De Grote Vooroordelen-thread !

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door Digimod
Er wordt zoveel dance gemaakt omdat het heel eenvoudig is.

Er wordt zoveel dance gemaakt omdat de luisteraar eenvoudig is (wordt van dope). :D
 
Origineel geplaatst door hansbakker
muzikanten maken 's nachts de beste muziek omdat ze niet gestoord worden door hun vriendin (tenzij de studio op de slaapkamer zit uiteraard)

Hulde Hans :biertje:
 
Origineel geplaatst door ikke
Er wordt zoveel dance gemaakt omdat de luisteraar eenvoudig is (wordt van dope). :D

Waarbij het niet gaat om muziek, maar om vermaak! 8)
 
Synthforumleden zijn bierdrinkende en/of blowende sukkels die zichzelf beter voelen dan DJ's en minachtend doen over Tiësto.

Origineel geplaatst door matt second
6 gebruikt het forum als petrieschaaltje voor zelfprofilering en sociale uitbuiting

:dubbel: :dubbel:
 
6 Trak voelt zich net iets meer dan de gemiddelde synthforummer omdat ie overdreven veel posts plaatst en gedraagt zich daarom gelijk maar als vervangend moderator...8o)
 
synth-artiesten zijn lelijk en hebben geen geld.
trance-liefhebbers hebben voetschimmel en wonen nog bij hun ouders/voogden.
hamsters urineren over hun voedsel en knagen aan hun kooi.
 
Origineel geplaatst door matt second
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=6474

pas op he !

Er was wel nog een bijhorende smiley met vingertje nodig vond ik :D


euh... grapje he matt...


hmm vooroordelen... ik heb het vliegend schijt aan R&B, dan zou een vooroordeel zijn :ALLE re en be zuigt grote kont.
en verder:
alle electro moet klinken als fischerspooner
alle trance moet klinken als tiesto
alle pop/house moet klinken als DJ boozie-woozie

;)

gelukkig is het niet zo.
 
ooooh lekker threatje - kan ik me hier even uitleven.. Sorry jongens, niks persoonlijks!! :

- Een emmer zand heeft meer hersenen dan de gemiddelde hardcore / hardstyle figuur.

- Mensen die wiet gebruiken genieten meer van muziek dan mensen die dat niet doen.

- Mensen met een obsessie voor synthesizers verzorgen zich minder en hebben relatief weinig geld.

- Gebruik maken van je lievelingsprogramma zonder een geldige licentie is godslastering.

:okdan:
 
Origineel geplaatst door cosmiq
- Gebruik maken van je lievelingsprogramma zonder een geldige licentie is godslastering.

:okdan:

Uh-oh.... :erm:



voordelen kunnen ook omgekeerd werken. een hype bvb is een omgekeerd vooroordeel dan me dunkt?
Wat ik me dan afvraag... de eindeloze bewondering voor acid... heeft dat ook niet met vooroordelen te maken?


groetz

wolkie
 
Basisstellingen der Westersche logica.

Basisstellingen der Westersche logica.

Alle vooroordelen zijn dom en getuigen van kortzichtigheid, want zij zijn niet
gebaseerd op directe waarneming van of ervaring met alle mogelijke gevallen.
Een vooroordeel, waarvan alle mogelijke gevallen zijn nagegaan, houdt op eigen-
schappen à priori toe te kennen; het kent nog slechts eigenschappen toe à
posteriori. Het is dus een naöordeel geworden.
Hieruit volgt dat empirisch geschraagde vooroordelen naöordelen zijn; vooroordelen
zijn slechts hypotheses (in het geval zijn door een tegenvoorbeeld kunnen worden
ontkracht; "Alle gODEN van monotheïstische religies zetten aan tot moord- en doodslag"
is een niet veri/falsificïeerbare stelling, omdat de aantoonbaarheid van de onderwerpen van
de stelling ontbreekt; dat is dus een geloof, een voorwetenschappelijk vermoeden).
Aangezien het onmogelijk is alle gevallen, die zich in dit universum voordoen, aan een empirisch
onderzoek te onderwerpen is het stadium van een naöordeel altijd voorlopig (bv. Newtoniaanse
zwaartekracht->Einsteiniaanse zwaartekracht-> Superstringtheorie->..................?).

