig als je vast een idee hebt hoe die eruit gaan zien, hoef je thuis minder te zagen) voor 23,69 euro

-8 drempelhoeken voor samen ongeveer 8 euro

- een 10 euro aan bouten en vleugelmoeren (jawel! vleugelmoeren!)

en een set kogellagergeleiders voor 15,29

en je kunt beginnen:
 
Laatst gewijzigd:
je maakt eerst wat fatsoenlijke zijkanten, immers mn bestaande bureau is niet sterk genoeg om een flinke MDF plaat onder te hangen en daar nog een synth van een kilootje of 10 op te zetten:
 

Attachments

  • plank1.jpg
    plank1.jpg
    93,2 KB · Bekeken: 50
en een handigheidje om t blad hier aan vast te kunnen maken:
 

Attachments

  • plank8.jpg
    plank8.jpg
    95,5 KB · Bekeken: 51
wat neit zichtbaar is, is dat ik t "sub-bureau" heb verankerd met bouten aan t grijze bureau om te voorkomen dat alles omkukelt als ik de plank uitschuif.

ook moet je het blad verstijven om te voorkomen dat het doorzakt in het midden. Dit kun je doen door houten latjes over de breedte te timmeren/schroeven. Bij mij was 1 latje voldoende.

Ik moet em nog schilderen, maar voorlopig heb ik daar geen zin in :D
 
Vet hoor. :biertje: Wel leuk om de gemakkelijkst te vergeten details in een p.s.-je te zetten... }:|

Ook leuk trouwens, zo'n uitschuif-tv. Alleen wel oppassen als je dolenthousiast met je bureaustoel op wieltjes naar je bureau toe sjeest; zie ik daar nou voetafdrukken op de beeldbuis? :D
 
nog even dank aan Barend voor het komen met zn Slopel op zeer "short Notice" toen ik met die MDF planken voor de gamma in de regen stond (ja heb zelf alleen een fiets he) en natuurlijk voor het lenen van je decoupeerzaak!

Dank aan Phillip voor de foto's! en voor het lenen van je accuboor!
 
Mooi man !
:okdan:
Shit ik wou dat ik zoveel geduld/handigheid had om mn eigen meubel te bouwen ! =(
 
Origineel geplaatst door Bass
Mooi man !
:okdan:
Shit ik wou dat ik zoveel geduld/handigheid had om mn eigen meubel te bouwen ! =(

ik ben hier in totaal 3 middagen mee bezig geweest (da's 1 middag voor het kopen van de spullen) dus in 2 dagen ben je zeker klaar.. daar jkomt bij dat ik niet echt veel kluservaring heb ofzo hoor.. had gewoon vooral de wil (het was echt irritant hoe t daarvoor was) en liep al lang met t idee rond.. daar komt bij dat ik al een zekere ingenieurs instelling gekweekt heb, te weten, het jezelf gemakkelijker maken :D
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top