{Hardcore}Alexander - Shadows(preview)

hij begon veelbelovend.. dit duurde hooguit 16 sec... :P
 
Hij begint idd veelbelovend, maar ik vind dat de melodie en kick er veel te snel in komen...de drums waar het nummer mee begint moet je langer door laten gaan en wat trucjes mee uithalen...de rest is opzich goed....maar...ik vind het een beetje te sntandaard hardcore, het neigt zo naar die typische MOH stijl die je overal hoort, het nummer is wat te 'happy' vind ik, ik zou hem zeker een donkerdere sfeer geven :)
 
Naar mate de track vordert zal ik jou adviezen zeker meemenen.

Bedankt voor je feedback
 
Ik vindt m wel goed tot 2:20, dan word ie wel heel erg happy..

Die eerste melodie zou ik wat meer variatie in brengen en de (wel lekkere) kick komt er aan het begin idd iets te vroeg in.

Verder vindt ik m niet slecht hoor..:okdan:
 
ik zou zeker een langere opbouw maken aan het begin zonder de melodie of met een aantal losse noten van de melodie.

daarna een korte breakje en dan die melodie erin laten komen en verder gaan met de kick.

wellicht nog een beetje een creapy of freaky stringetje rondlaten bewegen daar dan.
en het geheel aanvullen met wat meer passende percussie

vind beide melodieën best gaaf eigenlijk en ondanks dat de 1e beetje vaag aandoet en de 2e juist wat vrolijker zit er toch wel een lijn in.

als je dit goed uitwerkt en uitmixt kan je hier echt wel ergens mee terecht ;)
 
Thx,

ben nu bezig om hem in Cubase SX opnieuw te maken (Lang leve MIDI), zodat ik mijn Virus kan gebruiken (deze versie is nog Reason 2.5).

Als ik dan ook nog Rewire gebruik kan ik de percursie houden zoals hij is. Alleen de Kick en de Melo/synth worden vervangen door de Virus-geluiden. Dan zijn mijn voices ook op denk.
 
Klinkt wel leuk ik vindt alleen dat de beat wel iets harder mag op sommige momenten.
Maar goed je gaat m overnieuw maken en je virus gebruiken, dan gaat het helemaal goed komen :okdan:
 
Intro is wel grappig, kick komt er alleen te plostseling in, hou misschien ff helemaal stil voor dat je dat ding er in knalt.
Voor de rest een beetje een eentonige melodie. Zou zelf wat percursie er hebben bij gevoegt tussen het stuk dat ie los gaat tot aan het middenstuk. Mooi tussenstuk, mooi opgebouwt. Gaat ook lekker los, mis alleen hoog in je kick, kan dat?

Grappig nummer voor de rest, veel sucses.
 
Back
Top