access virus C overschatte synth?

qua karakter maken de b en de c niets uit.. de c heeft weer wat leuke dingetjes aan boord, maar de specifieke "virus"klank hebben alle modellen.

gericht op een bepaald genre... hmm dat heb ik ook weleens gedacht, heb het ook weleens he-le-maal gehad met die bak! maar! als je er goed induikt kun je er hele interessante dingen mee doen! ook al lijkt het alsof je het beestje kent, er valt veel dieper te programmeren dan je zelf denkt! hij kan van alles, maar als je niet subtiel programmeert kom je in ieder geval steeds weer uit op die kenmerkende sound... aldus mijn ervaring.
 
Leuk....om mensen zo te horen...welke nou beter is en welke niet (welles...nietes, welles....nietes!) Ik heb geen virus...maar ik ben r wel voor keihard aan t sparen! De Virus B heb ik één keer gehoord, en was er aardig te spreken over. De Virus C heb ik 3 keer bij Verspuy onder handen genomen, hij is echt moeilijk strak. Hij staat vet bovenop me verlanglijstje. Als t geen C wordt, dan wordt t wel een B!

jammer van de mensen die m nogal onderwaarderen...tis best een vette sint! (ehm...synth) :) Maarja... voor díé mensen die niet van schreeuwende massa's houden geldt 1 ding: spreken is zilver, zwijgen is goud! ;)
 
Origineel geplaatst door Scratch
staat vet bovenop me verlanglijstje. Als t geen C wordt, dan wordt t wel een B!

Moet ik hem voor je vasthouden (de indigo welteverstaan)?:D
 
Origineel geplaatst door Cisco
Het hele plaatje van de Virus vind ik persoonlijk bagger?!
Begin maar eens met de handleiding?! Daar heb je volgens mij echt werkelijk geen kloot aan! :confused:
Ten tweede is volgens mij bijna wel iedereen wel op de hoogte dat de Virus toch wel een beetje een lastige bak is om te programmeren. Ikzelf had de Virus toch wel binnen een korte tijd door, en heb nooit echt problemen gehad m.b.t het maken van eigen sounds. Maar dat is ook meteen mn tweede punt. Persoonlijk vindt ik de Virus echt veel te Fantasieloos/Standaard klinken?! Ik heb naar mijn mening echt alles uit die bak gehaald?! Ben daarnaast trouwens een echte "Techno" producer?! Ik wil de Virus absoluut niet beoordelen! Maar hij heeft het voor mij niet gedaan, wat ik er eigenlijk van gehoopt had?! Qua sound klinkt de Virus echt wel fantastisch! Maar het is gewoonweg niet mijn stijl!
Ik had het gevoel dat de Virus echt gericht was tot 1 en bepaald genre?! En ik had in eerste instantie gedacht dat de Virus in staat was bijna elk denkbaar geluid te produceren?! Nogmaals, de Virus klinkt super! Maar m.b.t mijn smaak van muziek had ik er weinig aan?! Nou heb ik alleen een "B" versie gehad?! Heb de "C" nog niet gehoord?!

peace...


Als ik dit zo lees vond je hem dus wel goed klinken maar niet de sounds hebben die je zocht cq die je wilde maken.

Dan vind ik deze zin van je ;) Wat een "Drama" bak?! 8) ook wel zwaar aangezet.

Programeren met dat ding is poepie gemakkelijk (IMHO) hij klinkt als een dijk en ik haal er
altijd weer verrassende dingen uit voor mijn muziek en anderen.
de handleiding heb ik nog nooit bekeken zo eenvoudig is hij tebedienen.

Maar even goede vriendjes :luv: ieder zoekt zijn eigen sound en dat vind ik al super van je.
Want de meeste blijven in de presets hangen.

Kan je me zeggen bij welke synth je wel je sound vond? Daar ben ik wel benieuwd naar.
 
Origineel geplaatst door ZmokE
Moet ik hem voor je vasthouden (de indigo welteverstaan)?:D

THNX! Als je nog een maandje of 4 hebt.... :) Ik heb op dit moment nog meer vlooien in m'n portomonee dan Hollandse €uro's.

Denk dat je m eerder aan iemand anders kwijt raakt dan aan mij....want het blijft een ow zo vette bak! :D

'k Heb afgelopen week een Waldorf MicroWave XT en een E-mu XL1 gekocht... (was bijna gratis.... :D :D )




Origineel geplaatst door paul

ik sta vaak zelf achter dat wilde beest te springen als een gek... zo vet vind ik dit apparaat gewoon.


