stereo buizen distortion

muzikoloog

Nieuwkomer
Lid sinds
29 april 2002
Berichten
16
Locatie
in europa
Hee luitjes:

Ik heb samen met mijn collega voor toetsen een buizen distortion gebouwd. Het resultaat is boven verwachting.
Hij is met twee buizen opgebouwd. Je kunt hiermee dus een echte stereo oversturing realiseren. Dus geen digitale gesimuleerde distortions meer maar echte buizen die je over hun nek laat gaan. Je kunt de distortion traploos regelen d.m.v. een gain knop of d.m.v. een voetpedaal. Verder zit er nog een schakelaar op, waarmee je kunt kiezen om clean te spelen of door de distortion. Ik heb zelf een hammond xb1. Dit is een prima hammond sound alleen de digitale distortion is heel pisserig. Maar met de stereo buizen distortion krijg je het echte deep purple geluid, Heel warm en vol, maar vooral heel vet. Ook gebruik ik hem bij rhodes en wurlitzer geluiden in mijn yamaha motif 8. Je kan er namelijk een lekker randje opdraaien. De gitaar effect apparatuur is meestal mono en vaak niet geschikt voor toetsen, daarom hebben we zelf maar geprobeerd iets te bouwen. En het resultaat is echt super.

Misschien gaan we nog een paar bouwen, maar dan moeten we eerst kijken of hier animo voor is en om daar achter te komen is dit the place to be.

Ik hoop iets van jullie te horen...........
8)
 
Kun je misschien een keer een foto plaatsen ofzo, ben wel nieuwsgierig:)

Groetjes synthfreak
 
No offense, maar was ie oorspronkelijk ook als distortion bedoeld?
 
Origineel geplaatst door JohnnyBusca
No offense, maar was ie oorspronkelijk ook als distortion bedoeld?

Leuke opmerking...........LOL :) :) :) :)
 
Je hebt me door, in eerste instantie waren we een kachel aan het ontwerpen (strenge winters je kent het wel, of niet whatever.) En verdomt, zaten er zomaar jack in- en uitgangen op die kachel. Dus ik dacht voor de gein, daar kan ik wel eens even een paar toetsen indrukken. En wat denk je?????
Klinkt ook nog!!!
Mooi meegenomen toch?

greetz
;)
 
ik weet niet of je die dingen wil gaan verkopen.. maar zou je anders misschien een schema kunnen plaatsen op internet zodat sommigen het zelf kunnen bouwen ? met buizen en zo heb ik geen ervaring mee.

* tip voor doe-het-zelvers: bouw eens quadrafuzz, schema en onderdelen te koop met uitleg enzo. Is volgens hun de beste multiband distort die er is.
 
behuizing

behuizing

De buizen distortion verkeerd nu nog in een experimentele fase. We zijn nu eigenlijk op zoek naar geschikte kastjes om de schakeling in te bouwen. Het moet een beetje een retro look worden. Heeft iemand van jullie een idee waar ik leuke toestel kastjes kan bestellen. Misschien eventueel wat websites.

Alvast bedankt....
 
Neem een 19" inbouwkastje van Conrad of Thomann, en plak een (eiken)houten fineer over het front (wel netjes doen hè).

Ook niet vergeten om ventilatiesleuven te maken boven de buizen! 8o)
 
Back
Top