Trance - Deeper Inside

Resonance

Turn up the reso!
Lid sinds
30 september 2002
Berichten
4.738
Ik was nog van plan er wat cymbal crashes in te gooien op t moment voordat de beat weg valt, maar vindt t zo ook wel lekker klinken. Ben nog wel ff benieuwd ok ik niet de enige ben die dit vindt :)
Er had misschien nog een bass lijntje bij gemoeten maar daar ben ik nog niet over uit.
En weet iemand misschien waar de vocal vandaan komt ? keb m van internet gedownload. Ik weet niet of het legaal is deze te gebruiken..
Bedankt voor het luisteren! en ben erg benieuwd wat jullie ervan vinden.

http://home.worldfora.com/~resonance/ReSoNaNcE&BiNaRyZeRo1-Deeper-Inside-.mp3
 
Het begin vind ik zeer goed. Vanaf de vocal vind ik het wat 'braver' worden. Ik zou de vocal zelf weglaten en vervangen door onvervalste-met-voldoende-reverb-overgoten-strings of dergelijk.

Het uitfaden op het einde vind ik hier minder geschikt, ik zou eerder gaan voor een climax. (personal taste).

Misschien is het mijn verbeelding maar in het begin merk ik wat problemen met de timing?

Goed nummer waarbij ik vooral het eerste deel heel goed vind.
 
Goede stevige sounds...

maar dan, je instrumenten lopen niet in sync. Ik hoor dat bij meer mensen en vraag me af of ze zich daar zelf nou echt niet bewust van zijn :S Hoor je dat zelf niet ReSoNaNcE? Indien wel, dan had je deze opmerking al direct kunnen verwachten natuurlijk...
 
Die vocal komt uit een nummer dat volgens mij "Kiss the Sound" heet. Ook al gebruikt door de Man of Steel in een hardcore-achtig nummer. Er zitten idd wat sync foutjes in...
 
Je arpeggio synths zijn niet strak met de beat, waarschijnlijk via midi met behoorlijk wat latency gesynced of gewoon de bpm van de synth zelf gepakt.

Vocal degradeerd je track, weg ermee.

Beat wat vetter maken, wat meer effectjes en je hebt een track waarmee je bij een label kunt aankloppen.




gr. Tom
 
Ook je hihats lopen niet helemaal lekker waardoor ik zelf meer de indruk krijg dat het eerder je kick is die te vroeg op de rest voorloopt... Schuif die eens een paar ms naar achteren, dat zal een hoop goed doen denk ik.
 
Hm, ik hoor niet dat ie niet in sync loopt, ik zal er nog es goed naar luisteren/kijken
Ik was zoiezo nog niet echt te spreken over de drum / percussie maar dat doe ik volgende week wel ff over als ik mn machine drum krijg :)
Die vocal zal ik eruit halen, en ergens mee vervangen. het ritme van de percussie is misschien niet alledaags maar ik vond t wel groovy klinken, terwijl andere mensen meer t idee hebben dat t niet sync loopt.
En wat bedoelen jullie met een climax aan het einde ?
 
Origineel geplaatst door ReSoNaNcE

En wat bedoelen jullie met een climax aan het einde ?

Ooit sex gehad?....Ja?....Nou dan!
 
:)
Ok ik heb de track offline gehaald ga er ff mee verder binnekort.. en dan horen jullie t wel weer :)
 
:)
Ok keb ff de track weer offline gehaald, en ga er ff wat dingen aan veranderen..
Jullie horen t wel, als ie af is
 
Wel leuke sounds, maar loopt nog totaal niet strak. Zoals Jerney Kaagman zou zeggen: 'Je hebt de timing van een blanke...'. maar voor jou gaat dat dan voor je gear op. Ligt dit aan je midi of heb je interne softproblemen met de sync?
 
Kan iemand me vertellen waar het fout loopt, welk geluid, waar het begint etc. ?
Want ik hoor t zelf echt niet, misschien ben ik er doof voor geworden omdat ik t al zo vaak gehoord heb.
 
Best leuke tracks....leuke sounds..

Maar die timing, da's niet goed.
Als je toch een To-do list zet daarbij heel groot die timing.
Als je het zelf nog niet hoort is het denk' belangrijk dat je dat 'leert' te horen.
Maar goed da's maar een tip..

De timing...de kick en baslijn beginnen tegelijk en zijn dan al niet in sync.

Waar komt de bas en waar komt de drum uit ?
Klinkt alsof je 2 verschillende bronnen gebruikt waarvan de drum-bron echt suckie timed..
Open hi-hat lijkt zich ook soms te verslikken...

Plaats anders idd 1 van de niet syncende tracks iets naar voren of achter om te kijken of het 'strakker' gaat klinken.
En als het ff kan export audio to wav gebruiken..

Suc7
Ra
 
ik heb mij er eens aan gewaagd te luisteren.
Het is een goeie track, maar tegelijkertijd vind ik hem niet "waaw".
Misschien met de typs hierboven dat dat wel het geval wordt?
Inderdaad, de timing...
Ik kan eigenlijk verder niets fundamenteels toevoegen qua commentaar, dus
hou ik verder maar netjes mijn bakkes :D

benieuwd naar de geupgrade versie! ;)


greetz
 
Dat arpeggiator geluidje loopt nog steeds niet goed, welke synth/programma gebruik je daarvoor? Meestal kun je het instellen op bpm.. Of is het geen arpeggiator en heb je m zelf in de verkeerde maat gezet? Heb je geen last van midi latency? Dat moet je je toch ff gaan afvragen...
 
Je zou je MIDI timing eens kunnen checken: Even een maat met vier beats erin... en dan per audiobron/syntht precies dezelfde track naar die audiobron kopieren (Met quantize enabled :))... Nu weet je zeker dat je noten op dezelfde beat staan. 'Loop' dit en speel het af... als de geluiden nou niet precies tegelijk afspelen, dan weet je dat je midi timing problemen hebt...

Meestal kan je met je editor per miditrack nog de latency afstellen. Dan kan je de achterliggende tracks iets naar voren halen totdat je loop strak loopt... Dan zou het ook moeten werken. Maar beter is natuurlijk de timing van je setup eens goed na te gaan...
 
Ik ben een groot trance-liefhebber, maar ik krijg hier echt koppijn van, puur door die timing.... :bekdicht:
Maar er schort nog wel wat meer buiten de timing, maar daar kan ik nu echt geen helder commentaar over geven zolang die drums zo ongelooflijk erlangs lopen...
Succes ermee in ieder geval :)
 
Back
Top