Roland Juno 106??

erikbooij

Nieuwkomer
Lid sinds
15 mei 2004
Berichten
5
Locatie
dieren
He mensen, ik ben in het bezit van een juno106, wat is hier zo bijzonder aan dat ik zoveel reacties krijg als ik hem wil verkopen, en waarom is dat ding zoveel geld waard??

Hoor van jullie, gr Erik
 
hype

hype

dat heet HYPE... :bekdicht:

de juno's zijn allemaal prima synths, en heel goed om te leren over substractieve synthese, maar het blijft allemaal wel erg simpel: leuke arpeggiator, 1 DCO, maar 1 envelope, ruizige (maar wel mooie) chorus en een gekke knop ipv wiel voor modulatie.

ik heb zelf jarenlang een juno-6 gehad: mooi voor simpele maar solide bassen, leuke arpeggios en wat simpele PWM 'strings'.

beter koop je een synth die op dit moment niet algemeen wordt gehyped: een yamaha dx7 of 21, roland alpha juno of iets uit de d-serie, alles van ensoniq, kawai k4 of k5, korg poly-800 en noem maar op. bijna elke synth heeft goede geluiden, en als je persé aan knoppen wilt draaien koop je een ouwe phatboy of andere controlerbak voor een pinda of twee

de juno-106 is geen eurocent meer waard dan 150 euro, d'r zijn er veel in omloop, 'tis één van roland's best verkochte synths allertijden.

ik ben vast niet de enige die opgeblazen prijzen spuugzat is :stupid:r :gaap: ff terug naar guldens, ik zie ze aangeboden voor 350 euro --> bijna 800 gulden!! belachelijk 8o)
 
Laatst gewijzigd:
wha ha ha ha ha

wha ha ha ha ha

Yo Stitch.

zeker jaloers dat je er zelf geen hebt en 'm daarom naar beneden halen kwan prijs zodat je er zelf ook 1 kan kopen. :okdan: :okdan: :okdan: :okdan:

Wow heb ik ook een arpeggiator ? zit namelijk niet op de juno 106 (had ff gecheckt..)

en ja het is een simpele machine , maar wel met een machtig geluidje...
analoog he ,,,dat is hetgeen dat veel van de nieuwere synths (VA) proberen na te doen.

Dat er veel in omloop zijn hoeft nog niet te zeggen dat ze daarom goedkoper moeten worden,
Ik heb m ooit gekocht voor 400+ ,,,en wil m nu dus kwijt naar wat voor mij een redelijke prijs is.
(350 incl koffer en se-50 multifx)

Natuurlijk is tie "achterhaalt" ..maar er zitten nog steeds geluiden in die andere (modernere) synths niet doen...dus zal die altijd wel rond de 300 waard blijven...
(of ze worden duurder ->antiek waarde)

als je er 1 ziet voor 150 koop m dan wat dat is in mijn ogen een beregoeie prijs.

groentjes

Waldo :okdan:
 
Re: Roland Juno 106??

Origineel geplaatst door erikbooij
He mensen, ik ben in het bezit van een juno106, wat is hier zo bijzonder aan dat ik zoveel reacties krijg als ik hem wil verkopen, en waarom is dat ding zoveel geld waard??

Hoor van jullie, gr Erik

De 106 is gewoon een leuke bak, die makkelijk inzetbaar is. Maar het is gewoon ook de hype er om heen die hem zo duur maakt. Je kunt synths met dezelfde opbouw kopen, die qua klank niet onder doen, voor de helft van de prijs.
 
Re: wha ha ha ha ha

Re: wha ha ha ha ha

Origineel geplaatst door waldo
Natuurlijk is tie "achterhaalt" ..maar er zitten nog steeds geluiden in die andere (modernere) synths niet doen...

Zoals wat dan? Voor zover ik me kan herinneren zit er werkelijk niets op een juno-106 dat je nooit op andere synths terug ziet en hem daarom volledig uniek maakt.

Het was ook mijn eerste synth en het is een prima leerbak die vaak wel ingezet kan worden, maar bijzonder vind ik hem zeker niet.
 
