Waldorf Micro Q Editor [MAX FOR LIVE, MAX/MSP]

SynnyS

Groot lid
Lid sinds
8 april 2003
Berichten
3.371
Locatie
Hengelo
Ik ben al geruime tijd bezig om een editor te programmeren in max voor de micro q.
Het is echt een waanzinnig complexe synth met zo ontzettend veel bang for buck, maar ik heb het idee dat velen hem niet volledig benutten door de omslachtige edit mogelijkheden op het apparaat zelf.

gezien het feit dat er veel meer parameters in de synth zitten dan er midi CC's bestaan gaat alles via sysex.

Nou ondersteunt ableton live helaas geen sysex, maar max for live wel.
Ableton filtert alle sysex uit de midi dus ik moest met een omweggetje werken, ik heb een sysex router geprogrammeerd die de sysex via UDP 127.0.0.1 (local host) ontvangt vanuit de max for live patch. Deze wordt dan doorgestuurd naar de micro via een te selecteren midi poort. Werkt prima!

Ik heb ook standaard een INIT patch geprogrammeerd in de editor waarmee met een druk op de knop alle 300 parameters op een init waarde worden gezet.

Uiteraard heb ik er ook een zeer uitgebreide randomize functionaliteit in gebouwd.

Het enige wat ik nu nog moet doen is:

de FX sectie nog uitbreiden, de ARP toevoegen en volledige patch management toevoegen (incl namen geven aan patches en opslaan in de micro vanuit de editor!)

Op dit moment is het nog wel een 1 richtings verkeer, als je op de micro q een andere patch kiest wordt de editor nog niet bijgewerkt.

Al met al veel bijgeleerd over sysex en max, er zit al wel ruim 100 uur werk in tot nu toe..

De GUI is nog tijdelijk, dat wordt uiteindelijk nog een stuk mooier.


Grote versie

microq-600x398.jpg
 
Mooi werk Syn, moet je trouwens MAX hebben om dit te kunnen draaien of is dat alleen om dit soort ondersteuning zelf te kunnen maken?

Zou inderdaad een mooie ondersteuning zijn voor de kleine Waldorf rakkers :okdan:
 
Hmm, heb bijna spijt dat ik de mijne een paar jaar terug heb verkocht! Goed bezig!
 
Gaat waarschijnlijk ook wel werken voor de Q toch? Op een paar parameters na?
 
@musicheaven; dat zou inderdaad kunnen maar ik vind dat zo'n gekloot met die device panels.
het ligt misschien aan mij maar ik vind het te omslachtig en van sysex snap ik ook te weinig...
ik gebruik wel kant-en-klare device panels.
 
Back
Top