Geen loveparade dit jaar!

SlamDub

test
Lid sinds
15 mei 2003
Berichten
414
Locatie
Kippendorp
Press release by Loveparade Berlin GmbH: We are terribly sorry to announce that this year's Loveparade will not be celebrated. Due to a lack of financial resources - and only three months remaining to get this straight - there is no other way but to cancel Loveparade Berlin 2004. Ever since the Loveparade lost its status as a demonstration in 2001, constant financial losses were the case. Until 2002, these losses were paid for with our own savings. The main reason for these losses were the high production costs, which resulted from its new status as a regular event. These additional costs added up to more than €900,000. The general business situation remaining over the last years has not only affected Loveparade itself, but also a great many of our partners (in the advertising, TV, and record industries), which added to our bad financial situation. In 2003 it was the support of Messe Berlin who helped out with the necessary budget. Nevertheless, this year's conferences with the Berliner Senat and the Messegesellschaft did NOT end with a financial solution for the Loveparade even though we had tried to cut all possible costs. Furthermore we thought about financing the event with tickets, but we eventually came up with the decision that this would be the wrong thing to do: It would turn the initial ideas of Loveparade as an "event open to anyone" upside down. We are planning to meet in the near future in order to discuss our next steps and the conditions which could make future Loveparades possible. After the third Loveparade Mexico City took place in March (with round about 250,000 visitors), the FIRST San Francisico Loveparade is due on September 25. Furthermore, Tel Aviv will celebrate its sixth Loveparade on August 27. Figures: Estimated number of visitors over the last years 2001: 1,000,000 2002: 750,000 2003: 750,000 Production cost at the time Loveparade was still an official demonstration (2000): €301,700 Production cost of Loveparade as regular event (2003): €1,225,000 Business Figures on Loveparade: The only reliable study on this topic was done by FfH. They found out that the 500,000 visitors of Loveparade 2000 spent some €50m in Berlin. This amount of money can be considered an additional profit. The study bases these figures on the the assumption that each visitor (only those who don't live in Berlin) spent circa €125, 23% of which were spent on luxury items, 21% on "Shopping", 18% on clubs, museums, etc., and 10.2 % for accomodation. At this point the parade was free of charge for visitors. Source: Original press release

The News are Taken from www.loveparade.net
 
En ik wilde net voor de eerste keer gaan dit jaar =(
 
Of zijn ze bang voor aanslagen...?

:duivels:
 
eerst zien dan geloven of het niet doorgaat.

ik ben de afgelopen 2 jaar geweest en heb me toch wel goed vermaakt...
 
Toch is het jammer, ongeacht je het leuk vindt , of niet natuurlijk....
Had ook wel willen gaan dit jaar
 
Als een demonstratie om financiele redenen door kan gaan is het eigenlijk geen demonstratie (meer).

Maar het hoort wel bij zo'n metropool als Berlijn eigenlijk.
 
ben 97, 98, en 99 geweest en merkte in die 3 jaar al dat het steeds commercieler werd. maar natuurlijk blijft het basisidee dat je met tonnen mensen tegelijk buiten achter een stel vrachtwagens aanholt geweldig.

maar uiteindelijk zal het toch wel weer doorgaan, dit gezeur hebben ze elk jaar, komt vanwege de hoge schoonmaakkosten van tiergarten. oplossing volgt natuurlijjk wel weer..
 
Idd eerst zien dan geloven. Ik ben vanaf '97 ieder jaar geweest en het is sindsdien al de vierde keer dat het zogenaamd niet doorgaat. Ze hebben elk jaar weer ruzie met de gemeente over wie het opruimen van het afval betaalt. Beide partijen houden hun poot stijf, maar uiteindelijk komen ze er altijd weer uit. De loveparade is namelijk een gigantische financiele impuls voor de berlijnse middenstand, die daar weer belasting over betaalt, wat uiteindelijk weer in het potje van de gemeente terechtkomt.

De Loveparade blijft voor mij het ultieme feest. Ook al is het commercieel geworden, de sfeer blijft super-relaxed. '97 was voor mij de mooiste, maar dat komt natuurlijk grotendeels doordat het m'n eerste keer was. Ik vind het feest er zeker niet op achteruit gaan, met wat minder bezoekers is het eigenlijk veel gezelliger. Met 1.300.000 in 2000 was het echt veeeel te druk.

Maar ja... het zou erg zonde zijn als het dit jaar echt niet door gaat.
 
Origineel geplaatst door fuse
Als een demonstratie om financiele redenen door kan gaan is het eigenlijk geen demonstratie (meer).

Maar het hoort wel bij zo'n metropool als Berlijn eigenlijk.

Sinds 2001 is het geen demonstratie meer, daarom hebben ze nu ook zulke problemen met de kosten. Ik ben trouwens wel benieuwd wat er uit de gesprekken met de senaat komt. € 500.000 kosten tegen een extra omzet voor het bedrijfsleven van ettelijke miljoenen... Ik was er er al weer erg op aan het verheugen, niet zo op de parade zelf maar meer om de feestjes eromheen. Op woensdag voor €3,- naar de studentenavond in Tresor, vrijdag naar The Love from Above of Lovenation en dan zaterdag naar Electric Kingdom. Zucht =(
 
Erg jammer, ben zelf de laatste 2 jaar geweest en vond het altijd erg gezellig en goede muziek.
Ach ja misschien volgend jaar weer..
 
Het hoofdidee was vroeger "free techno music"....


Tegenwoordig gaat het alleen maar om hoe stoer je je hebt aangekleed en wie het hardst kan fluiten (en wie de dikste ieten heeft)

No thanx
 
Ach....ik zit weer in Zürich met de Streetparade dit jaar....die was vorig jaar groter als de Loveparade,ondanks de regen toen...;)

Dus als je een beter alternatief zoekt : ga eens naar Zürich...8)
 
Origineel geplaatst door dione
Ach....ik zit weer in Zürich met de Streetparade dit jaar....die was vorig jaar groter als de Loveparade,ondanks de regen toen...;)

Dus als je een beter alternatief zoekt : ga eens naar Zürich...8)

info info!
:D:D:D

-C-
 
Back
Top