Pulsar2

paul

Joe haj
Lid sinds
20 juni 2003
Berichten
433
Locatie
Venray
hallow mensen,


ik heb vanmiddag mn pulsar2 in mn nieuwe P4 3.2 gestampt... instalatie corect uitgevoerd en alles werkt tot dusver..

ik heb mn alesisA13 ADAT aan de kaart gehangen met toslink kabeltjes en vanuit daar 2 audiokabels van output 1 en 2 naar mn mengtafel gelegt.


hij speelt wel audio files af in windows media player maar
mn probleem is dat ik echter nog geen geluid hoor omdat ik waarschijnlijk bij het fusion platforum programmatje nog iets niet goed geroute heb.. maar ik kom er dus niet achter wat het is..


als ik kijk bij ''OUTs'' dan zie ik daar staan: Midi ,SEQ,WAV,WAV,AUDIO,AUDIO en MIDI.

wat ik gedaan heb is bij de 2e AUDIO de instelling op ''ADAT A'' gezet zodat het signaal naar output A van ADAT zou moeten gaan...(niet dus)

er komt geen signaal binnen op die alesis A13..


wie zou me zo uit kunnen leggen hoe ik igg geluid krijg via de Adat Converter?

bvd:halleluja Paul
 
*kleine bijlage*



als ik een file afspeel zie ik dus in die STM (mixer) dat er op het 3e spoor singnaal binnekomt en bovenaan staat die setting op ''wave sound''



*einde bijlage*
 
Ik zou ff op PlanetZ.com kijken. Daar kun je een hele hoop configuraties en oplossingen voor problemen vinden. Suc6
 
ik denk dat jij hetzelfde probleem hebt als ik
je moet adat b gebruiken. dan werkt het ineens wel.

en vergeet niet een juist clock signaal over adat b te sturen, anders weet je adat niet op welke samplerate hij moet werken.
 
kheb um nu over B lopen maar ik heb nog steeds geen signaal.... ik zie wel het rode lampje branden als ik de ouput kijk......

maar geen signaal dus, ligt dit dan aan de Clock wat jij zei?

zoja waar kan ik dat veranderen?
 
Origineel geplaatst door paul
maar geen signaal dus, ligt dit dan aan de Clock wat jij zei?

zoja waar kan ik dat veranderen?

in je menu van sfp. daar kun je kiezen voor samplerate
daar zit ook een radiogroup met waar je het stuursignaal je naar toe stuurt.
het is namelijk zo dat als je bijvoorbeeld de creamware kaart op 48khz hebt staan en je adat op 44 of zelfs helemaaal niet vast gezet hebt ,je gewoon niets hoort.


je kunt er wel een creamware mixer tussen hangen in je project daar zou je in ieder geval signaal op moeten zien als je geluid afspeelt op de computer. Bij control panel - sound properties in windows geef je dan aan dat je creamware pulsar ii a out gebruikt als je de audio out a gebruikt in je sfp omgeving
 
whahahahahahha GEK!!!!.... ik heb geluid man!!!


mn weekend kan niet meer stuk dude... je moest een weten hoe ik hier nu zit.. zo blij als een haas!


:halleluja
 
Origineel geplaatst door paul


mn weekend kan niet meer stuk dude... je moest een weten hoe ik hier nu zit.. zo blij als een haas!


:halleluja

geloof me,

creamware gebruikers weten hoe jij je voelt :dj:
als je de omgeving eenmaal snapt is het gewoon waanzinnig wat er kan. om nog maar te zwijgen van de minimax plugs en interpole filter.


veel plezier met je nieuwe aanwinst ;)

en je weet het he? 50 procent korting op dit moment bij het kopen van plugins op de creamware site (zie andere thread).
 
thx 4 the tip...


misschien nog een tip voor een goeie plugin?

mn style is hardcore... dus een leuke synth waar ik wat aan heb?
 
Origineel geplaatst door paul
thx 4 the tip...


misschien nog een tip voor een goeie plugin?

mn style is hardcore... dus een leuke synth waar ik wat aan heb?

ikzelf heb de minimax, prodyssey en interpole

de minimax vind ik geweldig, maar de prodyssey ook, interpole is de gemodeleerde moog filter van de minimax. hier kun je er 5 van gebruiken met een pulsar ii.

voor hardcore zou ik gaan voor de minimax of prodyssey, test ze gewoon ff uit. je kan ze downloaden bij creamware, dan kun je ze een uur gebruiken met full functionality.

en daarna, activeer je gewoon sfp 4.0 opnieuw en dan heb je ze voor de halve prijs :)
 
als je slim bent verpats je je midex8
en gebruik je de midi van de pulsart
en koop je van dat geld de pro odd.... oid en de minimax
die plugs heeft een maatje van me. de teering, ik ben impressed.

maar het is wel een manier van werken die je je aan moet leren ;)
 
mn midex hou ik nog wel ff... het lijkt me gewoon gemakkelijker.


die pulsar lijkt me al ingewikkeld genoeg... volgensmij ben ik er nog wel ff mee bezig>
waar ik zowieso nog achter moet komen is hoe ik verschillende audiotracks naar apparte outputs moet sturen van mn alesis adat converter8)


maar dat zal in de toekomst wel goed komen;)
 
hehe, tis maar een suggestie ;-)
midex 8 voor 1 synth, beetje overkill... een midex 3 kan ook alles wat je midex 8 kan ;)
en stukkie goedkoper.

ik zou wel gebruik maken van die 50% korting bij creamware!
minimax rockt :halleluja:

tis maar een adviesje...

pulsar+virusc. mega combo zou ik zo zeggen.
tis dat ik al een compleet andere setup heb, die voor mij ook goed werkt ;)

ik heb al ervaring met 2 dspfactories. mega goed (naar mijn smaak) maar het muiswerk etc sprak me niet aan.
 
ik hoop het niet bij een virus alleen te houden:D

ik ben nu nog geen jaar bezig met hardware.. en ben nu al verslaafd8)

ik zal eens kijken wat ik met die kortingen ga doen....
 
Origineel geplaatst door quifster
ikzelf heb de minimax, prodyssey en interpole

de minimax vind ik geweldig, maar de prodyssey ook, interpole is de gemodeleerde moog filter van de minimax. hier kun je er 5 van gebruiken met een pulsar ii.

voor hardcore zou ik gaan voor de minimax of prodyssey, test ze gewoon ff uit. je kan ze downloaden bij creamware, dan kun je ze een uur gebruiken met full functionality.

en daarna, activeer je gewoon sfp 4.0 opnieuw en dan heb je ze voor de halve prijs :)


Wat ik dus niet snap is hoe je ze gewoon ff uit kan testen...ik kan die downloads nergens vinden (op wat mp3´s na) ik zou er graag even een uurtje mee spelen namelijk ;)

Thanks , Marc
 
Origineel geplaatst door Marc
Wat ik dus niet snap is hoe je ze gewoon ff uit kan testen...ik kan die downloads nergens vinden (op wat mp3´s na) ik zou er graag even een uurtje mee spelen namelijk ;)

Thanks , Marc

Je hebt helemaal gelijk :confused:

ik heb het net even gechecked op de creamware site. Erg raar inderdaad, maar in de shop zijn op dit moment voor geen een plugins demo's te downloaden met demo keys. Dat was voor scope 4.0 wel zo. Ik hoop dat dat tijdelijk is.
 
Back
Top