De grote superdesuperSaw contest.

de dikste saws uit een jp80x0 krijg je natuurlijk als je 2x zo'n zaag op elkaar legt.

multitrimbaal dus, performance heet dat geloof ik op de jp...

dus dan heb je 16 zaag osc....DE supersaw...
 
Ik heb al echt tijden (jaren) niet meer gepost op dit forum, ooit eens aangemeld. Maar mijn interesse in synth en componeren (produceren) is weer aangewaaid, het gaat in vlagen.
Nu las ik toevallig dit draadje, en enkele jaren terug heb ik in Fruityloops een supersaw geprobeerd te maken, toevalig had ik het mp3'tje nog op mijn PC staan, om nostalgische redenen.

[Edit: typo]
 

Attachments

  • fl4-03-backto2000.mp3
    589,4 KB · Bekeken: 46
Laatst gewijzigd:
Spikemap: Klinkt zeker niet verkeerd, helemaal niet voor de verouderde FLStudio 4..

Als de filter open gaat is er wel iets teveel bas, en zou ik wat meer mid erin gooien. Misschien ook een tikkeltje reverb er nog bij?

Het stukje zonder de open filter, dus meer die pad vind ik in ieder geval wel mooi en lekker spacy klinken ;)
 
en deze met de Nord Stage!

*2 layers met in elke layer Synthsectie - beetje Chorus en Pingpong Tap Delay op 140 (x2)
*Synth: SawDetuned op 1 octaaf, Unison op + 10 'hidden Osc' (x2 dus)
*geen externe effects gebruikt, beetje Master Reverb van de Stage
*ppgenomen op 24 bits 48.000 kHz met m'n M-Audio Audiophile (natuurlijk geen je van het convertors), gedithered en gerequantized naar 16 bits 44.100 kHz, geëncodeerd naar 192 kbps mp3 met Adobe Audition

Niet slecht voor een synth die zogezegd maar '1 Osc' heeft.
Ohja, sorry voor de melodie :D
 

Attachments

  • nord_stage_supersaw.mp3
    812,4 KB · Bekeken: 42
In 10 minuutjes even een supersaw gemaakt in de beta van FLStudio 7, met de Toxic III plugin.. Deze vsts echt een aanrader, ik hoop dat ze hem er standaard bij doen maar dit zal wel niet :kont: =( (Staat $99 bij)

http://bob1991.wesowe.nl/muziek/flstudio7saw.mp3 (Let niet op het brakke gespeel hehe, zijn ook allerlei stukjes door elkaar :D)
 
Origineel geplaatst door mrt
en deze met de Nord Stage!

*2 layers met in elke layer Synthsectie - beetje Chorus en Pingpong Tap Delay op 140 (x2)
*Synth: SawDetuned op 1 octaaf, Unison op + 10 'hidden Osc' (x2 dus)
*geen externe effects gebruikt, beetje Master Reverb van de Stage
*ppgenomen op 24 bits 48.000 kHz met m'n M-Audio Audiophile (natuurlijk geen je van het convertors), gedithered en gerequantized naar 16 bits 44.100 kHz, geëncodeerd naar 192 kbps mp3 met Adobe Audition

Niet slecht voor een synth die zogezegd maar '1 Osc' heeft.
Ohja, sorry voor de melodie :D

vet man, alleen dat melodietje... doet me een beetje aan mijn brugklasperiode denken... van wie was dat ook al weer.

iig toen vond ik het prachtig,

nu vind ik het stiekum nog steeds een machtige sound :W

bliepbliep
 
Origineel geplaatst door bliepbliep
vet man, alleen dat melodietje... doet me een beetje aan mijn brugklasperiode denken... van wie was dat ook al weer.

iig toen vond ik het prachtig,

nu vind ik het stiekum nog steeds een machtige sound :W

bliepbliep

Ik herinner me enkel dat het nummer 'Sunshine' heet.. Zo'n blije zomerhit. :)
Misschien dat'k binnenkort eens wat arpeggio's ofzo doe, klinkt direct wat stoerder. 8)

Zelf ben'k aangenaam verrast door de capaciteit van de Synth Sectie van de Stage.
Ook de klank, zonder toevoeging van veel fx, is overtuigend, de Unisonknop heel erg krachtig.

Enige waar'k soms tegenoploop is de polyfonie (16), en als je gaat layeren werkt het met een soort voicestealing over de 2 layers.

Desalniettemin een handig te gebruiken, diverse (subtractief, fm, waveform), compacte Synth, die voldoet voor alles wat'k nodig heb.

Als'k ooit echt bezig ga zijn met synthese voor ingewikkelde pads e.d., koop ik me een Nord Lead 3 of dergelijke in rackvorm d'rbij, externe sectie kan je toch naadloos integreren in layers en splits.
 
mooi ding hoor die stage, ik vond het vooral een heel lekker paar toetsen en een super robuust uiterlijk. ik heb er in de winkel pas wat mee staan prutsen, vooral voor live lijkt me dit een handig ding. alleen wat duur.

mooi rood is niet lelijk :p

bliepbliep
 
Origineel geplaatst door bliepbliep
mooi ding hoor die stage, ik vond het vooral een heel lekker paar toetsen en een super robuust uiterlijk. ik heb er in de winkel pas wat mee staan prutsen, vooral voor live lijkt me dit een handig ding. alleen wat duur.

mooi rood is niet lelijk :p

bliepbliep

Jip, live is hij onklopbaar, zowel voor het oor als het oog :D. Integreert goed in je band, in de mix, en enorm veelzijdig. Robuust ook, mooi afgewerkt.

En het klavier is inderdaad het beste dat ik ooit gevoeld heb, steekt naar mijn mening kop en schouders uit boven Roland, Yamaha, Korg... weighted keys. Je kan enorme dynamiek leggen in je spel, daar gaat het om! :okdan:
 
Origineel geplaatst door bliepbliep
vet man, alleen dat melodietje... doet me een beetje aan mijn brugklasperiode denken... van wie was dat ook al weer.

iig toen vond ik het prachtig,

nu vind ik het stiekum nog steeds een machtige sound :W

bliepbliep

is van Dance Nation.

Vond het vroeger ook een heel vette track, nu vind ik het dus allemaal amateuristisch en commercieel klinken.. Heb ze ooit bij top of the pops gezien, de act bestond uit een gozer met mic & vocoder (Talkbox geloof ik) en een gast met een (uitgebreid) arrangerkeyboard :halleluja
 
sinds one more time van daft punk zijn ze weer helemaal in die vocoders... die dance nation had trouwens een loike videoclip waardoor het een hit werd, en het stuitert gewoon lekker in de disco (lees: klassenfeest ;))

enne, daft punk gebruikt trouwens geen superzagen toch? (om weer een beetje op het onderwerp uit te komen :D)
 
Daft punk gebruikt volgens mij idd geen zagen.. Meer allerlei samples geloof ik, of is het nou echt een band?
 
zelfde werkwijze als vorige SuperSaw, enkel 1 layer gebruikt (dus 16-stemmig polyfoon), iets meer Chorus + Delay en wat ge-eq'ed op de Stage zelf, geen externe fx gebruikt.
Iets tragere attack ook.

Resultaat: warme Supersaw Pad

Ohja, de chords komen van Sting - Fields Of Gold :)
 

Attachments

  • nord_stage_supersaw_2.mp3
    966,3 KB · Bekeken: 44
Back
Top