De perfecte beat :)

Amon Tobi en Squarepuscher maken toch geen house clubby beats?! :confused:

Vraag was hoe je die housie-beatjes maakte.. Wel, goed leren step sequencen, maten leren en de goede sounds kiezen, wat compressing kan ook nooit kwaad!
 
Origineel geplaatst door ikke
Amon Tobi en Squarepuscher maken toch geen house clubby beats?! :confused:

Vraag was hoe je die housie-beatjes maakte.. Wel, goed leren step sequencen, maten leren en de goede sounds kiezen, wat compressing kan ook nooit kwaad!

Ja, maar het kan ook nooit kwaad naar allerlei soorten beats te luisteren, in allerlei stijlen... ook naar echte drummers. Alleen op die manier krijg je een idee van de mogelijkheden.
 
Inderdaad kan sidechain ducking of gating goed helpen op een drumloop. Vooral met techno. Op hihats bijvoorbeeld met de snare of andere hihats op de sidechain. Je drumloop gaat dan echt leven en grooven. :okdan:
 
Origineel geplaatst door hansbakker
nou....

ff snel een beatje gemaakt: de gate staat over de master...als je ze over de losse tracks gebruikt krijg je veel meer controle uiteraard...
eerst zonder gate, dan aansluitend met gate..

kijk das nou een leuk VOORBEELDJE... ik snap nu wat je met je gate probeerd te bereiken.
spreekt eigelijk 100% voor zich, Ik ga het maar eens wat vaker doen als ik er zin in heb *D
ff voor de duidelijkheid, beats maken lukt mij zekers wel !!!
Alleen wilde ik ff kijken of ik ook begreep wat ik zelf doe...
en dit soort clubby-beat maak ik meestal niet..hoewel ik er soms wel een bui voor heb, snappie!
 
Misschien al in andere threads aan de orde gekomen, maar hoe werkt dat gaten precies? Goeie tips, anyone? Bijv. bij welke geluiden dit te doen?
 
gaten is nogal simpel...onder een bepaald aantal dB (threshold waarde) wordt het geluid niet doorgelaten.
Je kan wel nog een attack/release instellen voor een minder abrupte gatefunctie.

vooral met drums vind ik het lekker werken omdat het korte sounds zijn..
 
The Beatless

The Beatless

Maken jullie ook wel eens muziek zonder een beat ceequu zielige
metronoom. Dus drums, percussie etc. afwezig in het arrangement
zonder meteen in de zwevende ijle ambient of chill-out (zeg ik het zo goed ?)
hoek te geraken ?
Dus bijv. dance zonder ritmische herhaalpatronen ?

In oprechte verwondering,
Racy Dieven
 
Origineel geplaatst door Mstudio1
waar wil je heen met die vraag ?

Dikke van Dale:

Dance (de ~ (m.))
1 opzwepende dansmuziek met een harde beat

't is b.t.w. offtopic ! :doei:
dus back to topic !:frons:

Nou, ik twijfel momenteel aan alles en ik dacht misschien is de perfecte
beat wel de afwezigheid van een nadrukkelijke beat. Zoals in o.a.
de sarabande, de gavotte, de wals etc.; de dance van vroeger.
Hier was meer sprake van een kadans, die veelal ook in het harmonische gedeelte
van de muziek weerspiegeld werd.
Andere superswingende muzieksoorten zonder nadrukkelijke beat: be bop, indiasche raga's.
Ik denk namelijk dat muziekstijlen waarin de 4 on the floor niet zo allesoverheersend aanwezig-
zijn een langere gebruiksduur hebben voor de gemiddelde luisteraar. Als de luisteraar is uitgedanst;
d.w.z. als hij/zij/het de partner van zijn teeltkeuze heeft gevonden en wegens gunstige belastingaftrek
de volgende 30-jaar heeft gehypothekeerd, zou deze vinexbewoner dan nog na het grasmaaien op
zaterdagmiddag eens lekker in de luie leunstoel plaatsnemen om onder het lezen van de weekeindbijlagen
een flinke beat uit de luidsprekers te laten knallen (liefst met de tuindeuren open) ?????

Wat is hierop uw antwoord?
ISPdeRuiter
 
In navolging van de gate tip:

De envelope van een sound maakt ook een enorm verschil. Niet helemaal hetzelfde als een gate, maar toch.
 
Back
Top