Printemps Cosmique (Dreamy yamaha track)

Dit komt uit die reclame met die aarbeitjes he?

Maar ehm... met die Absolute 2's zou het toch mogelijk moeten zijn om een betere mix te maken. Galm over de bas en niet de piano scheelt al de helft als je dat omdraait.
Luister maar eens goed hoe andere mixen en probeer dingen van op te pikken. ;)
 
Origineel geplaatst door fuse
Dit komt uit die reclame met die aarbeitjes he?

Maar ehm... met die Absolute 2's zou het toch mogelijk moeten zijn om een betere mix te maken. Galm over de bas en niet de piano scheelt al de helft als je dat omdraait.
Luister maar eens goed hoe andere mixen en probeer dingen van op te pikken. ;)

reclame met de aardbeitjes?!

Erik Satie man! Gnossienne nummer 5! ;)

eh, tja.. vind de galm over de piano wel ok, misschien wat meer over de bass doen

BTW luister ik altijd naar andermans mixen maar heb geen idee hoe t te reproduceren,

nu is afmixen in cubasis nogal ruk, maarja
 
Origineel geplaatst door DJ-D_Prime
verder niemand die feedback wil geven? :confused:

Je kent de regelt toch: Wie vraagt wordt overgeslagen! }:|

Maar anyway.. over de track:
Ik ben zelf ook in het bezit van de Gnossienne-serie van Satie,
dus het pianootje is mij wel bekend!

Ik vind dit niet slecht in elkaar gezet, hoewel de productie
nog wel iets uitgebreider kan (en niet steeds dezelfde fx-geluidjes)

De piano-loop loopt nog net niet helemaal lekker vind ik alleen en volgens
mij loopt de baslijn op het laatste stukje kwa toon niet helemaal mee met de
de piano...

Verder istie op zich wel chill..
 
Ik vind het niet zo eigenlijk; duidelijk één van je mindere tracks wat mij betreft.

Qua muziek: het nummer moet het uiteraard hebben van de pianomelodie. De rest heeft niet zoveel in zich (dat valt niet te ontkennen, lijkt mij). Maar die pianomelodie is niet echt mijn ding; te zoet en enigszins nietszeggend. Tel hierbij op de combinatie dance+piano en je krijgt een soort edelkitsch (heb ik weleens gezegd dat ik niet van kitsch houd? Anders bij dezen... ;) ). Verder gebeurt er niet zoveel in de track t.o.v. de 5 min. die hij duurt. Maar dat was ook geen doel, begrijp ik uit je eigen beschrijving.

Qua mix: niet zo sterk gemixt. De hitats/cymbals ruisen ontzettend (nee, niet op de goede manier). De kick is teveel in-your-face en de snare te droog en kort. En bas mist eigen karakter. Nu hobbelt-ie meer een beetje mee.

Maar: wel geslaagd zijn al die effecten, sweeps en pads die her en der opduiken en verdwijnen. Dat vind ik echt leuk gedaan (understatement: dat is iets wat ik mezelf nog niet zo snel goed zie doen).
 
Laatst gewijzigd:
bedankt voor de feedback heren!

ik ben eik op de punten die je noemt erg tevreden erik :) maarja

ik ga binnenkort weer met wat nieuws beginnen en de positieve punten iig meenemen en dingen anders doen die jullie noemen die beter meoten :D
 
Back
Top