Mijn eerste Clownstep nummer

Breed

Bass Engineer
Lid sinds
6 september 2001
Berichten
456
Locatie
Den Haag
Dit is mijn eerste Clownstep track. Wat is Clownstep? Drum 'n Bass met kaas, en met kaas bedoel ik een hele vrachtwagen vol met Goudse 60+. Dus B-movie samples, voorspelbare drops, swing in de drums, standaard geluiden en vaak in een middagje gemaakt. :D T'is waarschijnlijk als reactie ontstaan op het te harde te darke geluid van een paar jaar terug. Betekent trouwens niet dat het *altijd* slecht geproduceerd is, zie de hit 'Another Planet' van Pendulum. 8o)

Batman vs the Wobbler
 
Coole intro, ik neem aan dat je die zelf in elkaar hebt geplakt?

Het nr? ; :okdan: goed nr voor in de club! nostalgie doet ut gewoon goed.
 
Re: Mijn eerste Clownstep nummer

Origineel geplaatst door Breed
Dit is mijn eerste Clownstep track. Wat is Clownstep? Drum 'n Bass met kaas, en met kaas bedoel ik een hele vrachtwagen vol met Goudse 60+. Dus B-movie samples, voorspelbare drops, swing in de drums, standaard geluiden en vaak in een middagje gemaakt. :D T'is waarschijnlijk als reactie ontstaan op het te harde te darke geluid van een paar jaar terug. Betekent trouwens niet dat het *altijd* slecht geproduceerd is, zie de hit 'Another Planet' van Pendulum. 8o)

Batman vs the Wobbler

Ze smelten de kazen, so dan.
Ik ben blij dat de intentie hetzelfde is als de feel van het nummer..... een lachertje!
 
je kan ook te ver gaan inderdaad kwa kazigheid :) die synthgeluidjes zijn wel enigzins over de top presets.

maar dan die buildup naar de drop, die is vet

de drop zelf alleen niet echt, die moet er meteen met die verknipte loop die er later pas bij komt in hakken...

idee = leuk, uitwerking kan nog wel wat beter (past inderdaad wel bij de intentie van het nummer...)
 
Origineel geplaatst door Slipperman
HAHAHAHHAA HIJS VEEEEEEEEEET !!!!!!
ik geef een 60+ idd

Origineel geplaatst door 6 trak
kijk... dit nummer zou ik dus netjes op CD kopen ipv illi te downen van K'zaa...
jeuz! wat zeg ik nu... ik heb hem al reeds... kijk dat scheelt alweer wat moeite... :D
 
Coole intro, ik neem aan dat je die zelf in elkaar hebt geplakt?

Ja, van verschillende mp3's en samples van internet.

Origineel geplaatst door 6 trak
ik geef een 60+ idd

jeuz! wat zeg ik nu... ik heb hem al reeds... kijk dat scheelt alweer wat moeite... :D

:erm: :o: :D

Was leuk om te doen. Ik ga denk ik nog meer van dit spul maken, maar dan serieuzer.
 
Re: Mijn eerste Clownstep nummer

Origineel geplaatst door Breed
Dit is mijn eerste Clownstep track. Wat is Clownstep? Drum 'n Bass met kaas, en met kaas bedoel ik een hele vrachtwagen vol met Goudse 60+. Dus B-movie samples, voorspelbare drops, swing in de drums, standaard geluiden en vaak in een middagje gemaakt. :D T'is waarschijnlijk als reactie ontstaan op het te harde te darke geluid van een paar jaar terug. Betekent trouwens niet dat het *altijd* slecht geproduceerd is, zie de hit 'Another Planet' van Pendulum. 8o)

Batman vs the Wobbler

Dit is zo ongeveer de omschrijving van Speedbass ... ik heb nog wat van dat soort nummers gemaakt in Buzz.
 
:dubbel: Whahahaha!!

Gewèldig! Lagge nr.! Alleen in 't begin als de drumloops inkomen, lijkt 't onsamenhangend..


Sampletje van "And now, for something completely different.." past er ook zéker wel bij! :D

8o) Ik ben een clowntje!
 
allemaggies wat een leuk liedje.....
 

Attachments

  • bassie2.jpeg
    bassie2.jpeg
    10,8 KB · Bekeken: 59
Back
Top