CS6r op interface sait

fuse

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
7 juli 2001
Berichten
18.831
Te koop: Yamaha CS6X flagschip in zeer mooie staat! + orig. software cd,handleidingen & powercord. Uitbreidbaar met diverse Synthese cards! gebruikt door;Rank1,Destinys Child,Faithless,G-spot,Thrillseekers,Depeche Mode etc...

Komt in aanmerking voor 'sukkel van de maand' IMO.

Maar deze TG77 is een aanrader voor FM synth fans
Te koop: tg 77 in perfect condition + 2 rom cards for patches and 1 rom card for samples. 295€
 
hmm wat dacht je dan van deze op de interface site:

Te koop: Ik heb het volgende te koop, het is gratis daarom verkoop ik het niet..

5 mei 2004 Prijs: Gratis Reageren via e-mail Verwijderen
 
Re: CS6r op interface sait

Origineel geplaatst door fuse
Komt in aanmerking voor 'sukkel van de maand' IMO.

Why? :confused:

Snap ff niet waarom? lol
 
Iedereen weet toch wel dat de CS6x GEEN flagship synth is. Maar een middenklassertje. ;)
 
Ghe ghe. K'heb m'n visakte al. :)
 
Het is gewoon een slimme verkoper. De CS6 "zat" net onder de range van de EX5 en 7
Een synth met een nieuwprijs van 1400 a 1500 Euro noem ik geen middenklassertje.
Het is 1 van de betere en veelzijdige klankmodules ooit door Yamaha gemaakt. Overtreft de Sy serie met gemak, maarja die synths zijn natuurlijk al een stuk ouder.
 
Overtreft de SY met gemak?

Pardon!?

De CS6x is een ordinaire AWM2 bak die leuk klinkt maar dan heb je het ook gehad. Die heeft niet de diepgang van de FM/AWM2 synth van een SY77/99 hoor. De SY22/33/55 waren middenklassers waar kraak nog smaak aan zat de SY85 een vreemdsoortige samplig keyboard meer voor live gebruikt.

Maar middenklassers vind ik van de 700-1500 reeks hoor. Maar per definitie als er nog een duurdere type in dat soort is dan is het al een middenklasser.
 
Jij weet vast niet dat de CS een Fm board en een An1X board kan herbergen.

Ik heb de SY 85. Kwam later uit dan de Sy 77. Heeft ook sampling RAM
De Sy 85 klinkt zelfs vetter dan de SY 77. Heeft dezelfde engine als de SY 99, alleen heeft hij dus geen FM synthese.
Qua geluiden aan ROM overtreft de CS 6 deze. Je zal hem vast nooit gehoord hebben. Zo'n veelzijdige Rompler ben ik nog niet tegengekomen. Van klassieke strijkers tot Jarre sounds.
De filters uit de CS 6 ook nooit gehoord zeker?

Maar je hoeft het niet te geloven hoor. Is mijn mening. Cs6R een toppertje!!!
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Catalunya
Jij weet vast niet dat de CS een Fm board en een An1X board kan herbergen.
Is dat echt waar? Dat wist ik helemaal niet zeg.

Ik heb de SY 85. Kwam later uit dan de Sy 77. Heeft ook sampling RAM
De Sy 85 klinkt zelfs vetter dan de SY 77. Heeft dezelfde engine als de SY 99, alleen heeft hij dus geen FM synthese.
Hij klinkt alleen vetter omdat de effectensectie verbeterd is tov de 77's. Qua architektuur is er verder weinig veranderd. Op wat extra romsamples na dan.

Je zal hem vast nooit gehoord hebben.
Jewel hoor.

Zo'n veelzijdige Rompler ben ik nog niet tegengekomen. Van klassieke strijkers tot Jarre sounds.
Ik wel. Nl. de echte slagschepen van KRY.

De filters uit de CS 6 ook nooit gehoord zeker?

Kijk eens hieronder. Wat staat er in my lijstje? Zou dat toevallig de enige synth zijn die FDSP synthese heeft?
 
Ja, maar om daar nu direkt iemand "Sukkel" voor te noemen vind ik laag bij de grond.
Jij komt op mij over als een "Betweter" en daar houd ik niet van.
Ordinaire AWM2 synthese heb ik nog nooit van gehoord, maar hoe kan het ook anders.
De synths in jouw set-up zijn gewoon de beste.
 
En hij heeft trouwens nog gelijk ook. In de CS serie van Cs1, Cs2 is het een vlaggenschip
 
Conclusie:

Fuse is hierbij genomineerd tot grootste Sukkel van de maand Mei.
 

Attachments

  • thumbs%20up%20from%20the%20boys%20-%20darker.png
    thumbs%20up%20from%20the%20boys%20-%20darker.png
    288,4 KB · Bekeken: 53
Had bijna nix gescheeld of de CS6x had EX6 geheten.

De beste van de middenklassers blijft voor mij nog een middenklasser btw.

En ik maak die gast voor sukkel uit omdat hij z'n advertentie zo opsmuckt dat het niet meer leuk is. Beetje desperate overkomende dat hij die synth perse wil verkopen.
Net zoiets als een JP8000 beste VA ooit noemen of zo.
Die strekking.
En het geen slagschip is. IMHO net zoiets als een Juno106 een slagschip noemen.

En niet sliepuit ik heb een EX5. Die zijn overigens nog goedkoper (kaal) 2e hands ook nog.
 
Origineel geplaatst door justin
Fuse is hierbij genomineerd tot grootste Sukkel van de maand Mei.

Alleen Mei maar? :confused:
 
Ik heb zelf de Ex5rack, de Sy 99, de Cs2x gehad en ook een tijdje een Cs6 in gebruik gehad.

De cs6 moet echt onderdoen voor de EX5: waarom de cs6x populairder is, komt gewoon door het feit dat het minder arbeidsintensief is, zeg maar voor de gemiddelde presetgebruiker....,

Het was dan ook de Ex5 die terecht als vlaggeschip werd aangeduid.

Zo, helaas is fuse niet de sukkel van de maand:

En wie zijn die 3 kerels op de foto eigenlijk: ik herken alleen Gerard Joling in het midden.



EF
 
Origineel geplaatst door fuse
En ik maak die gast voor sukkel uit omdat hij z'n advertentie zo opsmuckt dat het niet meer leuk is. Beetje desperate overkomende dat hij die synth perse wil verkopen.
Net zoiets als een JP8000 beste VA ooit noemen of zo.
Die strekking.
En het geen slagschip is. IMHO net zoiets als een Juno106 een slagschip noemen.

Ik zou 'm eerder slim noemen, diegene die in het verhaal trappen zijn sukkels. En dan nog, dan zou ik het eerder naief noemen, net als met de verkooppraatjes in winkels ....
Mijn advertenties krijgen op mp ook de nodige opsmuck, dat bevordert de verkoop namelijk 9 van de 10 keer.

Als ik een auto wil kopen, en de verkoper begint over "echte McPherson vering" weet ik niet of die bs lult.
 
Ach ja die advertenties , als je de CS6X een vlaggenschip vind dat heb je erg lang
geslapen of je komt net onder een rots vandaan.
net zoals de DX7 zeldzaam wordt.

Trouwens heb nog een Akai s2000 met de mooiste filters ooit gemaakt door
akai met een zeer overzichtelijk display met maar liefst 32 mb geheugen.
deze sampler komt in de originele doos heeft in een rook en sex vrije kamer
gestaan, dit alles voor een superaanbieding van 499 euro.

Reageer snel weg=weg


:peukie:
 
Back
Top