S-1100 Scsi Hd

S-330

Ouwe rot
Lid sinds
27 juli 2003
Berichten
860
Locatie
Herent, Belgie
Waar zou ik nog een SCSI hd kunnen vinden die bij de S1100 van akai past?
Is het beter de S1100 aan te sluiten op de pc via SCSI? Welke kaart moet 'k dan aanschaffen, ik heb een ScSI kaart van een Jazz drive, maar als ik de SCSI aansluiting achteraan de sampler bekijk...:confused:

Het lijkt een paralelpoort, is er een soort kabel op de markt om die conversie te maken? Waar kan 'k die vinden?
Is het mogelijk HD en Cdrom te combineren in een 19" case, waar dan op één of andere manier beide kunnen gebruikt worden met de s1100?

djeezes, wat een vragen...

Als er iemand aan uit kan, alvast bedankt!

:halleluja
 
Ik zou alles extern gebruiken dan kun je inderdaad alles combineren
van Cd-rom , HD , Zip , tot MO drive.
 
Ik heb nog wel een aantal scsi harddisks en mod(230mb) staan hier. Voor een prikkie mag je ze meenemen :)
 
Alvast bedankt voor de reacties!
Hoe kan ik die dingen aangesloten krijgen? (ik ben echt nieuw op dit gebied :confused: )
Ik heb maar één SCSI aansluiting op de S1100.
Inbouwen zal wel gaan in een 19" rack met een ouwe pc voeding...? niet?


greetz
Mark
 
zo weet je meteen wat wat is ..
 

Attachments

  • scsi-stecker.gif
    scsi-stecker.gif
    33,3 KB · Bekeken: 64
Ik heb een adaptec AHA-2940 UW SCSI kaart, met daarop een 68pins externe female connector.
Op mijn AKAI S1000 staat een 50 pins centronics connector.

Bestaat hier nu een SCSI kabel voor?

alvast bedankt!

greetz
mark
 
Bijna elke kabel vanuit wide naar small scsi bestaat er, dus ook de kabel die je noemt (helaas zijn deze erg kostbaar).

Het beste is een oude externe scsi kast te kopen waarin je zowel je harddisk als je cd-rom plaatst. Bij scsi worden de devices doorgelust dus er gaat een kabel van Akai naar de cd-rom en daarna weer een kabel naar de harddisk. Als je een externe kast koopt met meerdere plaatsen zitten deze kabels er al in. Er zijn wel beperkingen aan de lengte van deze kabels, maar dit kan je eenvoudig vinden op internet.
 
Origineel geplaatst door Synclavier
Bijna elke kabel vanuit wide naar small scsi bestaat er, dus ook de kabel die je noemt (helaas zijn deze erg kostbaar).

Het beste is een oude externe scsi kast te kopen waarin je zowel je harddisk als je cd-rom plaatst. Bij scsi worden de devices doorgelust dus er gaat een kabel van Akai naar de cd-rom en daarna weer een kabel naar de harddisk. Als je een externe kast koopt met meerdere plaatsen zitten deze kabels er al in. Er zijn wel beperkingen aan de lengte van deze kabels, maar dit kan je eenvoudig vinden op internet.

Een externe SCSI-kast. Wat is dat precies. Heeft iemand daar misschien een plaatje van?

Mark, jij zegt dat jouw S-1000 een 50-pins Centronics heeft. Weet je zeker dat het niet een DB-25 is? Centronics is toch SCSI-2, en daar is een S-1000 toch te oud voor, of vergis ik me?
 
Hallo,

als je via veilingkijker gaat zoeken op 'scsi kast', vind je veel externe kasten zie plaatje. Daarna moet je nog op zoek gaan naar een kabel van 50 naar standaard centronics scsi (scsi 1 standaard). De kabels kan je vaak goedkoop tweedehands kopen en de zijn nieuw (veel te) duur, aangezien veel bedrijven nu veel scsi wide lvd gebruiken zijn er veel oudere kabels in omloop (zoek ook bij oude mac computers).
 

Attachments

  • 89_2.jpg
    89_2.jpg
    3,4 KB · Bekeken: 51
Mijn Akai heeft wel degelijk een 50 pins centronics aansluiting achteraan. Lijkt zo een beetje op een paralelkabel voor een printer.
Op de links, hier enkele antwoorden boven,(van digimod) zie je er afbeeldingen van. Ik denk dat de Db connectors recenter zijn, (wide en ultra wide scsi)

:D
 
Hallo weer,


Ik heb even op internet voor je gezocht:

Akai S-1100: standaard scsi centronics interface (net als een printer), de unit geeft weinig problemen met de soort scsi kabel (dikker is vaak beter afgeschermd). De volgorde van cd-rom en harddisk is belangerijk, dus even testen welke je als eerste in ketting (chain) zet. Capiciteit of de harddisk is max 512 MB. Eerste aansluiting is een harddisk en daarna pas de cd-rom en dan de terminator.

