De Grote Vooroordelen-thread !

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Re: Re: Re: Basisstellingen der Westersche logica.

Re: Re: Re: Basisstellingen der Westersche logica.

Origineel geplaatst door shortwave
Dat weet ik niet of dat zo is, maar hij heeft wel Hume, Kant en Hegel gelezen...

Trouwens IPS... Je kunt vooroordelen beschouwen als analytische uitspraken, gebaseerd op de aanwezige kennis die je hebt, dus zonder empirische verificatie. Synthetische (!) uitspraken doe je na empirische verificatie. Dat noemen ze Logich Empirisme. Analytische uitspraken kunnen a priori waar zijn. Synthetische uitspraken zijn a posteriori waar, volgens die stroming.

Echter Kant zegt dat ons kenvermogen dusdanig in elkaar steekt dat synthetische uitspraken ook a priori waar kunnen zijn. Kant gaat er vanuit dat wij mensen een universeel kenvermogen hebben, waardoor wij synthetische uitspraken kunnen doendie a priori waar zijn. Dat kenvermogen bestaat uit onze universele aanschouwingsvormen (Ruimte en Tijd) en de universele categorieën in ons denken (Oorzaak - Gevolg, Eenheid, Meerheid, Alheid, en Noodzakelijkheid)

Wat Kant hiermee wil zeggen is dat je dus vooroordelen kunt uitspreken zonder empirische verificatie die toch waar zijn. (En dus geen vooroordelen meer zijn)

:geslaagd:

Dank je wel voor deze heldere toelichting; dat wist ik nog niet.
Kant worstelde waarschijnlijk ook zeer met zijn geloof; dit is een handig achterdeurtje om gOD toe te laten,
dunkt me.
Ik leer nog elke dag bij en niet in 't minst door alle goeie bijdragen op het synthforum.

Groetens,
ISPdeRuiter
 
Laatst gewijzigd:
:D en TOCH is voorin zitten stoerder!!
 
-Alle eigenaars van een yamaha motif spelen in een mislukte cover band.
-De minimoog is oorspronkelijk bedoeld als traporgel voor straatmuzikanten met een houten been.
-SF-leden die hardware synths met veel knoppen hebben missen thuis iets.
-"Vintage" is het kunstmatig populair houden van ouwe meuk.
 
-Producenten van dansmuziek zijn zèlf altijd houterige Henkies.

-Eigenaren van modulaire synths hebben het zo druk met spelen met hun Bode Shifter, dat er geen tijd overblijft om muziek te maken.

-Een setup met 909, 606 en 303 is zo interessant (nog nooit vertoond!) dat de versterker best kan worden opengedraaid tot standje 11. Dat is de enige manier om geinteresseerden in andere synths ervan te overtuigen dat ze naar de verkeerde apparaten staan te luisteren.
:duivels:
 
Laatst gewijzigd:
vrouwen zijn bemoeizuchtige wezens die denken dat ze een man heel de tijd moeten verbeteren ..
 
Origineel geplaatst door demian
vrouwen zijn bemoeizuchtige wezens die denken dat ze een man heel de tijd moeten verbeteren ..

is dit waarheid of een vooroordeel? :D
 
Origineel geplaatst door hansbakker
is dit waarheid of een vooroordeel? :D

oja.. stom van mij .. :stupid
 
Origineel geplaatst door demian
oja.. stom van mij .. :stupid

SF-leden raken door vooroordelen de kluts kwijt
 
mannen die heel de tijd door bemoeizuchtige wezens moeten worden verbetert zijn de kwuts klijt! :D
 
eigenaren van modulaire synths zijn verlopen hippies, eventueel met lang haar, vage geitewollen truien en afzichtelijke brolmonturen.

En weet je? Volgens mij hangt dit samen met het type modulaire synth dat iemand heeft. Hoe meer modules hoe meer bovenstaande kenmerken voorkomen.

;)

-C-
 
FM synthese is voor kneuzen die muziek strikt wetenschappelijk wensen te benaderen.

Een nord modular is voor de liefhebbers die niet met vst-jes durven aankomen.

Hardcore leidt tot dierlijk gedrag

Hoe groter het LCD des te lager het inbeeldingsvermogen

Sound modules zijn voor standpuntloze keyboardspelers die "go with the flow" de krachtterm "synthesizer" op hun gear willen hebben staan.
 
Origineel geplaatst door mc_kwok
-SF-leden die hardware synths met veel knoppen hebben missen thuis iets.
-"Vintage" is het kunstmatig populair houden van ouwe meuk.
-SF-leden die software synths zonder knoppen hebben missen nog veel meer.
-Mijn vriendin is ook "vintage". Is nochthans niks mis mee!
 
Origineel geplaatst door demian
vrouwen zijn bemoeizuchtige wezens die denken dat ze een man heel de tijd moeten verbeteren ..

Origineel geplaatst door hansbakker
is dit waarheid of een vooroordeel? :D

Logische gevolgtrekking: hansbakker is een vrouw!
 
Gasten die Roland Groove boxjes kopen zijn wannabees en hebben geen geld voor de klassieke XoX bakken.
 
Gasten die (nog steeds) zweren bij hun X0X bakjes leven in het verleden en zijn bang voor het heden en zéker voor de toekomst.
Geldt eigenlijk voor alle (oude) analoge gear gebruikers. :D
 
wel, hoe verklaar je dan die mc-307 naast mijn tr 606 en tr 909 he? he? he? he? he?
 
:D hehehe, gevoelig onderwerp..
 
Origineel geplaatst door Pjotr G
wel, hoe verklaar je dan die mc-307 naast mijn tr 606 en tr 909 he? he? he? he? he?

Een wannabee die z'n wannabee-gevoelens niet los kan laten?
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top