Hartmann Neuron special edition € 2990,- nieuw

molecular

PhD in synthesis
Lid sinds
6 april 2004
Berichten
269
Locatie
Woerden
Ja mensen, hardware synths verkoop je kennelijk echt niet meer voor €5000,- vandaag de dag. Daarom heeft Thomann de special edition (gesigneerd!) van deze toch erg bijzondere synth voor €2990,- in de aanbieding:

http://www.netzmarkt.de/thomann/hartmann_neuron_synthesizer_prodinfo.html

Ik had hem nog niet onder de €4500,- gezien. Ik heb het geld er niet voor, maar misschien zijn er anderen die dit interessant vinden???
 
Slimme marketingstunt.
 
Origineel geplaatst door GREENSKiN
Thomann, niet Feedback.

Ik denk dat Leo bedoelde: Wanneer komen er bij Feedback zulke acties......;)
 
Dan zou die ook 50 jaar moeten bestaan?

Volgens mij moeten ze gewoon verkopen anders krijgen ze een pak rammel van de bank die hun geld hiervoor geleend heeft.
 
Origineel geplaatst door fuse
Dan zou die ook 50 jaar moeten bestaan?

Volgens mij moeten ze gewoon verkopen anders krijgen ze een pak rammel van de bank die hun geld hiervoor geleend heeft.

:D :D

Ik kan me voorstellen dat het ding (tot nog toe) niet zo goed verkocht is. Het is zelfs voor de welgestelde synthliefhebber wel erg veel geld om in een nieuwigheid te steken, die zich (nog) niet voor het grote publiek bewezen heeft. Ik betwijfel of Hartmann erg lang overleeft; is natuurlijk wel jammer, zo´n beginnend bedrijf dat het toch maar even aandurft een apparaat met zo´n innovatieve synth engine op de markt te brengen. Ach ja, life´s a bitch....
 
Is er een demo van te beluisteren. URL?
Ben benieuwd wat je voor je geld krijgt.......
 
Op de Sound on Sound site staat een review;
www.sospubs.co.uk

Maar nou ik vindt het maar niets, je bent haast verplicht om hem aan te sluiten op een PC en met PC-software te editten en klanken te maken en zonder die software gebruik je maar een klein gedeelte van de mogelijkheden..en dat voor zo'n duur geval!!
Dan liever een Andromeda!
 
Origineel geplaatst door molecular
Ik betwijfel of Hartmann erg lang overleeft; is natuurlijk wel jammer, zo´n beginnend bedrijf dat het toch maar even aandurft een apparaat met zo´n innovatieve synth engine op de markt te brengen. Ach ja, life´s a bitch....

Ik denk ook niet dat ze het lang zullen trekken. De boel zal wel op de fles gaan en de techniek zal wel worden opgekocht door Roland of Yamaha die het gaan gebruiken in beter betaalbare synths. Jammer voor Hartmann, voordeel voor het grote publiek.
 
nee joh, die dingen zijn zo duur omdat ze teveel moeten betalen aan die sound-designers8)
 
Origineel geplaatst door Bass
Op de Sound on Sound site staat een review;
www.sospubs.co.uk

Maar nou ik vindt het maar niets, je bent haast verplicht om hem aan te sluiten op een PC en met PC-software te editten en klanken te maken en zonder die software gebruik je maar een klein gedeelte van de mogelijkheden..en dat voor zo'n duur geval!!
Dan liever een Andromeda!
De techniek is mooi, de uitvoering minder. Ze hebben 'm eigenlijk te vroeg uitgebracht, zodat ze er alvast wat geld mee konden verdienen. Vergeet niet dat het uitwerken van zo'n technologie nogal wat tijd en geld kost. De beloofde updates lijken veel extra te brengen, maar de meeste consumenten willen daar niet op wachten....
 
