Lost in midi and audio universe.. HELP

prayer

oRgANiC DreAmS
Lid sinds
22 juli 2002
Berichten
177
Locatie
Geldrop
Hoi mensen, ik hoop dat iemand misschien mij een beetje op weg kan helpen hier..

Als eerste ff mijn setup: Midi apparaten -> AN1x Synth - Virus 2 Synth - DR202 Drumcomputer - Behringer Virtualizer Pro
Vervolgens mijn mengpaneel behringer MX1602A 4 Mono + 4 Stereo kanalen - 1&2 Aux send - aux return 1 - 2Tk/ aux return 2
Vervolgens de computer onderdelen waarmee ik alles wil aansturen: Terratec Phase 28+Soundblaster Audigy 2
Ik zal bij het begin beginnen.. Mijn mengpaneel daar heb ik de main mix out gestuurd naar mijn versterker en de ctrl room out naar de computer terratec kaart voor op te nemen.. daar begint het al vraag nr.1: Is het zo goed aangesloten of moet het net andersom?
2e probleem mijn virtualizer pro moet via aux lopen wil ik deze op alle kanalen kunnen gebruiken, deze is nu als volgt aangesloten aux sends 1+2 gaan naar de input 1+2 van de virtualizer, vervolgens gaat de output 1+2 van de virtualizer naar aux return 1 L+R. vraag nr.2:loopt het op deze manier goed of moet deze via de 2tk/aux return 2 lopen? Beide uitgangen van de geluidskaarten zijn aangesloten op het mengpaneel de audigy is aangesloten op 2 mono kanalen terratec is aangesloten op stereo ingang.. de andere stereo ingangen zijn bezet door de an1x virus 2 en de dr202..
Nu is verlopig mijn 3e en laatste vraag het stukje midi.. hoe kan ik al mijn hardware het beste aansluiten, welke kan ik het beste gebruiken als master.. alle apparaten hebben een midi thru en allemaal hebben ze een midi in+out.
Ik hoop dat iemand mij een beetje op weg kan helpen hier..
greetz :stupid
 
Re: Lost in midi and audio universe.. HELP

Origineel geplaatst door prayer
Hoi mensen, ik hoop dat iemand misschien mij een beetje op weg kan helpen hier..

(snip spul dat ik of niet weet of niet kan beantwoorden).

Nu is voorlopig mijn 3e en laatste vraag het stukje midi.. hoe kan ik al mijn hardware het beste aansluiten, welke kan ik het beste gebruiken als master.. alle apparaten hebben een midi thru en allemaal hebben ze een midi in+out.
Ik hoop dat iemand mij een beetje op weg kan helpen hier..
greetz :stupid

Waarom gebruik je de computer niet als master? Alles wat je nodig hebt (afhankelijk van je sequencer) is een midi-interface. Een 4x4 is al supergoedkoop te krijgen.

De DR is niet echt een sequencer (kan wel, hoeft niet :) ), en de andere synths zijn niet echt workstations te noemen... elkweg, als je het toch met thru wil doen zit je eigenlijk een beetje met een probleem, denk ik. Als je de DR toch als seq wilt gebruiken moet je de directheid van de Virus een beetje opofferen - AN1x als master (midi out) naar DR (midi in), DR midi out naar Virus, en met de Virus midi thru terug naar de AN (of andersom - DR midi out naar AN, en met de AN midi thru terug naar de Virus). Wel op de AN local off zetten. Maar 't is nogal een gedoe.
 
Op de computer draai ik gewoon cubase en die gebruik ik om te sequencen. Dus de Dr ga ik echt nie gebruiken om te sequencen, dat vindt ik behoorlijk omslachtig.. Ik ben wel van plan om de an te gebruiken als master, dus daar heb ik in+out vervolgens naar de virus doormiddel van thru, en dan de thru door naar de dr en van daar uit naar mijn effectprocessor.. ik heb ook de mogelijkheid om beide geluidskaarten te gebruiken voor midi maar dan krijg ik volgens mij last van sync problemen, eigenlijk wat ik niet echt zeker weet is hoe ik de virtualizer in mijn setup moet onder brengen voor midi..

greetz
 
de reden dat ik het vraag is omdat ik zeker wil weten of ik goed bezig ben, en aangezien er hier een hele hoop mensen zitten met meer verstand van dit soort zaken als ik had ik zoiets van laat ik gewoon eens vragen.. Maar nu hebben we het alleen maar over midi maar midi was niet het enigste waar ik mee zat..

greetz ;)
 
damn wat 1 hoop typwerk!


aansluiten midi

pc --> synth1 --> synth 2 --> synth 3 etc (dit alles via thru)
of je moet een meerpoort midi interface hebben,dan ziet het er zo uit
pc --> synth1
--> synth 2
--> synth 3 etc

aansluiten audio

audio outs > mengpaneel in
mengpaneel master out > pc in
mengpaneel controlroom out > versterker > luidsprekers

als je nou gewoon typt wat er NIET werkt in je setup :W
 
ik zal het zo aan sluiten hoe jij vertelde.. daarna ga ik alles testen en dan kom ik er nog wel op terug, want de vorige keer dat ik het zo had aangesloten had ik wat rare midi probleempjes.. maar jullie horen nog wel van me.. bedankt in iedergeval voor je hulp.. ik mis alleen nog even het verhaaltje over de effect module, de virtualizer.. misschien iemand een idee daarover..?

greetz.. ;)
 
handleidingen zijn doorgelezen en bestudeerd.. maar daar staat niet alles in.. hoe het nu aan gesloten is werkt maar ik wilde gewoon weten wat volgens de mensen hier de beste manier is..

mzl 8)
 
Back
Top