Dream-Trancey-Achtig

Resonance

Turn up the reso!
Lid sinds
30 september 2002
Berichten
4.738
Track is volledig in Cubase met VST Plugins gemaakt.
FX en Claps ontbreken nog maar ik laat het hier ff bij. Omdat ik binnekort deze track over mn hardware ga overdoen.
Ik zal dan ff een nieuwe thread openen waarin ik beide versies naast elkaar zet. (soft vs hard :))
Track is ook nog niet gemasterd.

http://home.worldfora.com/~resonance/ReSoNaNcE-TEST8.mp3
 
Keb m toch maar ff afgemaakt .... Versie is geupdate. Dus feedback graag :)
 
Ik mis een beetje variatie in de melodielijn, nu 'lijkt' het eerder een pattern waar je naar zit te luisteren en dan wordt het net te eentonig, de 2 breaks zijn goed gekozen waardoor er toch afwisseling is.

Voor de rest vind ik het een lekker nummer.
 
Best wel relaxed dit.

Qua galm zou ik het heel rustig aan doen. Deze track is heel veel korte geluidjes en dan is het effect groter als je minder galm gebruikt.

En als baslijn zou ik een andere vollere stem pakken. Zodat het beter past bij de kick want nu val het wat weg denk ik.
 
iets minder galm op dat dromerige geluidje kan inderdaad geen kwaad.
kzal dit strax gelijk ff doen
 
Tis een stuk opgeknapt zeg!
Al vind ik de structuur van het nummer nog steeds niet goed ;{
Ik zou wat kleiner beginnen, des te groter kun je uitpakken bij een opbouw....(en des te groter de verrassing)
Komt goed denk ik ;)
 
Euh welke stem ? Weet je wel zeker dat je naar mijn track heb geluisterd ? :)
 
Klinkt lekker krachtig! En toch kan je er op wegdromen zeg maar :)

Volgens mij verandert je basssound niet mee met de lead... die blijft op 1 toonhoogte... Klinkt me net ff vals in de oren. Maar als je hem laat meegaan...sjah... dan haal je misschien net dat dromerige uit je track... moeilijk...

Ben heel benieuwd hoe het gaat klnken als je het in hardware uitvoert!
 
De bass loopt wel mee nu maar hij klinkt soms erg weak. Moet ik nog ff iets aan doen.
Misschien dat ik het kan oplossen door nog es opnieuw te masteren en gewoon wat meer bass toevoegen.
 
erg hard geproduceerd maar de sounds klinken nogal "software"
das jammer. ik merk ook dat ik me een beetje ga storen aan de pulseseq. op de 1 2 2je 3je 4
Probeer ook meer naar een climax te bouwen.

ook zit ik steeds te wachten op een pakkende melodie, maar toen was het nummer al afgelopen :confused:

suc6!
 
Ok. Bedankt voor het luisteren :)
Ik zelf houd van vele soorten trance. En met name meer het genre wat een beetje spacey is met vage geluidjes enzo.
En ben van mening dat een pakkend melodietje geen basis element is voor trance. En denk dat dat meer geschikt is voor de commerciele trance. Niet dat daar iets mee mis is. Maar dit was niet de bedoeling toen ik hieraan begon :)
Ik ga er nog wat vage geluidjes bij doen. En misschien de bass veranderen, ik ben hier nog niet zeker van.
Zijn er meer mensen die vinden dat de bass vals klinkt soms ? De 1 vindt het namelijk wel weer mooi. En mijzelf was het nog niet opgevallen totdat iemand zei dat ie vals klonk.
 
hey, geinige track :D

zou t zelf eigenlijk misschien wel omschrijven als Ska-Trance ofzo ; vind em niet zo dromerig
 
Back
Top