bouwverslag elektor formant en midibox sequencer

Origineel geplaatst door SaintEric
Ik weet niet hoe dat bij anderen zit, maar ik zie alleen maar een mooi rood kruisje, geplaatst in twee in elkaar passende vierkantjes.
]

Bij mij is het een blauw vierkantje met een wit vraagteken erin.
 
Origineel geplaatst door manvsmachine
bij mij werkt ie maar zal em anders ff ergens anders uploaden
nu moet ie weer werken
 
Yep,

lijkt verdacht veel op het ontwerp van rené schmitz. laat ons vooral weten hoe die het doet. Het moet een erg stabiele vco zijn.
 
Origineel geplaatst door SaintEric
Yep,

lijkt verdacht veel op het ontwerp van rené schmitz. laat ons vooral weten hoe die het doet. Het moet een erg stabiele vco zijn.
Het is een ontwerp van rene schmitz8o)
 
Ik heb het vco af. En het werkt!
Ik ga het denk ik wel op een geetste print zetten. Ik heb niet zo'n vertrouwen in gaatjesprint8o)
 
En hoe heet wordt hij? Ik begreep dat die 4069 erg heet zou kunnen worden.
 
Origineel geplaatst door SaintEric
En hoe heet wordt hij? Ik begreep dat die 4069 erg heet zou kunnen worden.
Nou bij mij werdt ie nauwelijks warm. Maar ik weet wel waarom dat ie heet zou kunnen worden:
Er wordt een dubbele voeding gebruikt wat dus betekent dat er tussen + en - 30 volt staat.
 
toetsenbord in aanbouw
Sep25038.JPG

Sep25039.JPG
 
Ik ben ondertussen ook begonnen aan de midibox sequencer. Ik heb de core module al af. Deze lijkt tot zover te werken. Ik moet alleen de microprocessor nog branden. Daarna ga ik de encoder printjes bouwen.

De encoders en de microprocessor heb ik via internet besteld via http://www.voti.nl
Bezorging verliep prima. Alleen jammer dat het vrij lang duurde door zijn postbankrekening:(

hier was de microprocessor zover ik weet het goedkoopste en de verzendkosten waren maar 3 euro:D
 
Print005.jpg
 
psst, je kunt bij Microchip "samples" bestellen. Dan krijg je de PIC gratis thuisgestuurd.
 
Origineel geplaatst door OnAcid
psst, je kunt bij Microchip "samples" bestellen. Dan krijg je de PIC gratis thuisgestuurd.

Weet ik ON ACID ;). Dat ga ik waarschijnlijk ook doen met de max525 om er CV outs op te zetten:D
 
das leuk iemand die ook de formant wil bouwen
ik zat ook met het idee alleen die vco nabouwen ging moeilijker worden en het toetsenbord ga ik wrsch ook anders doen.
sequencer daar moet ik ngo iets voor vinden.
 
Pic geprogrammeerd.
Alles lijkt te werken. heb er gelijk de rest van de software ingeladen met midiox :D . Nu de Encoderprintjes nog maken en de knopjes e.d. bestellen.
 
Ik ben er ondertussen eindelijk uit hoe ik de toetscontacten voor de formant ga maken. Ik plak op elke toets een magneetje en gebruik reedcontacten. Dit werkt prima en ik heb er ook nog een schakeling bij kunnen vinden om er een cv/gate signaal van te maken
 
Ik heb besloten deze zomer toch maar es verder te gaan aan de ucapps stepsequencer. Ik heb De DAC's voor de CV out modules ondertussen. Ik heb besloten enigzins af te wijken van het originele ontwerp. Ik heb me een microprocessorkitje besteld bij Voti en de WISP628 Programmer. Ik wil namelijk ook nog andere projectjes kunnen programmeren. En ik vondt dit wel een mooi systeem. De microprocessorkit heb ik binnen. Ik moet alleen de programmer nog krijgen en daarna ga ik aan de slag. Verdere vorderingen zullen volgen waarschijnlijk volgende week. Want dan hoop ik de programmer binnen te hebben.
 
DB001-build.jpg
De microprocessorprint
w628_build.jpg
De programmer
 
Programmer is binnen. Ik hoop hem vandaag te kunnen solderen en testen. Meer info over het programmeren volgt. Ik ben eens benieuwd of dit makkelijker gaat dan met de originele JDM programmer. Daarmee wilde het op mijn pc niet lukken. Deze levert te weinig spanning via de seriele poort. En deze programmer trekt zijn voeding uit het targer circuit. Dus dat zal weinig problemen opleveren. Verder is deze programmer ook nog eens gebaseerd op een microprocessor.
 
Ik heb de programmer gesoldeerd en ben nu nog een kabel aan het maken voor het programmeren. Het programmeren wil ik gaan doen met het volgende programma: Bumblebee Omdat het originele programma voor De WISP628 Dos gebaseerd is. Foto's volgen
 
Back
Top