Keyboardstands slaan door!

Origineel geplaatst door dekzster
Deze stand is ERG sterk,geloof me zeker 50 kg kan hij aan, en nu al meer dan 10 jaar................

Ja, da's vrijwel de Quiklock die ik zelf ook heb...
Zoals gezegd sterk genoeg om zelfs 2x 'n 88 toetsen masterkeyboard stabiel te plaatsen... aanrader dus!
Koste me iets van 100 Euro, als ik het me goed herinner (dure uitgaven vergeet ik liever zo snel mogelijk :))

sku_QLX_22.jpg


http://www.quiklok.com/
 
idd, die quicklock 3-synths stand is erg stevig. Alleen vind ik het nadeel tov de A-stand dat sommige synths er niet op passen. Probeer maar eens een JP4, een monopoly en een prophet VS erop te krijgen zonder dat 1 v/d 3 over het randje heen kukelt... gaat niet werken want het opzetstuk is niet diep genoeg. Je blijft afstellen en afstellen maar ik krijg ze nooit 100% recht, gewoon klote. Bovendien valt de quicklock om als ik de monopoly op het 2e opzetstuk zet....

Nog een nadeel tov de A-stand is de ruimte die deze quicklock inneemt qua diepte. Ook hierin wint de A-stand het bij mij, dus binnekort gaat mijn quicklock in de verkoop :eureka: dus voor degene die bovenstaande geen probleem vinden...

Eerst nog een goede A-stand zien te vinden die ik idd ook kan borgen ipv alleen klemmen. Ik heb de A-stand gezien bij monopoly en het ziet er echt netjes en overzichtelijk uit. Je kan overal makkelijk bij, de bovenrand van de onderste synth sluit naadloos aan op de onderkant van de synth daarboven, lekker compact dus.
 
Iemand ervaring met een Ultimate Deltex? Zijn nu 99 euro bij Feedback...

ultimatesupport-deltex_s.jpg
 
Origineel geplaatst door Hanz
Ja, da's vrijwel de Quiklock die ik zelf ook heb...
Zoals gezegd sterk genoeg om zelfs 2x 'n 88 toetsen masterkeyboard stabiel te plaatsen... aanrader dus!
Koste me iets van 100 Euro, als ik het me goed herinner (dure uitgaven vergeet ik liever zo snel mogelijk :))

sku_QLX_22.jpg


http://www.quiklok.com/

Deze quiklok van 2 etages heb ik dus ook, en hij bevalt me prima !
Ik mag op het podium graag zeer stevig rammen, en dat gaat zonder dat de stand een krimp geeft !

Met de versie waarbij er nog 1 extra oppast heb ik geen ervaring, maar ik vond deze er altijd maar gammel uitzien...
 
Origineel geplaatst door Ionide
Iemand ervaring met een Ultimate Deltex? Zijn nu 99 euro bij Feedback...

ultimatesupport-deltex_s.jpg

Omdat Feedback ze aanprees als 'zeer professioneel' ofzoiets was ik daar eerst voor gaan kijken.
Viel me toenertijd erg tegen, omdat de 'armpjes' niet echt ver kunnen spreiden. Matig concept dus!

Als je dan een brede en diepe bak hebt qua synth staat het hele zwikkie gewoon steeds te wankelen (bij het aanslaan van hoge en lage noten, bijv.). Misschien beter geschikt voor 'n SH-101 of 'n Casio, maar een stevig (piano-aanslag) masterkeyboard kan je vergeten. En een beetje vintage bak zou ik er ook niet op durven zetten - denkend aan het gewicht van m'n CS-50... :D
 
Origineel geplaatst door Ionide
Iemand ervaring met een Ultimate Deltex? Zijn nu 99 euro bij Feedback...

ultimatesupport-deltex_s.jpg

nog een vraagje over deze dingen:

Staan die armpjes "vast" horizontaal, of kun je ze ook een beetje schuin zetten ?
 
In het geval van de Deltex is het de moeite waard om meer uit tegeven en voor de Apex Ultimate te gaan. Een stuk steviger.

Ik vind het een zeer fijne standaard, snel op te bouwen live, met als enige grote nadeel: geen ruimte voor voetpedalen.

En daar baal ik nogal van, zeker omdat ik nu zo'n Behringer FCB1010 wil gebruiken.
 
Die is inderdaad wat vetter ja, maar daar betaal je ook meteen veel meer voor, 219 ipv 99...

edit: bij Thomann issie 159 euri...

En dat probleem van Hanz, is dat minder op die Apex? Ik moet er wel m'n jx-10 op kwijt kunnen...

edit: ik zie net dat je op die Apex ook langere armen kan zetten:
http://www.ultimatesupport.com/apexdeluxe.html
 
Laatst gewijzigd:
nog iemand tips voor goedkopen A stands?
Dab was geloof ik 69 euro nieuw, maar zijn niey meer verkrijgbaar?
 
Ik heb net weer een jasper rackje gehaald in duitsland
Vriendelijke man en altijd goede kwaliteit en contact

Met al die andere kan je toch niet fatsoenlijk aan de knoppen draaien?
 
Quicklok Zenith-72 keyboard stand...aanrader

Quicklok Zenith-72 keyboard stand...aanrader

ik heb hiervoor een soort Aphex model gebruikt...nooit meer...wiebelt te veel...pedalen kun je niet kwijt.

Mijn laatste investering, een Quicklok Zenith-72. Is niet goedkoop, ongeveer 300 EUR, maar je synths kukelen er niet af. Met 2 synths er op ben ik er op gaan hangen en het staat als een huis (geen grap). Je het het dus ook als fitness stand gebruiken tijdens een optreden ;)

Een absolute aanrader als je iets heel goeds wil.
 

Attachments

  • sku_z_72.jpg
    sku_z_72.jpg
    48,9 KB · Bekeken: 73
Tsja, ik had het beloofd en wilde het al eerder doen, maar het kwam er maar steeds niet van.
On ieder geval heb ik nu de eerste stand uit de berging boven water gehaald.

Een echte Ultimate Support - met geborgde support-bars! - voor 2 Keyboards.
Mag weg voor 75 eurootjes.
 

Attachments

  • ultsup-2dlg_66%.jpg
    ultsup-2dlg_66%.jpg
    244,3 KB · Bekeken: 76
Back
Top