Voor alle vooroordelen geldt dat zij niet gebaseerd zijn op voldoende empirische kennis om als
naöordelen te kunnen worden beschouwd.
Voor alle naöordelen geldt dat dat zij weliswaar door voldoende empirische kennis geschraagd worden
om als algemeen geldend te kunnen worden beschouwd maar zijn altijd falsificïeerbaar (tegenvoorbeelden)
blijven.
Voor alle stellingen, die beginnen met "Voor alle x geldt y" geldt dat zij à priori eigenschappen toekennen
aan zonder uitzondering alle leden van een klasse.
Voor bovenstaande stellingen geldt dat zij aan de eigenschappen van hun eigen stelling zijn onderworpen.

Dit geldt voor empirisch controleerbare stellingen; niet voor dogmatische geloven als meetkunde, getallenleer
& Rooms-Katholicisme.

Oordeelt niet opdat gij niet geoordeelt wordt,
ISPdeRuiter
 
Re: Basisstellingen der Westersche logica.

Re: Basisstellingen der Westersche logica.

Origineel geplaatst door ISPdeRuiter
Alle vooroordelen zijn dom en getuigen van kortzichtigheid, want zij zijn niet
gebaseerd op directe waarneming van of ervaring met alle mogelijke gevallen.
Een vooroordeel, waarvan alle mogelijke gevallen zijn nagegaan, houdt op eigen-
schappen à priori toe te kennen; het kent nog slechts eigenschappen toe à
posteriori. Het is dus een naöordeel geworden.
Hieruit volgt dat empirisch geschraagde vooroordelen naöordelen zijn; vooroordelen
zijn slechts hypotheses (in het geval zijn door een tegenvoorbeeld kunnen worden
ontkracht; "Alle gODEN van monotheïstische religies zetten aan tot moord- en doodslag"
is een niet veri/falsificïeerbare stelling, omdat de aantoonbaarheid van de onderwerpen van
de stelling ontbreekt; dat is dus een geloof, een voorwetenschappelijk vermoeden).
Aangezien het onmogelijk is alle gevallen, die zich in dit universum voordoen, aan een empirisch
onderzoek te onderwerpen is het stadium van een naöordeel altijd voorlopig (bv. Newtoniaanse
zwaartekracht->Einsteiniaanse zwaartekracht-> Superstringtheorie->..................?).

Voor alle vooroordelen geldt dat zij niet gebaseerd zijn op voldoende empirische kennis om als
naöordelen te kunnen worden beschouwd.
Voor alle naöordelen geldt dat dat zij weliswaar door voldoende empirische kennis geschraagd worden
om als algemeen geldend te kunnen worden beschouwd maar zijn altijd falsificïeerbaar (tegenvoorbeelden)
blijven.
Voor alle stellingen, die beginnen met "Voor alle x geldt y" geldt dat zij à priori eigenschappen toekennen
aan zonder uitzondering alle leden van een klasse.
Voor bovenstaande stellingen geldt dat zij aan de eigenschappen van hun eigen stelling zijn onderworpen.

Dit geldt voor empirisch controleerbare stellingen; niet voor dogmatische geloven als meetkunde, getallenleer
& Rooms-Katholicisme.

Oordeelt niet opdat gij niet geoordeelt wordt,
ISPdeRuiter

IPS is een wijs man.
 
producers die trance maken kunnen niets anders..

een van de verwijtendere vooroordelen
 
Vooroordelen en geboren aanleg voor scepsis, 2 dingen waar ik absoluut niet tegen kan. bléh!

Volgens mij zijn veel vooroordelen wel gebaseerd op bestaande ervaringen al dan niet van derden.
Het roddel en geruchtencircuit maakt er dan een mooie mix van.

Wat er van waar is zal je zelf moeten ontdekken.

Vooroordelen zijn niet verkeerd, ze weerspiegelen een deel van de werkelijkheid, het is aan jezelf om te beoordelen of je een vooroordeel wilt geloven of niet.

Helaas nemen mensen erg makkelijk vooroordelen juist over van een ander.

Ik denk dat daar aan de basis staat, een gebrek aan kennis over het onderwerp, maar ook het gebrek aan inzicht en relativeringsvermogen.

Vooroordelen nodigen uit tot discussie.
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top