De beste vintage synth

Het theremin-orgel, stamt uit 1919. Lijkt me wel vintage.

En vlak de inspiratie niet uit, werd gebruikt in het meest invloedrijke popnummer uit de 20e eeuw.
 
De Hammond novachord natuurlijk
front.jpg


Maar als het meest redelijke en haalbare bedoeld word zeg ik:
777.jpg

Yummy, de Novachord. Ontzettend mooi! Maar dan nog graag een originele Bode Frequency Shifter (met buizen) daarbij. En een EMT 140 galm :). En een Binson Echorec.

De Mixturtrautonium mag er ook niet ontbreken.

Stephen
 
Voor mij de Arp 2600, omdat ik dat ding nou eenmaal door en door ken, en elk gewenst geluid eruit kan toveren.. Rapapaa!!
 
Voor mij blijft dat de Jupiter 8...robuust betrouwbaar, goede interface, veel van alles (lampjes! ;)), mooi en leuk geluid...(wellicht niet het meest spectaculairst maar alles bijelkaar opgeteld...)
 
als ik puur moet afgaan op wat ik zelf heb gehad en of nog steeds in bezit heb moet ik beoordelen op uiteraard de klank, mogelijkheden en een hele belangrijke, de betrouwbaarheid, de handzaamheid (gewicht ed) en ingedeeld in 2 subgroepen mono en poly ach laat ook maar....
 
Hancock

Hancock

Als Hancock zijn solo op een M1 doet, is niemand meer geinteresseerd in wat de beste vintage synth is....
 
Als Hancock zijn solo op een M1 doet, is niemand meer geinteresseerd in wat de beste vintage synth is....

Dat geldt voor elk instrument en zeker voor de M1.
 
Als Hancock zijn solo op een M1 doet, is niemand meer geinteresseerd in wat de beste vintage synth is....
hebben we het dan over vingervlugheid of real live sound modification??
maw leuk dat hij zo snel en virtuoos speelt maar dat noem ik geen synthesizer spelen, kan net zo goed op een orgel met 1 register of een piano!
 
Back
Top