mac laptop slash max/msp?

dob

Helemaal in m'n (k)nopjes
Lid sinds
28 mei 2002
Berichten
2.371
Wat krijgen we nou, wordt m'n thread gesloten!

Het gaat hier over mac en max/msp, da's heel wat anders dan waar die andere thread over gaat.

Ik wil eigenlijk een keer de overstap maken op mac, al langer.

Ik weet niet of jullie XP gezien hebben, maar ik wordt er niet bepaald warm van... voor max/msp moet je XP runnen.

De belangrijkste vraag van me was in feite: wat voor patches kun je runnen op 600 Mhz? En op 1000? En op 1500? Iemand een idee?
 
Kijk uit! Dalijk wordt m'n draad weer gesloten!!! :D

De VRAAG gaat over MAX/MSP kloksnelheid/performance/mogelijkheden....

Zodra ik weet wat ik wil hebben vind ik die laptop wel!
 
Ik heb éénmaal met een 17inch G4 Powerbook 1.33gh gewerkt en dat was super! 5ms latency zonder externe geluidskaart.

Kijk ook ns' naar Acer Aspire, Gateway, Centrino's.

Mijn desktop gaat vervangen worden door een Acer Aspire 1714SMi. (17inch screen, 3.4gh P4, Intel chipset, 1gb ram, interne HD 7200rpm 120GB4x USB2, 2x FW, cardbus, etc..)
 
Bij hun FAQ staat "Our Max/MSP description page has some performance measurements that might give you a rough idea of what you can do" maar op de Max/MSP description pagina's staat daarover vervolgens niks.

Het komt erop neer dat je CPU kracht de grens aangeeft qua wat je kunt doen met het programma, het programma zelf heeft die grens niet.

Maar ik wil dus wel graag weten wat ik ongeveer zou kunnen uitspoken met een dedicated 600 Mhz, want laptops van die snelheid zijn heel goedkoop te vinden onderhand.
Vandaar ook dat ik Windows niet zie zitten, XP op 600 Mhz wil ik gewoon niet gaan meemaken, al is het minimum voor XP maar 233 geloof ik.
 
Ik zou gewoon gaan voor een mooie powerbook als je voor mac gaat. En er absoluut niet op bezuinigen.
Ook met een windows platform laptop gewoon een goede nieuwe kopen. Zoveel scheelt het uiteindelijk
allemaal niet, ja hooguit wat tijd omdat je wat langer moet sparen.
 
Ik heb hier een Portable Compaq (Armada E500), P3 700mhz, Intel chipset, 256mb geheugen, voorlopig zonder soundcard. Ik draai WinXP Pro, zonder troubles.. Nog geen enkele crash!! ( Dit systeempje is zelfs goed geschikt voor 3D applicaties, mits een ander videokaartje.. )

Windows XP draait op praktisch elke PC.. Je moet enkel zien dat er minstens 96mb geheugen inzit.

Wat is je budget?
 
Origineel geplaatst door dob
Budget... nouja max/msp kost al 500 dollar, dus zeg tussen de 500 en 1000 voor de laptop.

Is dat niet wat krap ? Kan je dan niet beter gewoon een leuke desktop met XP kopen ?
 
misschien wel ja. Maar nogmaals als een 600 Mhz Mac qua CPU toestaat wat ik wil in max/msp, waarom niet.

Ik werk nu nog steeds thuis hierzo voor alles wat ik doe op een 667 Mhz PC en dat doet het ook nog steeds prima. Ik wil geen CPU waar ik flink voor moet dokken maar waar ik geen reet mee doe.
 
Back
Top