geruchten Native Instruments

Sycorax

Ouwe rot
Lid sinds
5 januari 2002
Berichten
658
Locatie
Antwerpen
Heb zo hier en daar geruchten vernomen dat Native Instruments een virtuele studio aan het ontwikkelen is à la Reason...

Weet er iemand van jullie misschien iets meer van?

En wat zijn jullie bedenkingen hierover? Is het een goed idee? Zou het verkopen? Zouden jullie het kopen?

Ik denk persoonlijk dat dit geweldig zou zijn... stel je voor: Alle softsynths van NI + Kontakt & Battery met een sequencer en een heleboel effecten... mmmm
 
Ja hoor, alsof je met Logic/Cubase/Sonar dat allemaal al niet kan.

Het zou wel kunnen dat ze wat jij zegt net zoiets als Reason gaan maken, maar ik heb liever dat ze hun tijd gaan steken in hun Reaktor technologie in DSP systemen steken die redelijk betaalbaar zijn. (Dus geen TDM/TDM2 systemen)
 
dat t maar snel *CENCUUR* mag verschijnen dan !

note van moderator BamBam: we doen hier niet aan ilegale software.
 
Last edited by a moderator:
mmm...denk niet dat ze gaan concurreren met steinberg, emagic of cakewalk....in principe hebben ze natuurlijk al reaktor waar je je eigen sequencer-ensembles mee kan bouwen....

Olaf
 
Ik zou het wel wat vinden als die NI gasten ook de sequencing markt opgaan. Die gasten zijn wat mij betreft DE beste muzieksoftware makers van dit heelal.
Steinberg bestaat al 15 jaar ofzo en levert nog steeds software op die niet echt vernieuwend is (de VST innovatie is daar wel een uitzondering op). Die knakker van NI zjin net op de markt en maken nu al de meest spraakmakende en gave software.
 
klopt, en hoe meer concurentie hoe beter
 
Tuurlijk lachuh toch? Als het beter wordt dan reason is wij allemaal blij. Is het slechter...zijn we nog steeds blij met reason!

Als ze wat gaan doen hoop ik dat ze zich gaan storten op goede geluidssynthese die niet zo (valt wel mee maar toch) iel klinkt als reason. En daarnaast hogere kwaliteit FX...
 
Mja, ze hebben de technologie toch al liggen, waarom niet wat verder uitmelken en iets voor wat meer beginners maken?

Ze zouden gek zijn als ze het niet doen eigenlijk.
 
Ze releasen software na software. Uit hoeveel man bestaat het bedrijfje eigenlijk?
Ik vind tot nu toe alle producten van NI mooi, dus laat maar komen!! *D
 
Warez..

Warez..

In een interview met die gasten van Native Instruments gaven ze nog maar eens aan wat een enorme frustratie het is, om enkele dagen na een release de cracks al weer op te zien duiken op FTP sites etc.

Na de crack van Reaktor 3 hebben ze er serieus over nagedacht om te stoppen.. of hun activiteiten alleen nog te focussen op platforms als TDM (omdat mensen daar wél voor hun software betalen).

Toch triest.. want de software die ze maken is echt fantastisch.
 
Re: Warez..

Re: Warez..

Origineel geplaatst door CraZ
In een interview met die gasten van Native Instruments gaven ze nog maar eens aan wat een enorme frustratie het is, om enkele dagen na een release de cracks al weer op te zien duiken op FTP sites etc.

Na de crack van Reaktor 3 hebben ze er serieus over nagedacht om te stoppen.. of hun activiteiten alleen nog te focussen op platforms als TDM (omdat mensen daar wél voor hun software betalen).

Toch triest.. want de software die ze maken is echt fantastisch.

dat is dus de reden waarom ik al mijn software heb geregistreerd of GA registeren.
Waarom je software illegaal ?? je hebt je hardware toch ook legaal? (tenzij het van de vrachtwagen gevalllen is natuurlijk)
Zonder software ben ik nergens meer tegenwoordig en vind het de normaalste zaak van de wereld om je software te kopen.
 
