Tierelantijn track post centrale

Echt een deuntje dat je op je werk mee fluit...:okdan:
Beetje odd drums, maar nie verkeerd...
Er mag wat bass bij...
 
Het is mogelijk een beetje te veel gevraagd. Maar in grote lijnen heb ik een album afgerond. Een aantal van de tracks heb ik hier gedeeld, maar veel ook niet. De tracks die ik heb gedeeld zijn ook aangepast aan de hand van feedback hier, vrienden, mijn vrouw en ook mijn eigen inzicht.
Ik wil het eigenlijk laten masteren, maar ik realiseer me ook dat ik er nog niet ben. Dus als jullie (een stuk) van de playlist willen luisteren voor feedback zou dat voor mij goud zijn. Wat ik o.a. hoop te ontdekken:
- wat vind de slechtste track(s)? En evt waarom.(Ik heb nu 40 minuten muziek en vind dat er nog wel 1 a 2 trakcs mogen sneuvelen
- wat is je algehele impressie, welke indruk laat t achter?
- wat is de zwakste plek in de mix (van het geheel of evt. Per track).
- zijn er nummers die te kort zijn?
- heeft het genoeg variatie?
- wat zou je voor input geven aan de mastering engineer?
- andere feedback

Wat ik vooral gebruikt heb voor dit album:
1. Moog grandmother, altijd als bas, soms als lead (soms gedubbeld met 0 coast of nymphes). Verder filter sweeps, arpeggios beetje drum en fx.
2. Dreadbox nymphes, vooral akkoorden, maar ook leads en arpeggios.
3. Roland TR6s, dreadbox drips, mutable inst rings en make noise iteritas basimilus alter als drum, fx en percussie.
4. Arturia microfreak, vooral vocoder, formant en speech om een bepaald soort stem geluid aan het geheel toe te voegen. Ook een beetje als drums en akkoorden.
5. Arturia pigments, akkoorden dubbeling in einde Starry Night.
6. Plugins, van alles, veel ableton stock, zoals de autofilter. Veel gebruik gemaakt van arturia 's plate en spring reverb. Ook arturia dimension d, juno en tal juno chorus veel gebruikt. Verder waves maxx bass en doubler in veel van de projecten gebruikt. Ik heb weinig reverb op.return tracks gebruikt.

Ik ga morgen 3 weken op reis, ik hoop een beetje in die tijd input op te halen om nog een slag te kunnen slaan qua arrangement, mix en track selectie als ik weer terug ben. Voor wie er feedback geeft, alvast bedankt! Ik zal later ook reageren, maar ik weet niet wanneer ik eraan toe kom.

Dit is de playlist, de naam is een werktitel:
Luister naar Nymphes, een afspeellijst van Bram op #SoundCloud
 
Mijn vorige post was geen succes, dus probeer ik het met 1 track. Hier eerder gepost maar totaal anders (eenvoudiger) gearrangeerd. Hoop op feedback.
Luister naar Starry Night van Bram op #SoundCloud Starry Night
Geen succes als in geen commentaar?
Sorry daarvoor. Ik heb hem compleet gemist.
Deze klinkt iig lekker.
Ik houd van die onstabiele pitch sounds.
 
Qua mix had ik drie categorieën.


"Klinkt lekker, krijg zin om 'm harder te zetten.."

- Bubbler
- Nymphes
- Everyone's asleep
- Second Guess


Pijnlijke plekjes van schelheid, en daardoor de neiging om 'm zachter zetten..

- Starry Night
- Night walk
- Yours Truly
- Happy Brain Dead Day
- Under Construction
- Leaving Indonesia


Beetje tussen die twee in..

- What's the time?
- Resolved



Vind Starry Night niet zo samenhangend als de rest, die kan je evt schrappen - maakt Night walk de opener, kan interessant zijn. Hoewel erg tof in de basis, vind ik (oh the irony..) Under Construction nog niet af, ghehe.. kan nog een goeie bassline onder. Of ook schrappen, voor tempo in het album.

Nymphes, Everyone's asleep, Second Guess en What's the time waren favoriet, en de rest begint al te groeien...

Lekker bezig man. Hoop dat je hier (nog) wat mee kan.
 
Qua mix had ik drie categorieën.


"Klinkt lekker, krijg zin om 'm harder te zetten.."

- Bubbler
- Nymphes
- Everyone's asleep
- Second Guess


Pijnlijke plekjes van schelheid, en daardoor de neiging om 'm zachter zetten..

- Starry Night
- Night walk
- Yours Truly
- Happy Brain Dead Day
- Under Construction
- Leaving Indonesia


Beetje tussen die twee in..

- What's the time?
- Resolved



Vind Starry Night niet zo samenhangend als de rest, die kan je evt schrappen - maakt Night walk de opener, kan interessant zijn. Hoewel erg tof in de basis, vind ik (oh the irony..) Under Construction nog niet af, ghehe.. kan nog een goeie bassline onder. Of ook schrappen, voor tempo in het album.

Nymphes, Everyone's asleep, Second Guess en What's the time waren favoriet, en de rest begint al te groeien...

Lekker bezig man. Hoop dat je hier (nog) wat mee kan.
Bedankt man, super!
 
Back
Top