Akai MPC 1000 user thread vragen & antwoorden

Hoi,

Ik vraag me af of/hoe je in de mpc-1000 complete clips (midi) van Ablteton kan laden?

Wil namelijk het sequencen in ableton doen en dan het gehele pattern (noten met cc-nummers op meerdere midikanalen en programchanges ) dumpen in de mpc-1000.
Zodat ik tijdens livesets met een hardware bak kan werken ipv laptop.

Groeten Bruce
 
Vraag aan de ervaringsdeskundigen....

Hoe zijn de FX van de mpc-1000?

Ik ben in overweging enzo...
En ik vraag me af; zijn deze bruikbaar?
Ik bedoel; waarmee is 't vergelijkbaar? Denken we aan Alesis Midiverb/Lexicon MPX100/TC M300? Zo'n straatje? Is alles wel tweakbaar en wellicht realtime moduleerbaar met bv. sliders of LFOs? En heel misschien zelfs met pad velocity --> fx send level ofzo?
Ik bedoel; zijn dit FX waarmee je kunt freubelen, en waarmee je nog redelijk profi kunt klinken, of is 't b.v. alleen geimplementeerd zodat de specslijst er wat aantrekkelijker uit ziet?
Wat is jullie impressie?
 
Nog 'n vraag;
maakt het ding geluid uit zichzelf?
Ik bedoel; als ik wat vingergetrommel op de tafel vlak naast het ding wil opnemen, krijg ik dan het geluid gratis erbij van een zoemend display of harde schijf of whatever?
 
Origineel geplaatst door dob
Vraag aan de ervaringsdeskundigen....

Hoe zijn de FX van de mpc-1000?

Ik ben in overweging enzo...
En ik vraag me af; zijn deze bruikbaar?
Ik bedoel; waarmee is 't vergelijkbaar? Denken we aan Alesis Midiverb/Lexicon MPX100/TC M300? Zo'n straatje? Is alles wel tweakbaar en wellicht realtime moduleerbaar met bv. sliders of LFOs? En heel misschien zelfs met pad velocity --> fx send level ofzo?
Ik bedoel; zijn dit FX waarmee je kunt freubelen, en waarmee je nog redelijk profi kunt klinken, of is 't b.v. alleen geimplementeerd zodat de specslijst er wat aantrekkelijker uit ziet?
Wat is jullie impressie?

fx zijn globaal dus weet niet of je er heel veel aan hebt. :)
je kunt per track je fx send level instellen, parameters zijn voor zover ik heb gezien tot nu toe niet beinvloedbaar vanuit een andere hoek dan het submenuutje wat ervoor staat.

speclijst verhaal denk ik, maar das ook niet de kracht van een mpc.
 
ok thnx voor de snelle reactie.

Ff korter door de bocht; Ik ga ervan uit, als ik zo'n ding koop, dat ik geen lowbudget externe FX meer hoef te kopen van 150 euro ofzo. Am I right?

En wanneer is koopavond in Utrecht?
Daar ben ik de hele volgende week, dan ga ik wel 's bij Music House, of hoe heet dat daar, ff luisteren.
Hier in het zuiden is het zo schandalig qua muziekwinkels dat live gaan luisteren/tweaken in de winkel al bijna niet meer in m'n hoofd tot de opties behoorde.
 
ik zou zeker een mpc1000 kopen, maar niet voor de FX
ik heb hem sinds dat hij uit is en ken hem door en door (al moet ik toegeven dat ik soms iets op moet zoeken in de manual... of het hier op SF vraag) maar het is echt wat ik er van verwacht...

maar die fx... nee moet je het niet echt voor doen,

de master compressor geeft zeker wel een hoorbaar effect en heb ik iig bijna altijd aan staan.
verder is de bitgrunger en de 4bands EQ lekker om een beetje digitale overstuur te geven.
De reverb is ok maar verwacht geen lexicon...
 
Origineel geplaatst door brz
Hoi,

Ik vraag me af of/hoe je in de mpc-1000 complete clips (midi) van Ablteton kan laden?

Wil namelijk het sequencen in ableton doen en dan het gehele pattern (noten met cc-nummers op meerdere midikanalen en programchanges ) dumpen in de mpc-1000.
Zodat ik tijdens livesets met een hardware bak kan werken ipv laptop.

Groeten Bruce


Iemand die weet of dit kan via de usb kabel?


bRzz
 
Origineel geplaatst door brz
Iemand die weet of dit kan via de usb kabel?

bRzz

En weet iemand of er met OS2.0 die USB kabel er
gewoon in mag blijven zitten? Ook al ie niet gebruikt wordt?
 
