bouwverslag elektor formant en midibox sequencer

.

.

welk type formant gebruikt er eigenlijk cems?De pro?
Ik heb schemas zonder cems.Maar ik weet dat er ook een formant is met cem vco's en filters.
Ik heb: elektor formant music synthesizer
description,design,construction and introduction to playing techniques by c.chapman.
 
2.jpg

5.jpg

6.jpg

7.jpg

10.jpg
 
Ik heb ook leven :)

Vooralsnog even met de midimon software erop, maar ik ga ws. door voor de Seq.
 

Attachments

  • midibox.jpg
    midibox.jpg
    36,4 KB · Bekeken: 59
Origineel geplaatst door etaoin
Ik heb ook leven :)

Vooralsnog even met de midimon software erop, maar ik ga ws. door voor de Seq.

Mooi om te zien ;).
Heb je dat display ook van voti?
Ik vraag me alleen af waar jij je voeding hebt gelaten?

Ik zie namelijk geen elco of voedingskabels aan de print hangen :duivels:
 
Heb je dat display ook van voti?

Ja, daar zijn ze lekker goedkoop.

Ik zie namelijk geen elco of voedingskabels aan de print hangen

Beter kijken :D

Ik kom met een gestabliseerde 9V naar binnen, dus vandaar dat ik het hele stuk voor de 7805 er niet op heb zitten.
 

Attachments

  • voeding.jpg
    voeding.jpg
    28 KB · Bekeken: 59
Origineel geplaatst door etaoin
Ja, daar zijn ze lekker goedkoop.



Beter kijken :D

Ik kom met een gestabliseerde 9V naar binnen, dus vandaar dat ik het hele stuk voor de 7805 er niet op heb zitten.

voor de sequencer heb je trouwens wel 2 displays nodig he ;) en een redelijke voeding voor de backlights. Ik ben er alleen nog over aan het denken hoe ik netjes 2 displays aan elkaar koppel. ze moeten namelijk parallel gesoldeerd worden op de enable lijn na.
 
voor de sequencer heb je trouwens wel 2 displays nodig he ;)

Ik heb er ook twee liggen :D

en een redelijke voeding voor de backlights

Ja, daar ga ik even een losse voor maken.

Ik ben er alleen nog over aan het denken hoe ik netjes 2 displays aan elkaar koppel. ze moeten namelijk parallel gesoldeerd worden op de enable lijn na.

Daar ga ik een apart printje voor maken, met drie 16-pins headers. Blijft het allemaal netjes.
Ze ik gelijk de backlight-voeding daarop.
 
Origineel geplaatst door etaoin
Ik heb er ook twee liggen :D



Ja, daar ga ik even een losse voor maken.



Daar ga ik een apart printje voor maken, met drie 16-pins headers. Blijft het allemaal netjes.
Ze ik gelijk de backlight-voeding daarop.
Daar heb ik inderdaad ook aan zitten denken. de voeding ga ik gewoon uit de ouwe adapter van mijn externe HD halen. die levert toch 12v 2A
 
zal zo ff een foto hieronder posten:
foto.png
 
He, da's toevallig, die adaptor...
 

Attachments

  • adapter.jpg
    adapter.jpg
    33,9 KB · Bekeken: 60
Origineel geplaatst door etaoin
He, da's toevallig, die adaptor...

Die gebruik ik echt niet voor mijn project;)

die adapter levert maar 500mA
De lcdtjes alleen al vragen +/- 900mA
 
Re: .

Re: .

Origineel geplaatst door RednoiZ
welk type formant gebruikt er eigenlijk cems?De pro?
Ik heb schemas zonder cems.Maar ik weet dat er ook een formant is met cem vco's en filters.

geen enkele.

Electuur is wel aan een project voor een polyfone synth met presets en op basis van cem chips begonnen jaren 80 maar dit is halverweg blijven steken wegens te duur en te ingewikkeld. Enkele van de modules zijn gepubliceerd geweest. voor 1 voice had je al een bak printen nodig, laat staan voor een polyfone (een kast vol?)
Ik heb zelf ooit 1 vco ervan gebouwd en als 2e vco in een arp axxe ingebouwd: werkte goed, met de helft van de onderdelen ( de rest was nodig voor de presetes en daar had ik geen boodschap aan wegens geen sturing ervoor.)
 
