[CubaseSX2] Meerdere midi-tracks aansturen met een master-track

Tijn

Ingeburgerd
Lid sinds
29 februari 2004
Berichten
31
Locatie
Hilversum
Ik zit met het volgende, ik wil een drumpartij programmeren met de samples uit de "Drumkit From Hell"-library. Die library heeft aparte programs voor de secties "kick/snare", "toms", "hats" en "cymbals". Ik gebruik LM4 (Steinberg Drumsampler) om deze programs te laden. Ik heb dan 4 werkende LM4's met elk hun eigen set aan geluiden.

Nu kan ik deze aansturen met 4 lossen MIDI-sporen, maar wat ik eigenlijk wil is een master MIDI-spoor waarin ik de hele drumkit programmeer en dit vervolgens doorstuur naar de 4 losse MIDI-sporen die elk hun eigen geluiden triggeren. Ik dacht dat dit ook mogelijk was met de "monitor"-functie die je aan een MIDI-spoor kunt meegeven.

Maar dat werkt niet :erm: Ik heb dus 1 MIDI-spoor gemaakt met daarin m'n drumpartij en vervolgens 4 losse sporen aan de 4 drumsamplers gekoppeld en deze 4 sporen op "monitor" gezet. Maar ik hoor niks en ze doen ook niks.

Iemand enig idee hoe dit wel moet?
 
Laatst gewijzigd:
Je kunt drummaps aanmaken met verschillende midi kanalen per output en per LM4 een apart midikanaal instellen.

Dat lijkt mij het handigst/snelst werken.
 
Ah, de drummaps, natuurlijk! Dat met die channels is niet eens nodig zie ik, want je kunt per sound een output opgeven. Dus ik stuur de kick en snare-sounds gewoon naar de kicksnare-LM4, de tom-sounds naar de tom-LM4 etc en dat werkt :)

Thnx!
 
Back
Top