Origineel geplaatst door r.5
En weet iemand of er met OS2.0 die USB kabel er
gewoon in mag blijven zitten? Ook al ie niet gebruikt wordt?


nog niets over gelezen dus ik denk dat dat niet zal veranderen....
 
had eens gelezen dat iemand een usb stekker met een soort aan/uit knopje had gemaakt zodat hij kon blijven zitten...
 
Origineel geplaatst door brz
Hoi,

Ik vraag me af of/hoe je in de mpc-1000 complete clips (midi) van Ablteton kan laden?

Wil namelijk het sequencen in ableton doen en dan het gehele pattern (noten met cc-nummers op meerdere midikanalen en programchanges ) dumpen in de mpc-1000.
Zodat ik tijdens livesets met een hardware bak kan werken ipv laptop.

Groeten Bruce

Klik

Zo te zien kan je gewoon midi files inladen. Dus als je in ableton standaard midi files kan saven zou het moeten kunnen.
Ik weet niet hoe dat zit met cc's, program changes, en meerdere midi kanalen hoor,
maar als je een voorbeeld file heb wil ik hem wel even inladen hier,
en kijken wat er van overblijft in de mpc.
Die kan je sturen naar eef@hardnak.nl

Groet Evert.

(je had het ook op AOA kunnen vragen hoor :) )
 
Hoi,

Is er niemand die me kan vertellen of en hoe je via de usb kabel complete midi patterns van ableton naar de mpc-1000 kan sturen?

Heb de handleiding doorgenomen en daar staat in dat je wel data dumps kan maken. Er word alleen niet gezegt wat en hoe...

Dus als iemand het weet lees ik het graag..


Groeten Bruce
 
Origineel geplaatst door brz
Hoi,

Is er niemand die me kan vertellen of en hoe je via de usb kabel complete midi patterns van ableton naar de mpc-1000 kan sturen?

Heb de handleiding doorgenomen en daar staat in dat je wel data dumps kan maken. Er word alleen niet gezegt wat en hoe...

Dus als iemand het weet lees ik het graag..


Groeten Bruce

Die usb kabel is eigenlijk gewoon om op het compact flash kaartje te kunnen schrijven vanaf je pc. Net als bij een digitale camera. Je kan de mpc dan ook pas weer gebruiken als die kabel eruit is. Werken met een cardreader op je computer is veel makkelijker als die hele omslachtige kabel.

Ik denk dat je met midi files moet werken.. Zie mijn post hierboven...
 
Origineel geplaatst door ZwaarVet
Die usb kabel is eigenlijk gewoon om op het compact flash kaartje te kunnen schrijven vanaf je pc. Net als bij een digitale camera. Je kan de mpc dan ook pas weer gebruiken als die kabel eruit is. Werken met een cardreader op je computer is veel makkelijker als die hele omslachtige kabel.

Ik denk dat je met midi files moet werken.. Zie mijn post hierboven...

Mja de USB functionaliteit op de 1000 is wat mij betreft echt totaal overbodig. Als ze er 1 extra chippie in hadden gezet (zoals bij de 4000) had het ook gewoon een USB host kunnen zijn en had je er externe HD's en CD spelers enzo aan kunnen hangen. Of zelfs USB sticks.

Op dit moment zie ik meer voordelen dan nadelen aan die functionaliteit.....mja ok....je hoeft geen extra cardreader te kopen als je die al niet hebt.
 
Origineel geplaatst door ZwaarVet
Die usb kabel is eigenlijk gewoon om op het compact flash kaartje te kunnen schrijven vanaf je pc. Net als bij een digitale camera. Je kan de mpc dan ook pas weer gebruiken als die kabel eruit is. Werken met een cardreader op je computer is veel makkelijker als die hele omslachtige kabel.

Ik denk dat je met midi files moet werken.. Zie mijn post hierboven...


Ik stuur je zo snel mogelijk wel een midi file....
Heb nu een opname probleem, het houd ook nooit op in de studio:D


bRz
 
Origineel geplaatst door Acidfever
Mja de USB functionaliteit op de 1000 is wat mij betreft echt totaal overbodig.
het is gewoon puur om gegevens over te zetten
ik dacht trouwens .. nee t kan niet... hoopte even op een usb aan - uit knopje in het menu van de mpc :)
 
Laatst gewijzigd:
hallo,

Ik ben geintereseerd in een hardware sequencer aan te schaffen.
nou weet ik niets van een mpc1000 qua sequenccing en vraag mij af hoe ik dit moet zien.
ik heb zelf een wat banale versie van cubase maar ben er aardig bekent mee.
nu vraag ik mij af hoe een mpc werkt, waarmee ik het kan vergelijken. is dit meer zoals cubase werkt of meer zoals bijv. een machienedrum met loops. wat ik zoek is een sequencer die snel en makelijk te editten is (on the fly)maar ook uitgebreid in het micro gebied.


dank. :doei:
 
Back
Top