Midi Y splitsing, 1 in 2 out?

Dide

Ingeburgerd
Lid sinds
12 februari 2004
Berichten
25
Locatie
Breda
Iemand een idee om eenvoudig een midiuitgang te splitsen?
1 in 2 uit, is dit een impedantie kwestie of kan ik eenvoudig met evt weerstandjes een kabel spliten?

Dide
 
wat dacht je van een midi thru box? Volgens mij kun je een midikabel namelijk niet zomaar in 2 gaan splitsen omdat je dan problemen krijgt.:stupid
 
Je kan een midi kabel wel in 2 splitsen, de midi standaard zegt dat het niet mag, maar het kan wel. Je kan problemen krijgen bij lange kabels en bij slechte transmitters.
 
Origineel geplaatst door Twiki
Je kan een midi kabel wel in 2 splitsen, de midi standaard zegt dat het niet mag, maar het kan wel. Je kan problemen krijgen bij lange kabels en bij slechte transmitters.
Je zou het inderdaag kunnen proberen maar de kans dat het niet goed functioneert is erg groot je kunt ook problemen krijgen met signaalverlies e.d. En midi is toch vrij gevoelig
 
??? met een merger merge je oftewel, je maakt van 2 --> 1

Wat deze meneer wil is van 1 --> 2 maken. dus splitsen ipv samenvoegen

Kijk eens op de kenton site waar ik een link van bij heb gezet dan wordt het zo duidelijk

ach wat, ik quote wel even:

If you want to mix two MIDI sources together you can't just join the two MIDI outputs together. You need to interleave the MIDI messages correctly and arbitrate the MIDI clock signals, running status, SYSEX and other messages that may be present. For this you will need a MIDI Merger.

To switch between MIDI inputs, a simple A-B MIDI switch will do.

Sometimes you will wish that you had more MIDI THRUs to allow you to connect more modules together. We stock inexpensive three way and eight way MIDI THRU boxes
 
Bedankt voor alle reactie.

Ik heb hem nu gewoon geplitst(netjes gesoldeerd krimpkous er om heen etc.) en het werk prima.
Ik las inderdaad ergens anders dat het inderdaad wel afhankelijk is van de gebruikte hardware + lengte van de kabel (al moet hij dan wel extreem lang zijn).
Maar in mijn geval werkt het goed.
Een midi thru box is zeker een mooiere oplossing maar ik moest het alla minuut hebben dus dan maar even zo.

Dide
 
Back
Top