Neuron

Neuron

Ik lees hier dat iedereen het niks vindt maar ik geloof dat weinig hem bespeeld of beluisterd hebben...ik heb hem reeds in een van mijn shared productions zittebn en ik kan zeggen wauw...ik heb ooit mooie pads string en dat soort sounds leren waarderen in de apparaten van korg(de z1 en de triton) ik denk dat deze dat haalt maar daarnaast heel veel beweging kan generen biinen het geluid...degene die wel eens gemorpgt hebben of vector synthese hebben beproeft en gecharmeerd zijn van die klanveranderingen die zullen hier huun ogen uitkijken qua mogelijkheden en hun oren in de watten leggen qua performance... de wetenschap dat dit apparaat ook nog ens een sample van jou nabouwt in modellen en daar dus een synthklank mee nabootst maar niet sampled klinkt fantastisch het scheen al te bestaan maar ik vond het revolutionair...dan kan je van je 909 bassdrum naar een string morphen etc.

wow

ik heb er zelf niet hjet budget voor maar om dit ding tegaan vergelijken met een andromeda...is als apple met een pc. of bentley met ferrari...oftewel duur met duur...

kom dan ajb aan met synclavier of met ppg oid dan zit je lauw maar nog niet eens warm
 

Attachments

  • dancingqueen.gif
    dancingqueen.gif
    47,5 KB · Bekeken: 51
Origineel geplaatst door ProtoHuman
De techniek is mooi, de uitvoering minder. Ze hebben 'm eigenlijk te vroeg uitgebracht, zodat ze er alvast wat geld mee konden verdienen. Vergeet niet dat het uitwerken van zo'n technologie nogal wat tijd en geld kost. De beloofde updates lijken veel extra te brengen, maar de meeste consumenten willen daar niet op wachten....

Dat zou best weleens kunnen ja, dat te vroeg uitbrengen.. Ik heb er +/- een uur mee gerommeld bij feedback en in die tijd is hij 4/5 keer finaal vastgelopen bij het switchen van de ene naar de andere patch. Daar maak je imo geen goede indruk mee op je potentiële klanten. De sound was overigens wel erg goed, ik luister graag naar morphing strings zoals je in m'n gearlist kunt zien. Maar ik ben toch nog wel even zoet met wat ik nu heb... geduld is een schone zaak heb ik gemerkt vwb kopen van 'nieuwe' gear.

over 4 jaar kan het apparaat nog steeds hetzelfde maar misschien voor de helft van de prijs.
 
Heb er op gespeeld! Dik, maar ik was niet laaiend?! ;) Voor die 2990,- had ik zeker iets anders aangeschaft! Memorymoog of iets dergelijks! :D
 
of het een goed synth is ja of nee daar laat ik me maar niet over uit
Maar jongens hij kost nog steeds 3000 euri hoor fl.6600 gld
Dat is nog steeds een heleboel centjes hoor
Met dat geld kan je je studio gigantisch uitbreiden met verschillende goede andere apparaten
ja toch?
 
over 4 jaar kan het apparaat nog steeds hetzelfde maar misschien voor de helft van de prijs. [/B]


Dat is nou precies wat ik mijn zoontje probeer te vertellen over die kaarten van Yugi Yo of zo...
Maar nee hoor: 15 euro voor een stapeltje kaartjes terwijl er kasten vol met Pokémonkaartjes liggen.
Net z'n vader.


On topic: je kan je ook afvragen wie er zit te wachten op al die nieuwe technologie, hoe ingenieus ook, het resultaat blijft toch: mooie sounds en die waren ook al op goedkopere manieren te verkrijgen, en voor elk wat wils: goede digitale samples, vintage analoge spullen, nieuw analoog, software, va, enz.....
dan is iets nieuws vooral leuk voor de bedenkers, maar ik kan me voorstellen dat er niet meteen 10-tallen mensen in hun slaapzak bij feedback voor de deur gaan liggen met 5000 euro in hun zak. en ook niet met 3000. (dan moet je wel in duitsland gaan liggen hè.)
 
trouwens inderdaad een mooie kutsmoes van die thomann, met zijn 50 jaar.... het ding wordt overal 'gedumpt'.

als je bij die ouwe thomann op zijn verjaardag komt, moet je zeker zelf nog een tompouce en een paar biertjes meebrengen. de vuile vrek!
 
Back
Top