Gheghe...kijk, dit is nou echt iemand naar mijn hart! En lijkt volgens mij aardig op mij! Van dit soort mensen hou ik nou echt van: GEWELDIG! :halleluja :halleluja :halleluja

Ik weet één ding zeker....Paul is geïnfecteerd door hét Virus!
 
Ik zie nu mensen meerdere malen posten en uitkomen op uitspraken als "telkens terechtkomen op die sound"

Waarmee wordt bedoelt dat de synth een bepaalde sound heeft.

Dit is nu eenmaal zo....met elke synthesizer. De sound van een synth wordt naar mijn inziens voor het grootste gedeelte bepaalt door de filters en als deze hetzelfde blijven dan creeert dit een bepaalde sound.

Een Moog klinkt als een Moog, een JP80x0 als een JP80x0 en ga zo nog maar een jaar of 10 door.
Er bestaat niet echt 1 synth die alle sounds aankan. Zelfs software als reaktor toch voor een heel erg groot deel modulair is opgesteld blijft een bepaalde sound geven omdat deze sound nu eenmaal ontstaat uit de filteralgorythmes die worden eghanteerd. Pas als een gebruiker deze filteralgorythmes volledig kan aanpassen zal hier verandering in komen.

Dit is echter niet erg waarschijnlijk want de meeste van de filter simulatie algorythmes gaan ons toch te ver dus zelf kun je er dan weer niet echt veel mee.


Bottom line: De Virus is een synth waarmee je erg veel kanten op kunt en waar je echt wel dikke sounds uit kunt halen (maar ook dunne synhtlines).

Als de synthprogrameur een bepaalde werkwijze hanteerd zal dit vaak leiden tot gelijksoortige geluiden. Als je daarmee vast zit lijkt het te helpen om eens een andere insteek te kiezen. Dat helpt voor mij in ieder geval vaak.

Dit verhaal geldt trouwens voor elke synthesizer (mijn mening)
 
Ergens tegen september oktober hoop ik genoeg bij mekaar te hebben voor een Virsu C. Oorspronkelijk wou ik voor een Motif ES gaan, maar er zijn een aantal dingen die mij voor de Virus hebben doen laten kiezen:
- met 32 stemmen en 16 parts multitimbraal is hij één van de koplopers.
- hij heeft per mutikanaal effecten
- hij heeft genoeg knoppen (niet uniek, natuurlijk ;) )
- en wat ik gehoord heb, heeft me met verstomming geslagen. Ik heb de soundsets van een zekere Per gehoord: JMJ sounds, solina strings, eminent emulaties ... neen, de Virus C is veel meer dan een trancebak.

Volgens mij kan je er bijna alles mee, zolang als je je maar wil verdiepen in de synthese :okdan:
Voor mij lijkt het allesinds een betere aankoop dan een Motif ES, daar ik al een W30, D20 en 2 SY99-en heb. Dan heb je met een krachtige VA meer toevoeging dan met een zoveelste workstation (ook al is dat dan een erg goei ding ;) ).

Dit wat betreft mijn mening ... en nou maar wachten tot het september of oktober is ;)

:doei:
 
Origineel geplaatst door Danny
Ergens tegen september oktober hoop ik genoeg bij mekaar te hebben voor een Virsu C. Oorspronkelijk wou ik voor een Motif ES gaan, maar er zijn een aantal dingen die mij voor de Virus hebben doen laten kiezen:
- met 32 stemmen en 16 parts multitimbraal is hij één van de koplopers.
- hij heeft per mutikanaal effecten
- hij heeft genoeg knoppen (niet uniek, natuurlijk ;) )
- en wat ik gehoord heb, heeft me met verstomming geslagen. Ik heb de soundsets van een zekere Per gehoord: JMJ sounds, solina strings, eminent emulaties ... neen, de Virus C is veel meer dan een trancebak.

Volgens mij kan je er bijna alles mee, zolang als je je maar wil verdiepen in de synthese :okdan:
Voor mij lijkt het allesinds een betere aankoop dan een Motif ES, daar ik al een W30, D20 en 2 SY99-en heb. Dan heb je met een krachtige VA meer toevoeging dan met een zoveelste workstation (ook al is dat dan een erg goei ding ;) ).

Dit wat betreft mijn mening ... en nou maar wachten tot het september of oktober is ;)

:doei:

Die Virus zal een serieuze openbaring worden naast al die dingen die je al staan hebt staan, enfin, goede aanvulling ook qua klankkarakter erbij.

