Waldorf Micro Q Editor [MAX FOR LIVE, MAX/MSP]

ik ben weer een stapje verder, ik heb nu ook ALLE fx parameters erin zitten en de ARP functie.
moet nu eigenlijk alleen nog de 'setup' functies toevoegen in een aparte window.

Daarna gaat de vormgeving op de schop.

MicroQ%20Sysex%203.png
 
ik heb net de standalone versie getest voor mac, en die werkt prima (dus buiten max for live en ableton om)
neem aan dat het voor windows ook werkt dat zal ik na het weekend even checken

Wow, betekent dit dat je'm enkel met bijv. zo'n Midisport Midi-USB kastje aan de Mac kan hangen? (Ik gebruik m'n Mac in de studio alleen als editor voor een Nord Modular).

Ik heb onlangs een Micro Q gekocht en word met zoveel parameters gaar van het gebrek aan overzicht.

:okdan:
 
mooie layout hoor!
 
Ik heb een demo online gezet, standalone voor mac en windows.
De demo stopt met werken na 5 minuten.

Ik heb er inmiddels al wel ruim 200uur werk inzitten en ga voor de definitieve versie een paar euro vragen denk ik, ook omdat ik het definitieve ontwerp uitbesteed aan een ontwerpburo.


Dus beta testers hier? laat maar horen of er nog wat aan mankeert :D

http://www.synnys.com/synq.zip MAC
http://www.synnys.com/synq_win.zip WIN
 
Laatst gewijzigd:
sysex id staat op 0 en onder in de editor heb ik de micro q geselecteerd.
en ik gebruik een mac.
ik heb cubase ook aan staan waarmee ik de micro q bespeel via midi.
 
Hey SynnyS,

Was even een paar dagen weg maar heb intussen de nieuwe versie getest.
Werkt tot nu toe perfect!
Ik heb nog wel een paar vraagjes, maar ik zou je editor graag willen gebruiken.
Tegen vergoeding natuurlijk!

groet, Nlight.
 
Max apps en Max for Live devices zijn heel makkelijk te hacken...ik hoop dat je dat weet!

als men die moeite ervoor wil doen is het ze gegund.
ik doe het ook zeker niet vanuit een commerciƫle insteek, ik heb een micro q gekocht waarvan een aantal rotaries niet goed werkten, dus besloot ik een editor te maken.

dat project liep wat uit de hand, ging meer tijd in zitten dan ik dacht en is de grootste app die ik persoonlijk tot op heden heb gemaakt. Nu er straks ook een professionele GUI aan vast komt te zitten leek het mij wel redelijk een paar euro te vragen voor de moeite.

Maar goed, als men de moeite willen nemen om voor een paar euro iets te 'hacken' zie ik dat eerder als een compliment :)
 
Back
Top