[gitaarpr0n] Deviant_Characteristics.mp3

Shakeel

Ingeburgerd
Lid sinds
7 september 2003
Berichten
40
Deviant_Characteristics.mp3


Dear Frogs of the Observable Brightness,

Finally Junior Shakeel and Guru Bosch decided to play some parts together instead of just exchanging licks. We truly enjoyed recording this beef. 8)

Parts done:

Bosch: 0.10 – 0.18
Shakeel 0.19 – 0.28
Bosch: 0.29 – 0.37
Shakeel: 0.28 – 0.47
Together: 0.48 – 1.07
Shakeel: 1.17 – 1.27
Bosch: 1.28 – 1.36
Shakeel: 1.37 – 1.45
Bosch: 1.46 – 1.55
Together: 1.56 – end

At the parts were we play together we used the same preset. In our solo pieces we used our own unique presets.


Save as:

http://onlinerock.com/clubs/tempo2004/deviant_characteristics.mp3

Both of used Charvel Guitars and the immutable values of the Rocktron Chameleon, (Shakeel uses the black and white CHAM2001 and Bosch uses the older plain CHAM1996).

Hope you enjoy the monumental groove of this beef!

Regardz,

~Shakeel & Bosch~
c-cm.jpg

“Mirty” :P
 
wat de hel is dit, man?

leuk hoor, zo'n samenwerkingsproject en als gitarist waardeer ik de skills ook wel, maar dit is toch gewoon ongegeneerde eigengeilerij zonder samenhang, structuur of enig gevoel van basis in de track.
de splits had je ook niet hoeven aanduiden, want die zijn overduidelijk en vaak verstoren ze het ritme.

jullie kunnen mooie solo's spelen, maar dat is het.
richt je wat meer op structuren en studiotechniek en het komt wel goed.
 
is toch niets mis mee? en is alle muziek niet eigengeilerij? <---- is dat een woord?
ik vinnet wel cool. ik zou de drummer eruit halen en wat
geprogrammeerde drill drums erin steken 8D
 
Tsja, dit is zo ongeveer de reden dat ik albums als van Jeff Beck en Joe Satriani meestal niet echt te pruimen vind: de solo's gaan maar door, terwijl ik geen flauw idee heb waarom iets gebeurt. Nou hoeft dat op zich ook niet per se en misschien ligt het wel aan mij, maar ik kan er dus niet zoveel mee.

Wat niet wegneemt trouwens dat het erg goed gespeeld is, ook leuk die stukjes dat jullie synchroon spelen. Ontzettend kundig en zo. Maar als toetsenist zegt met dat niet zoveel (hoewel ik zinloos gerag op synths (Rick Wakemans soloplaten) ook echt kan waarderen). Dat stukje na 1:40 vind ik wel mooi trouwens; jammer dat jullie dat niet doorzetten op de één of andere manier.

Wat technische dingen: ik vind de bass iets te diep en de kick niet 'kick' genoeg (iets zwaarder zou mogen). Jammer ook dat die rhodes-intro helemaal niet terugkomt. Kan erg gaaf samenklinken. Nu lijkt het meer een willekeurige sample die je toevoegt om maar een soort begin te hebben. Of om een excuus te hebben om het op een synthforum te posten? ;) Jammer ook dat er niet echt een einde aan zit. Het lijkt net alsof het telefoon ging en jullie maar gestopt zijn toen of zo. :confused:

:erm: Sorry, maar ik kan er weinig meer van maken! Maar waar het me vooral om gaat: ik vind het jammer dat goede gitaristen zo vaak willen laten zien wat ze kunnen en dat melodie vergeten. Als je dat nou eens omdraait (techniek ondergeschikt aan de melodie), dan worden dit soort dingen echt gaaf. :)

Wat ik me nog afvraag trouwens: waarom is de eerste post in het Engels? Heb je die post internationaal op allerlei forum ge-copy/paste of zo? Het SF is toch Nederlandstalig en jij ook? :confused:
 
Back
Top