Wat ik nog wel wou zeggen, veel prefereren de virus B, volgens mij niet zozeer qua klank misschien wel qua layout. Maar Access heeft om de èèn of andere reden toch maar de virus "Classic" net uitgebracht en dat is een kloon van de virus B, alleen is hij feller rood, misschien om die redenen. Zodat de mensen alsnog kunnen kiezen welke ze nemen "Classic"(B dus) of de "C" dus.

In alle geval voor beide geld :halleluja :mega:
 
Origineel geplaatst door Danny
Ik heb de soundsets van een zekere Per gehoord: JMJ sounds, solina strings, eminent emulaties ... neen, de Virus C is veel meer dan een trancebak.
Kun je nagaan dat dat allemaal op een Virus B is gemaakt ;). De analoge filteremulatie is trouwens ook helemaal niet mis.

Hij heeft trouwens z'n laatste werkje ook klaar - Music For Supermarkets pt. 1. Omdat hiervan in de P2P-kanalen alleen maar een erg ruisende lo-fi tape-opname van te vinden is heeft 'ie een herinterpretatie gemaakt. Oordeel zelf : http://www.perkristian.net/Music.htm. Met 't origineel ernaast vind ik 'm best geslaagd :).
 
Link werkt niet.....Waar kan ik die PER soundset horen ? Ben erg benieuwd
 
D'oh.. ik had achter .htm een puntje gezet :|.
 
wel leuke patches, wel erg klassiek ook ;)
wat is de virus kb toch mooi.... :luv: veel mooier dan de kc ! houten latjes zijn altijd mooi *D
 
Ik houd er niet zo van maar moet toch zeggen dat, die kerk orgel patch toch wel heel erg mooi klinkt :D
Had nooit gedacht dit geluid uit een virus te horen.
De piano patch is trouwens ook erg mooi. Woooooooooo die drunken old man!? WTF! geniaal gewoon :D
Nu ik dit gehoord heb zal ik gelijk ff ontopic zeggen dat de virus mij blijft verbazen! en vraag me af hoe vaak nog :D
Virus: Zwaar onderschatte synth!
 
Ik wist idd ook niet dat dit uit een virus te krijgen viel. Chapeau die "Per Kristian"!! Heb ze alle samen met de laatste nieuwe 4.9 OS daarstraks ingeladen. Die piano is de max! Nee ze zijn alle top eigenlijk. Ik wou dat ik ook dat geduld had zulke patches te bouwen...of je nu jarrefan bent of niet (t'zal misschiens wel motiveren, da wel ;) )

:mega:
 
Origineel geplaatst door Grooveron
Als ik dit zo lees vond je hem dus wel goed klinken maar niet de sounds hebben die je zocht cq die je wilde maken.

Dan vind ik deze zin van je ;) Wat een "Drama" bak?! 8) ook wel zwaar aangezet.

Programeren met dat ding is poepie gemakkelijk (IMHO) hij klinkt als een dijk en ik haal er
altijd weer verrassende dingen uit voor mijn muziek en anderen.
de handleiding heb ik nog nooit bekeken zo eenvoudig is hij tebedienen.

Maar even goede vriendjes :luv: ieder zoekt zijn eigen sound en dat vind ik al super van je.
Want de meeste blijven in de presets hangen.

Kan je me zeggen bij welke synth je wel je sound vond? Daar ben ik wel benieuwd naar.

"Drama" bak?! is idd wel iets te overdreven gereageerd! Dat neem ik terug! ;)
De Virus is gewoon een zeer goed klinkende synth?! Maar net niet goed genoeg voor mij?! ;)
Ik ben op het moment zeer gecharmeerd van de "Andromeda"! Wat een bak! De mogelijkheden zijn gewoon eindeloos met deze synth! En bijna elk denkbaar geluid is mogelijk?! Voor de rest blijft de "Memorymoog en de Ems AKS" voor mij uniek! Daar is gewoon nog niks tegen opgewassen! Maar ook synth's als de "OSCar" en de "RSF Kobol" blijven voor mij de bom!!! :D
 
oscar vind ik ook cool, heel ruig smerig 'hol' filter.
de andromeda deed me niet zo veel.
ik heb er een tijdje op gepield maar werd er niet verliefd op.
errrrrrug prijzig bovendien.
 
Geweldige bak! Zal wel niet in je muziekstijl liggen....

Die Virus C gaat er bij mij niet meer uit!
 
Back
Top