Mijn eerste Clownstep nummer

zeker hiermee gemaakt:

clown.jpeg
 
ik vond em humor!!! :D
 
idd erg leuk ;o))
 
Super dit echt helemaal Toppie, wacht met S.M.A.R.T. op de volgende
wooohoooo keep it rocking !

cya
 
Nou, ik ben er eindelijk aan toe gekomen om hem eens helemaal te beluisteren. Tja... wat zal ik zeggen... misschien duurt eerlijkheid nog het langst. De Batman samples zijn best wel grappig. De beats zijn echter behoorlijk matig. Ik dacht dat clownstep dance floor materiaal was, maar dit is niet echt dansbaar. Het drumwerk is heel houterig en mist drive. Dit zou misschien enigszins gecompenseerd kunnen worden door een heftige jump-up bas, die alles aan elkaar lijmt... maar ook dat mis ik hier.

Eerlijk gezegd denk ik dat nit nummer beter tot z'n recht zou zijn gekomen als Happy Hardcore nummer met een 4-on-the-floor beat. Nu is het gewoon een matig jungle nummer met grappig bedoelde filmfragmenten.

Mjin advies: leer jungle beats maken. Dit is nog niet zo makkelijk, want het moet springerig zijn en tegelijk een steady flow hebben. Dit is een kunst op zich, omdat in de jungle en drum & bass de beat je track kan maken of breken, nog meer dan in 4-on-the-floor stijlen. Daarnaast is een goede baslijn belangrijk. Nu is die in de clownstep vaak iets minder dominant dan in andere jungle, maar het helpt wel als je weet hoe bas & drum samenwerken. De beats zijn opzwepend, terwijl de bas een soort stroperig tegenwicht biedt.

Nou ja, dit zijn zo mijn gedachten. Doe ermee wat je wilt :engel:
 
lekker lekker

lekker lekker

vette track:yamaha:
 
8o)




PS: is Pendulum die maffe duitser? ...als dat 'em is, dan is dat de mafste en enthausiaste dj die ik ooit gezien heb ;) (nou ja, je moet 'em in ieder geval es bezig zien!)
 
Leuk in elkaar gezet.

Misschien moet ik zelf ook maar eens proberen zoiets in elkaar te zetten.
Beetje TR909 drums met wat distortion erover, wat knight-rider samples en een
rave-melodietje. Mwah, moet te doen zijn toch.
 
haha leuk :D

maar het zou leuk zijn als de beats dan echt HELEMAAL los zouden gaan...ik blijf tot het einde wachten op een climax...
 
Back
Top