Re: Re: wha ha ha ha ha

Re: Re: wha ha ha ha ha

Origineel geplaatst door Gilles la Crêpe [/i
Het was ook mijn eerste synth en het is een prima leerbak die vaak wel ingezet kan worden, maar bijzonder vind ik hem zeker niet. [/B]


geloof dat het leerbak hem zo bijzonder maakt is eingelijk ook de kracht van roland iedereen kan ermee werken
 
een fijne leerbak zeer zeker

Maar heel vaak wordt hij tekoop aangeboden met defecten
Hij is nogal vaak 1 of meer STEMMEN kwijt.
Dat is nog wel redelijk makkelijk te verhelpen maar toch.
En iemand die pas de muziek is ingerolt weet dat meestal niet
 
wat hem verder bijzonder maakt is dat alles wat je doet qua sliders/knobs/switches kunt recorden via midi.

een beetje slimme programmeur zou alle data die van een 106 komt kunnen omproggen naar sysex voor elke andere willekeurige synth die sysex kan ontvangen... en voila! je hebt ern een controller bij...
 
Re: wha ha ha ha ha

Re: wha ha ha ha ha

Origineel geplaatst door waldo
Yo Stitch.

zeker jaloers dat je er zelf geen hebt en 'm daarom naar beneden halen kwan prijs zodat je er zelf ook 1 kan kopen. :okdan: :okdan: :okdan: :okdan:

Wow heb ik ook een arpeggiator ? zit namelijk niet op de juno 106 (had ff gecheckt..)


dag lilo,

kinderspeeltijd over, nu even luisteren:

je geeft zelf al aan waarom de -106 minder waard is (zelfs) dan de -6 en -60: hij heeft zelfs de arpeggiator niet. en dat is nog even los van het inferieure geluid t.o.v. z'n oudere broertjes. wel MIDI natuurlijk, stel je voor dat je toetsen zou moeten leren spelen!

zoals je kunt lezen had ik dus een juno-6 (mèt arpeggiator), hartstikke leuke, simpele bak, maar ik ben inmiddels 20 jaren (oude man, inderdaad) en minstens zovele analoge synths verder, naast een berg digitale (wel en niet VA-) synths. ik ga de lijst niet voor je opsommen, anders moet je zoveel nalezen. }:|

de juno's zijn in prijs omhoog gehyped door beginnende kids als jij, die graag meedoen met de trends (en blijkbaar zijn de juno's weer trendy, want ze hebben de afgelopen jaren ontelbare keren voor rond die genoemde 150 euro op marktplaats en elders gestaan). en jij maar zoeken naar dat ene hardcore geluidje - gekkie, da's toch een ALPHA juno preset! 8o)

ach, nou gaan die binnenkort ook weer stijgen...

voor de trage kinderen in de klas, nogmaals (oortjes open): synth-prijzen zijn onderhevig aan hype. voorbeeld: het laatste jaar schiet de prijs van de juno's ineens omhoog, vast door één of ander klotig trance-plaatje waar jij graag naar luistert. de stoerste broeken ("yo!"), de duurste mobilia, de bak van tiesto of wie-dan-ook. op een :r manier is het best cute.

en ja het is een simpele machine , maar wel met een machtig geluidje...
analoog he ,,,dat is hetgeen dat veel van de nieuwere synths (VA) proberen na te doen.

"analoog he". de grappigste opmerking die ik vandaag op sf heb gezien (tot zover).

dank je wel! jij hebt me geleerd dat virtual analog is uitgevonden om de best verkochte budget analoge synth allertijden na te doen, niet de moogs, oberheims, roland JUPITERS (opletten, begint ook met "JU") en sequentials! fijn...

Dat er veel in omloop zijn hoeft nog niet te zeggen dat ze daarom goedkoper moeten worden,
Ik heb m ooit gekocht voor 400+ ,,,en wil m nu dus kwijt naar wat voor mij een redelijke prijs is.
(350 incl koffer en se-50 multifx)

400+.. euro?! da's vast een decennium geleden, ofwel je bent niet erg prijsbewust - nee? zullen we een hoeveel-heb-jij-voor-je-juno-betaald-thread opzetten. een se50 met (klein) defect plus een juno-106 plus case? ach, voor 200 euro zou ik me niet bekocht voelen.

Natuurlijk is tie "achterhaalt" ..maar er zitten nog steeds geluiden in die andere (modernere) synths niet doen...dus zal die altijd wel rond de 300 waard blijven...
(of ze worden duurder ->antiek waarde)

en ik maar denken dat er nog meer oude synths in omloop zijn dan de juno's. dom van me. ennuh, "achterhaalt"...? waar heb je me dat zien schrijven?

speeltijd is over, jij terug naar je juno, ik terug naar mijn net aangeschafte ax73 en bit99, samen voor €385, zonder arpeggiator :okdan:, zeg maar het equivalent van drie juno's plus héél veel meer.

p.s. als je noch een kid, noch een beginner bent zou je beter moeten weten. kijk ook even naar andere reacties hier.
 
