Hulp nodig: Installatie M-Audio Firewire

Zaaz

Layering different sounds
Lid sinds
18 juli 2003
Berichten
217
Locatie
Amsterdam
Wie kan me helpen met het volgende probleem:

Ik heb van het weekend geprobeerd mijn M-Audio FireWire te installeren, maar dit is dus niet helemaal gelukt. Als ik audio wil afspelen via de M-Audio, lijkt de muziek op de halve snelheid te worden afgespeeld. Als ik audio wil opnemen, dan zie ik een signaal binnenkomen via het M-Audio control panel, maar in Cakewalk wordt geen signaal gedetecteerd.

Alleen Midi lijkt wel goed te werken.

Ik heb een HP laptop, een Adaptec Firewire PCMCIA kaart en ik heb de laatste driver van de M-Audio website gedownload.

Wat moet ik doen?
 
Zorg dat je routering goed staat. Ik had het zelf ook over het hoofd gezien. Onder het tabblad mixer zorgen dat je bij analog in 1 van de onderste optie's kies bv 1/2 of 3/4. dit ligt aan de hand van je aansluiting.
 
Dat je audio op halve snelheid wordt afgespeeld kan er aan liggen dat je je samplerate niet goed hebt staan. Kijk of je samplerate instellingen in je programma overeenkomt met de instelling van je geluidskaart.

... en check idd ff de routing van je audio :)

Ik heb zelf ook de fw410 (aan m'n mac) en heb gelukkig nergens last van.

Succes!
 
Maar als ik een mp3-tje afspeel in bijvoorbeeld Realplayer, waar kan ik dan de samplerate aanpassen? En 44k1 is dan toch gewoon de goede samplerate?

De routing heb ik nu zo staan, dat het ingangssignaal wordt doorgelust naar uitgang 1-2. Zou dit het moeten oplossen?

Bedankt voor de tips trouwens.
 
Bij het control panel onder het tabblad hardware als ik mij niet vergis.
 
Dit is wat de jongens van M-Audio techsupport erover zeggen:

Greetings,

For Firewire audio devices to work properly on Windows XP, you need to have Service Pack 1 or 1a installed, it is a free update from Windows that is an update to the operating system software. To check if you have this, go to your START MENU in the lower left, and then RIGHT CLICK on MY COMPUTER and select PROPERTIES from the list. This opens up a systems properties window and it will say what version of Windows you are running. On the 3rd line it will say Service Pack 1 if you have it. If you don't....

Go to www.windowsupdate.com and make sure you get the most recent windows update (for XP its Service Pack 1a, although if you already have Service Pack 1 you don't need 1a)...just go to that page and hit the green arrow in the middle of the screen and scan for updates. Then download and install any necessary updates.)
Restart the computer after getting the service pack.

It could possilby be an IRQ conflict. What IRQ is your firewire IEEE 1394 controller on? To check:
Go to : START --> RUN --> type "msinfo32" --> OK --> Hardware Resources --> IRQ's

If your Firewire port is sharing an IRQ with a number of other devices, it can cause it to have a lack of resources available and possibly lead to this sort of issue. It is usually not possible to reassign the IRQs of a Firewire device, unless it is a PCI Firewire card, in which case you can uninstall it and try reinstalling it in a different PCI slot. What you will have to do is try and free up some system resources, going through and disabling any devices you are not using.

Also, you may want to try optimizing your system for audio. There are some very helpful tips at the following websites:

http://www.musicxp.net/tuning_tips.htm
http://www.pcaudiolabs.com/setuptips.asp

Make sure you are selecting the appropriate driver in Cakewalk, and make sure the sample rate matches on both your FW410 Control Panel and in Cakewalk. If you are going to make changes to your sample rate in the FW410 Control Panel, you must first quit all audio applications.

Hope this helps. There is also an extensive KNOWLEDGEBASE section on our website under SUPPORT that has answers to main frequently asked questions. ( http://www.m-audio.com/index.php?do=support.kbase )

Please let us know if we can be of further assistance.

best,
SN
Tech Support

M-Audio Technical Support
techsupt@m-audio.com
626.633.9055
7am-7pm PST Monday-Friday

Ik dat van die IRQs en mijn settings in Realplayer maar eens checken, maar dat kan nu niet want ik zit op mijn werk.
 
Back
Top