Akai MPC 1000 user thread vragen & antwoorden

je hebt waarschijnlijk een stereo jack > 2x rca kabel. je kunt proberen m in de headphones output te steken, als je de gewone outs wilt gebruiken zul je idd in plaats van 1 stereo stekker twee mono stekkers moeten hebben. maar wat ik zei, de koptelefoonuitgang moet ook gewoon werken!
 
Origineel geplaatst door Roel
je hebt waarschijnlijk een stereo jack > 2x rca kabel. je kunt proberen m in de headphones output te steken, als je de gewone outs wilt gebruiken zul je idd in plaats van 1 stereo stekker twee mono stekkers moeten hebben. maar wat ik zei, de koptelefoonuitgang moet ook gewoon werken!

okay, dus eigenlijk zou het gewoon via de koptelefoonuitgang moeten werken. Maar het was dus wel de verkeerde kabel, ik moest dus 2 mono stekkers hebben op de adapter!
 
Maar de stereo jack die ik heb '2x rca adapter jack 6,3 mm' dat is een verlengstukje. Dus ik zou gewoon een velengstukje moeten halen met 2 mono stekkers toch?
 
afb091om9.jpg
 
das een adapter van stereo jack naar 2x tulp.

die kun je in je koptelefoonuitgang prikken eventueel

als je de stereo uit wil gebruiken moet je dus hebben 2stuks adaptertje van mono jack naar tulp. die zien er zo uit:
 

Attachments

  • stekkertjes.jpg
    stekkertjes.jpg
    30,7 KB · Bekeken: 57
Origineel geplaatst door Roel
das een adapter van stereo jack naar 2x tulp.

die kun je in je koptelefoonuitgang prikken eventueel

als je de stereo uit wil gebruiken moet je dus hebben 2stuks adaptertje van mono jack naar tulp. die zien er zo uit:

okay bedankt man, morgen dan maar even omruilen.
 
Heb nu eindelijk de goede kabels gekocht en mijn mpc aangesloten op mijn stereo installatie :)
Maar ik heb wat problemen met samples op de memorycard van de mpc te krijgen en te autoloaden. Ik heb wat samples om mijn pc staan (kicks,snares) en had de folder met de samples gewoon gesleept naar het station van de mpc. Als ik in het load menu kijk zie ik de samples wel staan op mijn mpc, maar op de 1 of andere manier kan ik ze niet loaden ( het zijn allemaal wave samples 16 bit) Doe ik wat fout?
 
Origineel geplaatst door dano
Hoe kan je trouwens zien welke os je hebt in je mpc?
Met deze os kan ik geen samples slicen, en naar welke os kan ik het beste overstappen dan? En de allernieuwste os koop ik wel een ander keer, heb ik momenteel geen geld voor.:{

ALs je de MPC aan doet zie je OS versie verschijnen. En ergens in het menu kan je het ook zien.
Volgens mij bij others.

De akai Ossen zijn gratis, de betaalde is niet van Akai (nou ja daar lijkt het op) en die kost slechts 30 dollar. Dus das in euro's nog minder.
 
Hey Sander, heb jij os4 d'r al opzitten en zo ja tot welke versie is hij bugvrij? Ik hoorde namelijk dat er nog bugs inzaten.
gr.hein
 
Origineel geplaatst door sander
ALs je de MPC aan doet zie je OS versie verschijnen. En ergens in het menu kan je het ook zien.
Volgens mij bij others.

De akai Ossen zijn gratis, de betaalde is niet van Akai (nou ja daar lijkt het op) en die kost slechts 30 dollar. Dus das in euro's nog minder.

Bedankt Sander :)

Ik kom weer met een vraag hoor :P Gebruik nou het proggie mpc 1000 pc om program files te maken van de samples die op mijn pc staan, maar als ik de samples afspeel op mijn mpc zijn ze wel heel erg zacht, wat moet ik aanpassen in de settings van mpc1000 pc, de level staat trouwens gewoon op 100.
 
Met een beetje mazzel komt volgende week de MPC1000 black die ik gekocht heb binnen .
Ik wilde er een hd inbouwen maar vroeg me af of bij de zwarte de Akai HDM10 Hard Drive KIT er niet meer apart bij gekocht hoeft te worden . Zat deze er nou standaard in bij de zwarte versie ?
Als dit wel moet .. zijn er dan alternatieven voor de HDM10 of is deze echt op maat gemaakt voor de MPC1000 ?
 
Als ik naar die Akai HDM10 zoek zie ik heel vaak MPC1000 blue erachter staan .
Is het zeker dat die HDM10 niet standaard in de zwarte MPC zit ?
Staat in de manual van de MPC hoe je die HD erin bouwt ?
KAn op het net en MPC-forums niet zoveel vinden daarover .
 
ja onlangs 1 gekocht, de verkoper zei inderdaad tegen me dat die er in zou moeten zitten, bleek niet te zijn. met akai gebeld en blijkt een misverstand te zijn dat ze er standaard bij zitten. Wel gratis een gekregen toen.
 
oke dan weet je wat je moet doen :D een mail of brief of telefoontje sturen naar akai dat je een mpc1000 black hebt gekocht en er geen hd mount in zat die er wel in zou moeten zitten volgens de verkoper.
 
Mpc opnemen met de computer

Mpc opnemen met de computer

Vraagje:

Ik wil mijn beats die ik op de mpc maak, meteen opnemen met de computer.
(dus als ik iets inspeel dan wil ik dat het gelijk word opgenomen op de pc)

Wat heb ik hiervoor nodig???

GR.
 
Back
Top