Akai MPC 1000 user thread vragen & antwoorden

Indien je JJ os(alternatief besturingsysteem) gaat gebruiken is het ook mogelijk om sequences over elkaar heen te laten lopen.

De sequences die je in de mpc maakt kunnen zoveel bars zijn als jij wil. Ik doe er meestal 4 of 8. Je kan in je sequences gewoon een bepaald aantal sporen muten (voor bijv. opbouw) en je kan de sequences ook zo kopieren naar een nieuwe sequence voor bijv wat kleine of grote afwisseling in je muziek.
Dat is in de free, of akai OS zeker niet mogelijk ofwel?
Ik vermoed dat het pas in JJOS 1 erbij komt.
http://www7a.biglobe.ne.jp/~mpc1000/added_e.htm (punt achtendertig)
 
Laatst gewijzigd:
Hallo MPC1000 experts! Even een vraagske

Stel ik heb een sample van 4 maten, met de start en eindpunten precies opgezet, kan je dan zeggen; stretch dit over 4 maten?

Als ik er een patched phrase van maak zegt hij dat het tempo 147 bpm is, maar dat klopt niet, het is ongeveer 120 bpm, met de nadruk op ongeveer.

Wat is de handigste manier om hem gewoon te loopen over 4 maten, zoals je bijvoorbeeld (vroeger??) in Fruityloops kon zeggen: deze sample is 64 ticks.

En hoe kan hij er nou zover naast zitten? Ook als ik hem eerst in 64 stukken chop blijft hij zeggen dat het original tempo 147 bpm is.

Ik heb jjos er op staan.

Mijn onmetelijke dank voor degene met het antwoord al bij voorbaat :halleluja
 
Is iemand er hier ook mee bekend hoe ik een nieuwe Program in kan laden zonder te stoppen met spelen?

Zelf komt me net het idee van een midi Program Change opdracht op, en nu ik even verder kijk zou dat in het menu van mode>pad14 moeten gebeuren denk ik (JJOS2XL).
Iemand die me hier een duwtje in de goede richting mee kan geven?
 
Back
Top