Laatst gewijzigd:
voor de trage kinderen in de klas, nogmaals (oortjes open): synth-prijzen zijn onderhevig aan hype. voorbeeld: het laatste jaar schiet de prijs van de juno's ineens omhoog, vast door één of ander klotig trance-plaatje waar jij graag naar luistert. de stoerste broeken ("yo!"), de duurste mobilia, de bak van tiesto of wie-dan-ook. op een manier is het best cute.

Ja dat is waar, kijk maar naar de JX8P die aan de straatstenen niet kwijt te raken is, compleet gekelderd qua prijs, net als de Alpha Junos die vroeger toch zeker allebei respectievelijk tussen de 1200 en 750 gulden zaten. (Ik heb mijn Juno 2 in 1997 voor 1250 gulden verkocht ;)...zonder problemen)

Terwijl de JX8P technisch en qua geluid een veel uitgebreidere synth is dan de Juno 106...vind ik het vreemd dat je die nu vaak niet eens voor 250 euro kwijt kan raken.

De 106 is desondanks een hele leuke synth (Ik heb hem heel veel gebruikt) vooral zijn zachte ijlende 'vrouwelijke' mysterieuze klank is 'haar' sterkste kant.

Ik begrijp eigenlijk nooit als mensen erover beginnen dat het zo een rauwe duistere hardcore synth is...of dat die zo geschikt is voor bassen omdat die zo diep en warm klinken...dat is die dus echt niet...mensen die dat claimen hebben waarschijnlijk nooit met hun handjes aan andere synths mogen zitten ;)
 
mijn elka syntex was 800 gulden, in 1989! verkocht voor 1400 guldentjes, kort daarna...daar ga ik dus nooit van bijkomen :stupid

...en ik voelde me nog wel een oplichter omdat ik zoveel erop verdiende. nu gaan ze voor - wat - 2000 euro? hype, hype, hype. zou het door de laserharp-preset komen? mmmh, die strings...

tja, die alpha's lopen natuurlijk op dat gehypte hardcore presetje. wel leuke synth trouwens, zowel de alpha-1 als -2, maar toch niet zo fijn als m'n ouwe zesje. de jx8-p is natuurlijk ook een prachtmachine (geen arp echter, haha), al vind ik hem toch een beetje metalig klinken. had bijna een jx-10p plus pg-800 aangeschaft, maar niet voor de 750 euro die de verkoper er voor wilde hebben... check dat brass/strings geluidje aan het begin van "slave to the rhythm" van grace jones voor (bijna) pure jx-10p (zegt keyfax, weet ik veel). mooi hoor


...de 106...
Ik begrijp eigenlijk nooit als mensen erover beginnen dat het zo een rauwe duistere hardcore synth is...of dat die zo geschikt is voor bassen omdat die zo diep en warm klinken...dat is die dus echt niet...mensen die dat claimen hebben waarschijnlijk nooit met hun handjes aan andere synths mogen zitten ;) [/B]


*kuch*HYPE*kuch* :bekdicht: :dubbel:
 
Laatst gewijzigd:
Ik denk dat je Juno 106 een van de weinige analoge synths met midi is, en met veel sliders die ook nog een goed betaalbaar is.

Wat missen de jx'en en de alpha's....... draaiknoppen. Kan je er een programmer bij kopen, maar dan wordt hij wel een stukje duurder.

De jupiters...... uitgebreide synths, maar ook met een uitgebreid prijs. Over de minimoog en de arp nog maar te zwijgen.

Uiteraard zullen er wel alternatieven te vinden zijn.
 
Ja dat zal wel een van de redenen zijn. Terwijl de JX8p echt ook super simpel is te programmeren, in principe precies hetzelfde, alleen zit er 1 slider op en wat je wilt veranderen selecteer je gewoon met een knopje.

Maarja zo een domme tranceboer die geen idee heeft wat synthese is schuift natuurlijk gewoon random op de knopjes tot dat er een leuk geluid is ;)....uhmmm leuke synth grap "Tranceboer vraagt patches voor Juno 106" :D

Binnenkort eens Snitch' zijn Grace Jones collectie doorspitten :D
 
smackos, ik ben bang dat m'n "grace jones collectie" bestaat uit één (dezelfde één als de ene DCO van de juno :dubbel: ) gepikt mp3'tje! met al die dure (gehypte) synths heeft toch niemand meer geld voor cd's? :bekdicht:

gaat 'ie weer...

ennuh, bananaworld, je hebt natuurlijk gelijk, maar als een 2e hands phatboy kost €100 of minder - hang die aan een matrix-1000, of mijn bit88, of de jx8-p of tien andere analoge bakken - mmh, lekker!
 
Back
Top