Sequencer-probleem in Korg Triton LE

gobat

Ingeburgerd
Lid sinds
24 april 2003
Berichten
61
Locatie
Amersfoort
Hallo,

Ik heb een probleempje met de het laden van de sequencer instellingen van m'n Korg Triton LE. Het probleem doet zich voor wanneer ik vanaf m'n smartmedia card de opgeslagen instellingen van m'n sequencer weer wil loaden. Hij lijkt dan een probleem te hebben met het laden van de eerste program. (program 1). Die staat gewoon op geluid nummer 0 en de effecten staan voor dit kanaal ook uit. Echt heel frustrerend, want het geluid dat ik in cubase op channel 1 gebruik, is dan onjuist.

Het probleem doet zich ook voor wanneer ik in sequencer mode sta, en ik ga even naar COMP, PROG of GLOBAL mode. Wanneer ik weer terugkeer naar SEQ mode dan zijn de instellingen van de program waarop ik stond in m'n sequencer ook weer gereset. De rest onthoudt hij wel.

Wat kan hier het probleem zijn!!??! :stupid


Ik hoop dat iemand dit probleem herkent, en mij kan vertellen of ik misschien iets fout doe.

met vriendelijke groeten,
GoBat
 
Blijkbaar niet...

Ik heb ook geen LE, maar heb je Korg al gemaild? Hoort bij de service, toch?
 
Ik heb ook een Triton. Wellicht dat onderstaande probleem je op een spoor brengt.

Wat er gebeurd als je naar de Sequence mode schakelt of op de locator button (terug naar't begin van je sequence) is dat er op alle actieve tracks program changes worden verstuurd, volume resets (GM reset), pan resets. Gebruik je toevalig dezelfde midi kanalen op verschillende tracks? Bv:
- track 1: midi kanaal 1, volume 127, pan=L38
- track 2: midi kanaal 1, volume 50, pan=R13
- track 3: midi kanaal 2, volume 67, pan=R45

Wat denk je wat er gebeurd? Niet wat je in eerste instantie verwacht maar panning, volume en sound van track 1,2 zijn in ieder geval identiek, dus bijvoorbeeld R13 en 50. Oorzaak: midi kanalen zijn gelijk!

Je hebt ook kans dat Cubase dit soort midi messages verstuurd als je vanuit Cubase een GM reset stuurt.
 
Back
Top