[Tribal Techno] Gerard J - Tempted by the unknown

Als ik binnen de 24 uur geen feedback heb gekregen klaag ik jullie allemaal aan bij het centrum voor racismebestrijding =(
 
gewoon een lekker plaatje in prima kwaliteit maar techno vindt ik het niet...

gewoon een lekker plaatje in prima kwaliteit maar techno vindt ik het niet...

:D
 
Reactie van een Belg op een Belg..

Eerst en vooral, techno of niet.. ja en nee.. iets te tech-house om echt techno te zijn maar dat doet er niet toe..
Alle techno is tech-house en omgekeerd als je een goede :dj: bent. Voor de rest vind ik het allemaal heel goed buiten een dingetje misschien en dat is dat de trommels na een tijdje veel te euh.. ik weet niet meer hoe ze noemen.. die twee mannen met hun trommels die zo een commercieel hitje hadden twee zomers geleden.. Ik zou de trommels gewoon
verminderen en zoek er iets anders voor in de plek..

Kijk vanaf seconde 1 is de track ok.. luister eens naar iets van Trevor Rockcliff op Mentor en ga daar wat inspiratie halen.. neem wat korte strings of zo.. En terwijl ik hier zit te typen heb ik al drie keer geluisterd of zo en de trommels zijn op zich wel heel goed maar niet voor euh niet-commerciele muziek.. tenzij dat dat je smaak is offcourse.. en dan nog een klein vraagje.. uit wat heb je die bass gehaald want ik vind hem wel goed in de mix zitten..

Fred.

Ps, waar woon je ergens want ik ben van Mechelen.. en dat is ook Vlaanderen hehe ..
 
Aaaaaahaa, bedankt voor de snelle reacties :D

De track kan idd wel beter omschreven worden als tribal tech-house ofzo, tis zeker geen pure techno..
de trommels ga ik er wél in houden, misschien nog een paar kleine veranderingen aanbrengen qua ritme, meerbepaald iets meer variatie hierin..
Er ontbreekt idd nog iets zoals een korte string ofzo, en ik was ook van plan om eventueel een aantal sfeergeluiden en sporadische technosoundjes voorbij te laten waaien, het klinkt qua afwisseling misschien nét niet boeiend genoeg om de aandacht van de luisteraar te bewaren

Reacties zijn uiteraard verder nog altijd welkom :)

PS: ik woon trouwens in limbuuuurg
 
Kzou de trommels niet laten vervallen zoals je zelf al voorstelde maar wel iets meer variatie in brengen dat ze niet annoying gaan worden :) en de stijl, sjeh, boeit toch nie, als het lekker klinkt zal de stijl waar het toe behoort me een :kont: roesten ;)
 
Origineel geplaatst door Nolet
Toch niet Gerard J. van de hit "ticket to the tropics"....??

Nooit van gehoord :confused:

Moet mijn naam toch maar eens gaan veranderen denk ik, sommige leden van dit forum verdachten me al van Gerard Joling te zijn...
 
Origineel geplaatst door Gerard J
Nooit van gehoord :confused:

Moet mijn naam toch maar eens gaan veranderen denk ik, sommige leden van dit forum verdachten me al van Gerard Joling te zijn...

Ik kom toevallig net binnen lopen op dit moment en ik zag staan Gerard J. Ik vind het echt een relaxte naam :D Net als dj Ome Joost. Meersterlijk.

ik luister zo je track nog ff.

joehoe
 
Vind de repeterende geluidjes iets te repeterend. Zet er een phaser/flanger over en zet ze iets zachter, dan vallen ze iets minder op, maar hebben ze wel de functie die je wilt horen.

Die percussies mogen ook wel wat viezer, distortietje?

Track is nog vrij leeg, maar dat is juist wel ok, kan je er nog genoeg inproppen. Zou dat stringachtige geluid een beetje meer uitwerken, verschillende pitchwaardes geven.... melodie?
 
Origineel geplaatst door Gerard J
En die kick heb ik van een zekere Tijs Verwest geript.. :dubbel:

Daar moet je om lachen joh :confused:
 
Origineel geplaatst door Gerard J
Als ik binnen de 24 uur geen feedback heb gekregen klaag ik jullie allemaal aan bij het centrum voor racismebestrijding =(

Vind hem erg vlaams Blok klinken.:D

Maar het is een lekkere stamper.
Begin mag wel wat korter. Naar de conga's begint het echt los te komen.
Maar er mag nog wel wat meer versiering in vind ik.
 
allee manneke!

es kijken wat ik als nuchtere Hollander te zeggen heb over
deze verse Belgentechno 8o)

Ik vind het wel een lekkere dansvloer-plaat, maar hij is nu
iets te kaal en te monotoom denk ik.

Door de beat en die (contante) handclap krijg ik een beetje
een 'clubby' feel bij deze track, terwijl de track kwa geluiden
meer naar de techno toe gaat. Ik zou denk ik nog een soort
bas/sub-bass geluid erbij zetten wat hem nog iets meer stuwt
en nog een paar dikke geluiden/fx.
 
Back
Top