De beste vintage synth

nou echt de beste synth ben ik nog niet tegengekomen. alle goede synths hebben wel zo hun tekortkomingen,

maar idd de jupiter is erg interresant
net als de prophet. maar ook deze hebben toch wel hun tekortkomingen.
 
Het ligt er aan waneer je een synth vintage mag noemen maar ik zou gaan voor een Roland JD800. Ik weet niet of die al vintage is.....
 
Origineel geplaatst door 4-Tek
Waarom is er nog geen minimoog genoemd?

Moet dat dan? Zo spectaculair is een mini niet. Ik ga voor de Roland System-100 (niet 100M). Spijt van dat ik die ooit weg heb gedaan, dus als iemand er nog een weet! Dat ding is alleen al geweldig om naar te kijken. Daarna komt voor mij denk ik ook de TB, maar dat komt omdat ik in de Acid hoek ben blijven zitten. Daarnaast zijn er eigenlijk nog zoveel andere leuke bakken. Ik vind dat je de JD-800 er trouwens ook bij mag rekenen. Vind ik nog steeds een geweldige bak.
 
Ik denk niet dat er zoiets bestaat als "de beste synth"
Er is wel zoiets als de synth die het beste bij je past.
voor mij is dat de Oberheim OB-Xa
(ik zie dat hij in de banner van het dutch synthforum is opgenomen dus ik zal niet de enige zijn die er zo over denkt ;-)
 
Laatst gewijzigd:
De modular van maxdox.... 4 vco, 6 lfo's ... zuuucht wat een topbak
 
de beste synth bestaat niet laat dat ff duidelijk zijn
in me eigen setup vind ik zelfs me kawai 100f goed in bepaalde bleeps enzoow die je met een moog ofzow never ken evenaren en ja me beste bak vind in me eigen setup me jen sx1000 wel ok maar me mono/poly ook wel en mc202 ook wel weer ligt er maar net aan welke sound ik nodig heb

greetz dennis 8)
 
Moet dat dan? Zo spectaculair is een mini niet.

Ik weet het zelf ook niet hoor. Ik zou voor dat geld nooit zo'n machine kopen. Maar ik hoor het ding vaak genoemd worden als een soort ultieme vintage synth dus vandaar dat ik het me afvroeg.
 
mijn favo synth is nog steeds de roland jx8p maar dan uiteraard met pg800 programmer.
Nog steeds een wonderbak... althans.. ik vind het een wonderbak...
Klinkt mooi, vol, :luv:
warm, vies, net wat je nodig hebt..
ow... en jaydee (blurgh) heeft met plastic dreams de musicbox preset gebruikt... geen edits niks.. :confused:
 
mks 80 + programmer

mks 80 + programmer

tja is de enige analoge polysynth die ik heb
maar zijn/haar karakter staat me erg aan !!!
 
Origineel geplaatst door mono-poly
is dat omdat bijna al die bakken pre-midi zijn?
if vanwege geluids opslag of zo?

geen midi inderdaad.
Dat geeft toch wel de meeste doorslag.

Gebruikersgemak staat bij mij op nummer 1.

En een synth moet voor mij in te zetten zijn in div muziekproducties.

Je zult bv een Access virus niet snel tegenkomen in de nieuwste hit van Frans Bauer ;)
 
Ik vind die sinus generator van het testbeeld van de TV wel behoorlijk vet. Daar kan ik uren naar luisteren. En dat er zoveel inzit in die simpele sinus is echt wel gaaf.
 
ja ik ben analoog freak bam en met een goede midi naar cv converter ken je een aaridge berg synths aansturen alhoewel triggeren ook wel leuk is maar dit is nogal off-topic geloof ik
ben gewoon analoog gek 8)

greetz dennis
 
Origineel geplaatst door fuse
Ik vind die sinus generator van het testbeeld van de TV wel behoorlijk vet. Daar kan ik uren naar luisteren. En dat er zoveel inzit in die simpele sinus is echt wel gaaf.

uhh ?? heb je nog andere dwangmatige bezigheden:) ;)
 
Origineel geplaatst door bambamstudio


geen midi inderdaad.
Dat geeft toch wel de meeste doorslag.

Gebruikersgemak staat bij mij op nummer 1.

En een synth moet voor mij in te zetten zijn in div muziekproducties.

Je zult bv een Access virus niet snel tegenkomen in de nieuwste hit van Frans Bauer ;)

Jij bent de grote man achter Frans Bauer?
 
Back
Top