Shure Auxpander...

kan iemand me misschien de big picture van dit apparaat aangeven ..

wat zou er aan sends veranderen ?

dit is gewoon een 8 kanaals mixer met allen 8 bussen ofzow
ik zie die neit als meerwaarde naast een tafel met 6 auxen sends ofzow ..
 
Kijk maar eens naar de plaatjes van de voor en achterkant van die bak...

Je kunt alles naar alles routen,in elke verhouding.....naar mijn mening is er geen apparaat wat dat kan ( en volgens de recensenten ook niet )( ik geloof dat alleen duurdere Yamaha-mixers een soort aux matrix hebben )....

Lijkt wel wat op een patchbay waarmee je ook nog de volumes kunt afregelen...

Voor iemand die met veel fx,filters en distortions werkt ( zoals ik ) lijkt het me ideaal;...de inserts op de Auxpander gooien en vervolgens per sound bepalen hoeveel je en wat je waar doorheen gooit...:okdan:...zonder elke keer je hele tafel overhoop te gooien...
 
Je kan hem bvb enerzijds aan 8 channel inserts hangen en
anderzijds aan je FXs zodat je ineens 8 auxen bijkrijgt.

Of je kan hem als patchbay gebruiken waarbij je bvb
1 input naar 8 outputs kan sturen (of andersom) kan sturen.

Hij kan ook gebruikt worden om in-ear of monitor mixen te maken.

Het hangt er allemaal vanaf hoe je hem wil gebruiken...
 
Alleen dus erg jammer dat de hoeveelheid verschillende prijzen bijna net zo groot is als de hoeveelheid mogelijkheden....;)
 
Heb je al bij Piens prijs gevraagd?
Ik heb hem daar zien staan voor 800€ dacht ik.

Als je hem online koopt krijg je (raar maar waar)
meer korting als je veraf woont.

Kan dus wel interessant zijn voor jou... :D
 
Bij Piens werd ik via een linkje doorgestuurd naar Synthplanet.com geloof ik...maar 800 euro is nog teveel als de adviesprijs 389 dollar is...:stupid

Ik denk dat Shure onlangs een prijsverlaging heeft ingevoerd,de actuelere sites geven allemaal een lagere prijs....dus ff wachten maar...;)
 
Ik las ook over dit ding in het Autechre ( --goden-- ) interview. Echt iets voor mij, aangezien ik mijn Mackie SR24-4 ook altijd als een soort veredelde patchbay gebruikte: een beetje van dit signaal door dat filter, en vervolgens door die echo, en dan weer terug in zichzelf, en dan door de compressor, en dan.....

Het echte 'mixen' van sporen doe ik dan in logic. Ik denk dat er meer mensen zijn die ongeveer zo werken, en die auxpander is voor die mensen 'n uitkomst. Jammer dat er blijkbaar bij de oversteek naar europa iets mis gaat....

Misschien moet iemand Shure even direct mailen om de boel op te helderen - als dat ding duurder is dan 'n 1604vlzPRO dan weet ik het nog niet, maar als die prijs op de Shure-site enigszins klopt dan wordt het een aantrekkelijk aparaat.
 
Ik wil ook!!!

Ik patch nu alles 3x door, wordt er scheel van. De Shure prijs is interessant. Als het (veel) duurder wordt haak ik af en koop ik er nog wel een extra submixertje bij...
 
Tja....kep ook nog geen tijd gehad om verder te checken....

Leuk dat langzaamaan het animo voor de Auxpander "auxpand"...:)
 
Origineel geplaatst door dione
Leuk dat langzaamaan het animo voor de Auxpander "auxpand"...:)
Goh, en ik had nog zo gezegd dat je het niet mocht verder vertellen... :D
 
okidoki....

ff een update : ben gisteren bij een winkel langsgeweest (noem de naam ff niet...uit respect),die hebben voor mij de importeur van Shure (TM geloof ik ) gebeld.....
ze hebben de Auxpander op voorraad,voor de prijs van 1422 euro incl. BTW....toen ik zei dat op de site van Shure een prijs stond van 398 dollar,zeiden ze dat dat een typefout (!) was (hahaha)....maar die prijs staat ook op vele andere Amerikaanse sites,dus dat lijkt me gelul !!!!.. met die feiten geconfronteerd,werden ze ineens minder vriendelijk tegen de wel zeer behulpzame medewerker van de winkel....die verkoper vertelde mij trouwens ook dat de importeur nou niet echt als betrouwbaar bekend stond (....)

