Kan de Tannoy Reveal passive op een Cyrus One versterker?

Syntax Terror

Oktoknoppie
Lid sinds
17 november 2003
Berichten
829
Locatie
Voorhout
Beste mensen, ik heb van mijn vader zijn oude versterker gekregen, het is een Cyrus One versterker. Volgens hem is het een hele goede versterker met een schoon strak geluid. Het is wel een vreemd ding, small en lang kastje,lood zwaar aan de achterkant (voor zijn formaat!), met eigenlijk alleen een volume knop, plus een knop om de source te selecteren er op (ja en een aan/uit natuurlijk). Voor de speaker uitgangen zitten er van die bananen pluggen op.

In de handleiding van dat ding staat dat hij 2x40 watt levert, dit zou dus niet genoeg zijn, ik heb er echter wel een tijdje een Jamo settje met subwoofer aan gehangen van 2 X 150 watt en dat ding had er absolut geen probleem mee!
Ik heb eigenlijk twee vragen.

1. Zou dit een geschikte versterker zijn voor passive monitortjes (Zoals de Tannoy) qua vermogen en geluid? Volgens mijn vader moet ik er zuinig mee doen want het schijnt een appart ding te zijn, heb zelf nog nooit van Cyrus gehoord dus het zal wel!

2. Ik heb nu twee Behringer Thruth's (actief) Zou een extra setje monitors zoals de Tannoy een goede aanvulling zijn, en zo ja gebruik je ze dan tegelijk, of switch je tussen twee sets monitors om te luisteren naar het verschil? (m.a.w. vullen ze elkaar goed aan, of niet?)

(Ik heb duidelijk nog geen kaas gegeten van monitors, hellup!)

Alvast bedankt,
:okdan:
 
kwa vermogen is de versterker prima
uit de specificaties van de Reveal : Recommended Power Amp: 30 to 100 Watts into 8 ohms
via google gevonden dat de versterker soms als "warm" wordt beschouwd en dat audiofielen deze versterker mooi vonden. Of de versterker lineaire eigenschappen erop nahoudt is dus nog maar de vraag.

Of je 2 monitors tegelijk zou moeten gebruiken : twee monitorsets met dezelfde afwijkingen van een zuiver lineaire respons geven een nog meer vertekend beeld.
 
ik let zelf niet echt op wattage, maar volgens mij knallen zelf 2x15 speakers hard.
Maar wat ik echt wilde zeggen is dat de Cyrus een erg mooie amp is...zeker!
 
Oke, ik denk dat mijn vader zijn definitie van "lineaire respons" een beetje "gebogen" is dan ;) , want hij is geen muzikant, en heeft deze versterker toen gekocht omdat hij zo iemand is die altijd iets anders wil hebben dan iedereen. Oja, en om Pink Floyd kei en kei hard op af te spelen :okdan: . Een ding is zeker, deze versterker vervormt niet als je het volume tot 100% draait, ook hoor je bijna geen ruis (zeker niet meer dan de behringers) op dit volume. Vandaar dat ik dacht aan een monitor toepassing...

Is het een idee om deze combinatie te gebruiken om de mix af en toe op te beluisteren, om te horen hoe het klinkt op een andere set, of heeft dat geen nut?
 
Origineel geplaatst door Javascript
ik let zelf niet echt op wattage, maar volgens mij knallen zelf 2x15 speakers hard.
Maar wat ik echt wilde zeggen is dat de Cyrus een erg mooie amp is...zeker!

Dank je wel!
Ik mocht hem ook niet door verkopen om andere gear voor te kopen....:)
 
ik heb zelf de tannoys op een NAD (Klasse A transistoraansturing wat Cyrus ook is denk ik) en de Tannoys zijn zeer sterk en kunnen ook veel laag moeiteloos aan, lijkt me een perfecte set.
Ik was zelf een beetje huiverige voor de Tannoys (goedkoop en een populair produkt) maar het zijn echt toppers voor het geld en ze klinken erg strak.
 
ik zou niet weten waarom t niet zou kunnen, ik heb zelf 3 jaar gewerkt met een sharp stereo toren om m'n absolute 2's mee aan te sturen, en het verschil met de samson servo 170 die er nu aanhangt is maar een klein beetje te merken als je echt luistert ..... dus gewoon doen.
Als je een andere versterker wilt kan je beter doorsparen naar actieve monitors is mijn advies.
 
Thanx iedereen!:okdan:

Ik heb al twee actieve Behringer's die ik nu gebruik. Ik dacht eigenlijk meer in de richting om ze (Tannoy en Behringer) tegelijk te gebruiken. Of dat ik kan kiezen of ik de Tannoy's gebruik, of de Behringers. De Behringers gaan namelijk zo hard/vol, en hebben vrij veel bass en hoog dat ik het idee heb dat die Tannoy's in bepaalde situaties lekkerder zijn om naar te luisteren (beter midden gebied,correct me if I'm wrong)...Aangezien ik die versterker nu toch heb liggen en die Tannoy's niet zo duur meer zijn.....

Of raken je oren "in de war" van het luisteren naar verschillende monitors om en om, of tegelijk?
 
luisteren veel verschillende systemen is juist goed ! zodat je zeker weet dat op allerlei soorten speakers het geheel overkomt. Ik ren gelijk naar m'n auto om m'n mix daar te checken, Aarmin Ven Bjuuuurèn doet dat ook :engel:
Studio koptelefoons gebruikt men ook veel.
 
Thanx Niel!
Luisteren op de koptelefoon doe ik al vaak (Sennheiser hd 575, volgens de doos uitstekend geschikt voor klassiek, dus echt iets voor mij }:| )

Nou mijn keuze is gemaakt! bedankt hè!
 
Toetsenistje of Niel, wat voor aansluitingen heeft de Tannoy op de achterkant?
Dan kan ik alvast kabels aanpassen, want vanuit de versterker moet ik met een soort bananen pluggen over naar de kabels voor de Tannoy's. Ik heb de handleiding gedownload maar vreemd genoeg staat daar niet in wat voor soort aansluitingen er op de achterkant zitten!!

Jack/XLR/of van die "klemmen" waar je speaker draad in kan stoppen?:confused:
 
De tannoys hebben gewoon klemmen waar je de draden in kunt stoppen/klemmen, dus gewoon kabeltje strippen en genieten maar................
 
Dank je toetsenistje, dat scheelt weer verloopjes maken!:okdan:
(syntax geniet nu al van het idee om die mooie rode kastjes te bezitten! waar blijft mijn loon nou!)
 
Back
Top