Origineel geplaatst door etaoin
Ik heb ook leven :)

Vooralsnog even met de midimon software erop, maar ik ga ws. door voor de Seq.

Post jij ook regelmatig je voortgang? lijkt me wel interessant om bij te houden tegen welke problemen jij of ik aanlopen.
 
Post jij ook regelmatig je voortgang? lijkt me wel interessant om bij te houden tegen welke problemen jij of ik aanlopen.

Yep. Heb tussendoor wat andere dingen gebouwd maar ga nu weer verder met de seq. Ik heb alle rotary encoders, knoppen (wat kleiner dan op de midibox site maar ik vind ze mooier) en onderdelen liggen dus ik moet alleen nog even de DIN en DOUT printen etsen en dan in elkaar zetten. Oja, en een frontplaat regelen :D

Heb inmiddels wel de stroomvoorziening van de backlights geregeld (en tegelijk het bedradingsprobleem opgelost). Ik voed ze nu vanaf 9V dus de spanningsval over de 7805's is erg groot en dus worden ze erg warm. Die trafo moet dus nog een stukje naar beneden.
 

Attachments

  • seq.jpg
    seq.jpg
    87 KB · Bekeken: 56
Origineel geplaatst door etaoin
Yep. Heb tussendoor wat andere dingen gebouwd maar ga nu weer verder met de seq. Ik heb alle rotary encoders, knoppen (wat kleiner dan op de midibox site maar ik vind ze mooier) en onderdelen liggen dus ik moet alleen nog even de DIN en DOUT printen etsen en dan in elkaar zetten. Oja, en een frontplaat regelen :D

Heb inmiddels wel de stroomvoorziening van de backlights geregeld (en tegelijk het bedradingsprobleem opgelost). Ik voed ze nu vanaf 9V dus de spanningsval over de 7805's is erg groot en dus worden ze erg warm. Die trafo moet dus nog een stukje naar beneden.

Ik zie dat je er een mooi printje tussen hebt gezet. Bij mij wordt het denk ik experimenteerprint.
Welke versie van de midibox sequencer applicatie heb jij er eigenlijk ingezet? de main? of een andere? De main lijkt namelijk niet overweg te kunnen met de din en dout modules. denk dat ik de setup mbhp_v2.hex erin moet zetten ipv van de main.hex
 
Welke versie van de midibox sequencer applicatie heb jij er eigenlijk ingezet? de main? of een andere? De main lijkt namelijk niet overweg te kunnen met de din en dout modules. denk dat ik de setup mbhp_v2.hex erin moet zetten ipv van de main.hex

Ik meen dat ik inderdaad de v2 erop gezet heb. Als ik zo de code bekijk is de main-code iets dat door zowel de v2 als de "vintage" versie gebruikt wordt (ze eindigen beide met een include van de main). Ik snap alleen niet waarom ze die main er nog los bijgezet hebben als .hex. De main an sich weet inderdaad niet waar z'n input en output zitten, want die worden bepaald in die andere twee versies.
 
Origineel geplaatst door etaoin
Ik meen dat ik inderdaad de v2 erop gezet heb. Als ik zo de code bekijk is de main-code iets dat door zowel de v2 als de "vintage" versie gebruikt wordt (ze eindigen beide met een include van de main). Ik snap alleen niet waarom ze die main er nog los bijgezet hebben als .hex. De main an sich weet inderdaad niet waar z'n input en output zitten, want die worden bepaald in die andere twee versies.

dat was inderdaad mijn probleem ook. Moet alleen ff opnieuw de firmware erin bakken voordat ik verder kan. maar dat doe ik dit weekend ff. daarna kan ik de goeie versie erin zetten. ik kreeg namelijk geen I/O binnen. omdat ik dacht dat ik main moest hebben en dus weer maar half gelezen had.
 
Ik ben op het moment nog niet verder er mee. Alleen een tijd terug een nieuwe pic processor gekocht en daar de firmware ingezet. Maar daarna alleen nog een display opgeblazen :D.

De andere display moet dus opnieuw gesoldeerd worden en dan kan ik iets testen.
 
Back
Top