ReSo's Remake van mn laatste track!

Resonance

Turn up the reso!
Lid sinds
30 september 2002
Berichten
4.738
Ok, hier dan eindelijk een totale remake van mn track dat uit sync liep.
Heb in de afgelopen weken weer een hoop bijgeleerd en deze kennis gebruikt om mn track beter te laten klinken.
Naar mijn gevoel loopt alles nu redelijk in sync.
Maar zoals iemand mij ooit eens zei: Wat voor de ene uit sync lijkt vindt de ander juist weer ''groovy'' klinken.
En veel strakker als dit kan het naar mijn gevoel niet echt.

Track is nog niet helemaal klaar.....
Ben over de beat nog niet helemaal tevreden en hij kraakt in het begin een beetje.
En heel misschien moet ik er nog een bass lijntje bij gooien maar ik ben bang dat mn track dan te druk gaat worden.
En misschien nog een vocaltje erbij, en rond de 50 seconde nog wat uplifting fx erbij, al klinkt het zo ook best wel.
Ik heb niet geprobeerd een bepaalde style trance na te maken, ik weet ook niet in welk hokje dit thuis hoort.

http://home.worldfora.com/~resonance/ReSoNaNcE-Test-11.mp3

In deze versie begint de beat later en heb ik de beginnende akkoorden verschoven en beat vervangen
http://home.worldfora.com/~resonance/ReSoNaNcE-Test-13.mp3
 
Laatst gewijzigd:
OK, heb effe de 2e versie gedownload, de eerste link werkte niet....

Dus, wat vind ik van deze track....
Op het eerste gehoor doet het me een beetje denken aan die clubtrance
van een jaar of 5 jaar geleden vnl. door de gebruikte sounds.

Die cliché-matige opbouw met kick en crash zou ik eruit halen, klinkt
nogal achterhaald. Het lead-wijsje klinkt best leuk, maar gaat wel een beetje
lang hetzelfde door...

Conclusie: ik zou gewoon lekker doorgaan met produceren, dan denk ik dat
er binnenkort betere dingen uitkomen!
 
Aangezien er geen "pakkend" melodietje inzit zou ik het meer op de sfeer proberen te gooien...

verder vind ik het errug softwarematig klinken...de synthsounds mogen veel warmer wat mij betreft...ik word ook een beetje dol van het stereoeffect in je akkoordjes.

maar goed, ga er mee door, dit klinkt misschien allemaal erg negatief maar als je 3 tracks afhebt dan heb je waarschijnlijk zelf ook het idee van damn wat ik nu maak is veel beter!~

doorgaan dus :)
 
Het begin doet mij idd ook denken aan een lekkere club track maar het pakt jammer genoeg toch anders uit. De
verder melodie vind ik een beetje soft en niet echt pakkend of zo.. en een beetje dun.
En de kick met de crash word erg vaak gebruikt..

Verder beetje persoonlijk denk ik.. maar die flanger melo begint een beetje irri te worden.
Basis is goed..
zou andere melodie sounds gebruiken.. een andere melodie... en die kick met crash minder vaak gebruiken.
 
Back
Top