De grote superdesuperSaw contest.

Behalve het feit dat de jouwe polyfoon is, lijkt die een stuk meer op mijn baksels dan die supermegahyperglobalsaws :).

Leuk gedaan! Met welke synth?
 
Ahzo :). Ik denk dat ik mijne met de juiste effecten eroverheen ook nog een stukje boeiender kan maken, maar het ging er mij nu eerst om wat mijn bak zelf naar buiten kan brengen. Bij een softsynth is die fysische gens tussen instrument en nabewerking sowieso al minder aanwezig, natuurlijk :).
 
Hier semi-superzagen uit de microKorg. Het zijn er twee. De eerste is enkeltimbral en de tweede maakt gebruik van micro's duo-timbraal modus. Nicholas 2000, deze moet je ook uit de MS2000 kunnen trekken. Oja, alles ik zonder externe FX. Interne FX van de micro die ik heb gebruikt zijn delay en flanger.
 

Attachments

  • microzaag.mp3
    979,3 KB · Bekeken: 58
Wat de microkorg kan, kan de ms2000 inderdaad ook. Maar een vraagje. Of ik nu monotimbraal 4 polyfoon unison doe, of duotimbraal 2 polyfoon unison, dat maakt toch niet uit?

Op welke manier heb jij de (schijnbare) voordelen van duotimbraal gebruikt?
 
Origineel geplaatst door Nicolas 2000
Wat de microkorg kan, kan de ms2000 inderdaad ook. Maar een vraagje. Of ik nu monotimbraal 4 polyfoon unison doe, of duotimbraal 2 polyfoon unison, dat maakt toch niet uit?

Op welke manier heb jij de (schijnbare) voordelen van duotimbraal gebruikt?

Even voor de duidelijkheid. Als je unison-mode gebruikt bij de microKorg/MS2000 wordt je patch monofoon. Ik denk dat je twee monofoon timbres hebt als je gebruik maakt van twee unison timbres (duotimbraal).

Antwoord op jouw vraag. Door twee timbres te gebruiken kun je andere accenten op de verschillende osc's & timbres leggen (spectrum beter vullen) waardoor je het zaag dikker kan laten klinken.

Ik moet wel zeggen nu ik het terugluister is mijn tweede zaag best wel lelijk. Ik had hem even heel snel ik elkaar gezet om even te laten horen. Deze ga ik nog even aanpassen.
 
Origineel geplaatst door Terra Pee
Even voor de duidelijkheid. Als je unison-mode gebruikt bij de microKorg/MS2000 wordt je patch monofoon. Ik denk dat je twee monofoon timbres hebt als je gebruik maakt van twee unison timbres (duotimbraal).

Antwoord op jouw vraag. Door twee timbres te gebruiken kun je andere accenten op de verschillende osc's & timbres leggen (spectrum beter vullen) waardoor je het zaag dikker kan laten klinken.

Ik moet wel zeggen nu ik het terugluister is mijn tweede zaag best wel lelijk. Ik had hem even heel snel ik elkaar gezet om even te laten horen. Deze ga ik nog even aanpassen.

Dus als ik het split instel, kan ik eventueel zo met een "halve unison" duofoon spelen, kan interessant zijn.

Of zoals je zegt beide "halve unisons" toch gewoon layeren als een dual patch, maar beide iets anders instellen. Dat is dan wat experimenteren, maar daarmee komen we mogelijk ook ergens :).
 
Hier mijn bijdrage, gemaakt met mijn splinternieuwe tweedehands Virus B die ik sinds afgelopen maandag heb :-)

Begonnen met een goede zaag uit de Juho Lepisto soundset (van de Access website), deze verder ge-edit naar smaak. Vervolgens in multimode 16x onder elkaar geplakt met diverse detuning en transpose-verschillen tussen de lagen. Effecten uitgezet, attack/decay/sustain/time/release aangepast en een riedeltje ingespeeld. Signaal door de M-One geleid voor wat reverb.

Overigens kan ik nu met deze patch maar 1 noot tegelijk spelen aangezien mijn complete polyfonie opgebruikt is.
 

Attachments

  • supersaw1.mp3
    819,9 KB · Bekeken: 59
ik had een tc powercoire met virus plug, daar had je dat ook, dat je geen acoorden kon spelen watik wel jammer vond, heb daarom een roland sh201 gekocht
 
ff een stukkie van sh201, heb ff simpel de arpeggio aangezet.
 

Attachments

  • sh201.mp3
    424,8 KB · Bekeken: 57
het nadeel van die superwave p8 is dat altijd als je begint er een gare flanger effect inzit.

Ik heb de soundset van adam van baker gekocht voor de z3ta+, als ik hem binne heb zal ik daar wel even een supersaw maken
 
Origineel geplaatst door tarreltje
het nadeel van die superwave p8 is dat altijd als je begint er een gare flanger effect inzit.

Ik heb de soundset van adam van baker gekocht voor de z3ta+, als ik hem binne heb zal ik daar wel even een supersaw maken

Dat merk ik inderdaad ook ja.. Heb het ook al eens in commerciele producties gehoord :D Maar het heeft er mee te maken dat de Superwave softsynth gewoon slecht geprogrammeerd is waardoor de oscillators niet 'free run' zijn, oftewel, er is niks gedaan tegen aliasing van de osc's waardoor je dit flangerachtige effect krijgt
 
Back
Top