Om even te testen zou je een oude externe scsi kast met daarin de harddisk moeten kopen, de kabel zit hier vaak bij. Terminator apart aansluiten en goed opletten dat de harddisk niet reeds intern op terminator staat.

Bijlage de terminator, kabel moet aan beide kanten hetzelfde hebben.
 

Attachments

  • sc9a_small.jpg
    sc9a_small.jpg
    1,3 KB · Bekeken: 72
Dus de setup wordt:

Akai S1100 - kabel voorbeeld rechts hieronder - externe scsi box boven in - kabel voorbeeld links hieronder naar de Adaptec 2940. Een terminator is dan niet nodig Akai en Adaptec zijn standaard al de terminators.

Let wel op dat de harddisk, akai s1100 en de computer (intern normaal 7) een andere ID hebben. Bijvoorbeeld Akai S1100 ID 5, Harddisk ID 0, Adaptec ID 7 en CD-Rom ID 2.

Succes...
 

Attachments

  • cable1.jpg
    cable1.jpg
    19,5 KB · Bekeken: 50
Oh ja, je hebt gelijk...

Oh ja, je hebt gelijk...

Origineel geplaatst door S-330
Mijn Akai heeft wel degelijk een 50 pins centronics aansluiting achteraan. Lijkt zo een beetje op een paralelkabel voor een printer.
Op de links, hier enkele antwoorden boven,(van digimod) zie je er afbeeldingen van. Ik denk dat de Db connectors recenter zijn, (wide en ultra wide scsi)

:D

Ik was in de war met een 50 pins ultra wide. Ik heb nog wel zo'n 50 pins (nou ja, pins; sleuven kun je beter zeggen) centronics naar 25 pins DB kabel liggen. Heb je daar belang bij?
 
Re: Oh ja, je hebt gelijk...

Re: Oh ja, je hebt gelijk...

Origineel geplaatst door pjeut
Ik was in de war met een 50 pins ultra wide. Ik heb nog wel zo'n 50 pins (nou ja, pins; sleuven kun je beter zeggen) centronics naar 25 pins DB kabel liggen. Heb je daar belang bij?

Dus voor de duidelijkheid, Marc, als je kijkt op die foto van Synclavier, dan heb ik die rechter kabel.
 
:confused:

Ik heb nu, een S-1100, een Adaptec AHA2940UW scsi kaart, een behuizing met een plextor cdrom en een scsi hd.

Als ik nu de akai rechtstreeks aan mijn adaptec hang, herkend hij bij het opstarten wel dat er een 'device' aanhangt dat geen hd is. Daar houdt het mee op, met bvb recycle, krijg ik de melding 'geen scsi sampler gedetecteerd'

Als ik de cdrom/hd combinatie aan de akai hang, komt er op het display van de akai 'hd not ready'.

de SCSI id's blijken goed( verschillend aan elkaar), de cdrom is met een jumper in blocked mode gebracht (zo stond dat op de scsifaq website)

hoe moet dat verder?

alvast bedankt voor de info :halleluja
 
Om scsi te testen zijn er verschillend mogelijkheden.

1 Test de Akai, zet de scsi harddisk(max 512MB) eraan daarna de cd-rom speler(en daarna de terminator). Zet beide devices aan en zet de akai aan. En kijk of de cdrom en de harddisk worden herkent.

2 Test de adaptec, start windows en format de harddisk en kijk of je cd-rom van akai kan lezen in windows.

Het grootste probleem is altijd dat eerst de devices moeten worden aangezet en dan pas de master devices (eerst akai en dan de pc). Daarnaast moet een scsi harddisk op autostart staan (je hoort de harddisk gaan spinnen als de autostart aanstaat). Autostart gaat via een jumper op de harddisk....

:geslaagd:
 
welke versie van recycle gebruik je
aangezien de 1100 allen tot 1.6 via scsi bediend kan worden
 
2.1

Ik ben er intussen in geslagd een SCSI hd te formatteren, in partities van 60Mb
:okdan:

Hoe krijg ik nu mijn samples van m'n akai sample cd's in de 1100?
Ik heb twee scsi cd writers van plextor, maar die krijg 'k niet in gang. Als k ze via midi wil overzetten heb 'k blijkbaar een nieuwere versie van os op de 1100 nodig (nu 2.09). 'k Heb de nieuwere gedownload op de akai site, en op disk proberen te zetten, maar dat lukt me ook al niet...

Bestaat er geen software die op xp draait en waarmee 'k mijn samples kan over zetten naar de hd van de akai?

vroeg of laat zal 'k m'n samples wel eens kunnen horen :D
 
Back
Top