Hoort de computer processor werken

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

spriet2000

Ouwe rot
Lid sinds
14 augustus 2002
Berichten
673
Locatie
Auto
Hallo,

Ik zit met het volgende probleem. Ik heb een laptop (XP pro, hp nx9005) met daaraan een audiphile usb. Als ik de boel nu aansluit op mijn mixer dan komt er toch een bak herrie uit.... je hoort de computer als het ware denken me piepjes en klikjes en ruiss. Bv als je een scherm opent dan gaat hij klikkenen krijg je een ander type ruis. Ook als ik de laptop headphone out aansluit op mixer krijg ik dezelfde herrie. Als de audiophile uitstaat hoor je de herrie nog alleen wat zachter...

Ik heb het idee dat er niets mis is met de usb omdat mijn computer al langer dezelfde geluiden geeft. En omdat het geluid via de headphone van de usb kaart wel erg goed klinkt!.... (???)

Ik had dus gehoopt dat dit met de aanschaf van een maudio usb opgelost is. Maar het lijkt af die rumble gewoon door het usb kabeltje naar de audiophile wordt gestuurd... COMPUTERHELL !!!

Ik heb geen idee meer wat te doen...

-Drivers opnieuw geinstalleerd van audio op laptop en m-audio
-Volume instellingen gecontroleerd..
-Cubase geinstalleerd.. ik hoopte dat misschien die asio driver iets zou doen.
-Kabels gecontroleerd..
-Drivers van interne geluidskaart uitgeschakeld..
-CD en alle niet relevante uitgangen gedempd op interne computer mixer

HEeft iemand een idee?
 
Laatst gewijzigd:
probeer eens of het ook ruist als je je voeding van de laptop er uit haalt, was bij mij ook het probleem......

heb die in anders stopcontact gedaan en probleem was opgelost........
 
Of even de aardes van de laptop en de mixer even fysiek aan elkaar knopen.. dan is het ook opgelost als het goed is..
 
probleem is wel vaker op het synthforum behandeld
gekke ruis / herrie bij laptops en notebooks -> voeding / stroom / electriciteit

draaien op accu / batterij of misschien een ander stopcontact is vaak een oplossing

met deze zoekwoorden sluit ik de thread
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top