maar ze zeiden uiteindelijk bij de importeur dat ze het uit zouden zoeken,waarna ik op de hoogte zou worden gehouden door de heren van de winkel....

wordt vervolgd dus....;)


overigens wel triest dat een uniek product zoals de Auxpander door schijnbaar wanbeleid van een importeur hier niet fatsoenlijk te krijgen is....maar ja,binnenkort hoor ik meer....
 
Vergeet ook de Belgische en Duitse markt niet.
Die hebben waarschijnlijk andere importeurs.

Hou me op de hoogte en iig veel geluk met je zoektocht.
 
Origineel geplaatst door dione
okidoki....

ff een update : ben gisteren bij een winkel langsgeweest (noem de naam ff niet...uit respect),die hebben voor mij de importeur van Shure (TM geloof ik ) gebeld.....
ze hebben de Auxpander op voorraad,voor de prijs van 1422 euro incl. BTW....toen ik zei dat op de site van Shure een prijs stond van 398 dollar,zeiden ze dat dat een typefout (!) was (hahaha)....maar die prijs staat ook op vele andere Amerikaanse sites,dus dat lijkt me gelul !!!!.. met die feiten geconfronteerd,werden ze ineens minder vriendelijk tegen de wel zeer behulpzame medewerker van de winkel....die verkoper vertelde mij trouwens ook dat de importeur nou niet echt als betrouwbaar bekend stond (....)

maar ze zeiden uiteindelijk bij de importeur dat ze het uit zouden zoeken,waarna ik op de hoogte zou worden gehouden door de heren van de winkel....

wordt vervolgd dus....;)


overigens wel triest dat een uniek product zoals de Auxpander door schijnbaar wanbeleid van een importeur hier niet fatsoenlijk te krijgen is....maar ja,binnenkort hoor ik meer....

Stuur ook even een ie-meel aan Shure zelf. Als ze niet liggen te slapen dan is de kans groot dat er opeens heel veel mogelijk is...
 
Origineel geplaatst door dione
okidoki....

.die verkoper vertelde mij trouwens ook dat de importeur nou niet echt als betrouwbaar bekend stond (....)


overigens wel triest dat een uniek product zoals de Auxpander door schijnbaar wanbeleid van een importeur hier niet fatsoenlijk te krijgen is....maar ja,binnenkort hoor ik meer....


mhhhhh, ken Tm-Audio zelf al jaren als een zeer betrouwbare partner, zeker op het gebied
van service verlenen, ben overigens net zoals jou wel heel benieuwd hoe het nou met die prijzen zit van shure. :confused:

greetings,
Peet
 
Origineel geplaatst door n0_key
Stuur ook even een ie-meel aan Shure zelf. Als ze niet liggen te slapen dan is de kans groot dat er opeens heel veel mogelijk is...

als ik binnenkort niet meer hoor van de importeur,ga ik dat zekers doen...
 
Origineel geplaatst door Peter
mhhhhh, ken Tm-Audio zelf al jaren als een zeer betrouwbare partner, zeker op het gebied
van service verlenen, ben overigens net zoals jou wel heel benieuwd hoe het nou met die prijzen zit van shure. :confused:

greetings,
Peet

Uhm....tja...ik heb verder geen ervaring met ze,maar de manier van handelen tot nu toe is nou niet echt een voorbeeld van klantvriendelijkheid....die telefoongesprekken gingen echt raar,maar goed,we wachten ff af...
 
Bedankt voor de links. :biertje:

Wel spijtig dat hij niet aan de adviesprijs verkocht wordt.
 
Na de tip van R.5 ben ik ook eens gaan kijken. Wat een mooi ding zeg, hier kan je echt freaky dingen mee doen volgens mij. Weet iemand al waar hij goedkoop in NL te verkregen is? Wie heeft hem allemaal, en wat is het oordeel?
 
Niemand heeft dat ding in Nederland,omdat je er hier 1000 euro meer voor betaald als in andere landen schijnbaar...
 
Back
Top