Toch vind ik het wel erg naief van NI om te denken dat je software niet gekraakt gaat worden. Alles wordt en gaat gekraakt worden waarbij je geen hardware nodig hebt. Ik vind het Creamware idee wel iets voor NI. Gewoon kaarten met DSP chips ontwikkelen en daarop je software laten lopen, dan weet je zeker dat het niet gekraakt gaat worden.
 
er is al veel gekraakte software voor het Creamware platform in omloop ;)

Olaf
 
Re: Re: Warez..

Re: Re: Warez..

Origineel geplaatst door da goose



Waarom je software illegaal ?? je hebt je hardware toch ook legaal? (tenzij het van de vrachtwagen gevalllen is natuurlijk)

Het argument dat goede software gewoon betaald moet worden sta ik helemaal achter alleen moeten de heren programmeurs ook even hand in eigen boezem steken. De vergelijking tussen hardware en software is eigenlijk onzinnig.
Als je de sites afstruint van producten als Nuendo, Logic en diverse plugin-boeren dan zie je daar lijsten met bugs en updates waar je niet goed van wordt. Vergelijk het met het bouwen van een brug: “Uhh ja meneer, de brug is klaar maar je mag nog niet tegen de leuning leunen want dan breekt ie. Ennuhh, je moet er nog niet met zijn tienen overheen rijden want dan stort ie in. Ennuh nu je er toch bent, de belijning en alle bordjes plaatsen we er pas over 6 maanden op”

Nu zijn de mannen van NI heeeeel goed bezig en leveren ze software met minimale bugs en maximale features maar een groot deel van die software boeren is nog zo bezig dat ik graag een maandje een gehackte versie heb om even een ECHTE test te doen ipv een demo versie.
 
Now dat over creamware softwrae die gehacked is is wel waar, maar je moet wel eerst een creaware kaart kopen,
En dan sta le toch al anders tegen het kopen van producten aan....

Tja, ik een pulsar en het is een tof stukje Apparatuur.
 
ook slim van ze om er een fijne sample-library bij te stoppen!

Olaf
 
punt is gewoon dat software zo makkelijk te verkrijgen is denk ik.. (illegaal bedoel ik dan) ... hardware moet je echt gaan jatten en dat vreet meer aan je geweten denk ik..

terwijl het eigenlijk absurt is want die softsynths bijvoorbeeld..
je hebt voor een habbekrats een mooie synth erbij..

kijk naar de evp van emagic.. voor 99 euro een goeie fender rhodes.. :)
 
ff weer ontopic.

kvind t wel goed dat NI bezig is met zo iets te ontwikkelen. kben zelf enorme fan van reaktor en vind reason maar een verspilling van je geld, reason is grappig om mee te spelen maar meer ook niet.

reaktor is al een hele sterke softsynth op zich zelf, en de andere software van NI is ook heel kewl, laat staan als ze een alles in 1 oplossing maken.

ik zelf zal zo'n alles 1 een oplossing nooit kopen, wat ik nu heb ben ik tevreden mee. voor de mensen die pas beginnen en meestal reason gaan gebruiken is t wel goed, kunnen ze eindelijk is een keer iets gebruiken waarmee je wel in de buurt kom van een "echte" synth.

huidige synths zijn ook niet meer dan een doos met dsp chips en wat uitgangen. inprincipe dus ook softsynth maar omdat die dozen specifiek voor 1 doel zijn ontwikkeld klinken ze vaak een stuk beter dan de gemiddelde soft synth. de enigste synth waarvan ik vind die vergelijkbaar is met het geluid van een echte synth is reaktor.

maar ja, eerst maar s afwachten of dat wat NI aan t ontwikkel is wel echt tof is :D
 
Back
Top